Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای رسمی اتحادیه اروپا پنجشنبه‌شب در خبرنامه‌ای اعلام کرد که شورای اروپایی اقدامات محدودکننده علیه سوریه یک سال دیگر تمدید کرد و تصمیم گرفت که این اقدام های  همچنان علیه دولت سوریه پابرجا بماند.

«جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا کسانی را هدف قرار می‌دهد که مسوول تحمل رنج توسط مردم سوریه هستند و همچنین اعضای دولت این کشور، حامیان آن‌ها و فعالان اقتصادی را که دولت را تامین مالی می‌کنند، هدف می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبرنامه این اتحادیه آمده است که دو فرد و یک شرکت به دلیل متوقف کردن فعالیت‌های قابل تحریم خود به همراه دو فرد فوت شده از فهرست تحریم‌ها خارج شدند، اما ۲۷۳ فرد و ۷۰ نهاد همچنان در این فهرست هستند.

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ تحریم‌های خود را علیه سوریه اعمال کرده و از آن زمان تاکنون هر ساله اقدام به تمدید این تحریم‌ها کرده است که شامل نفت سوریه، سرمایه‌گذاری در این کشور و توقیف اموال بانک مرکزی آن می‌شود.

سوریه در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، با محکوم کردن این تحریم‌ها اعلام کرد: تصمیم اتحادیه اروپا که در پی تصمیم آمریکا در این باره صورت گرفت، بیانگر فقدان استقلال تصمیم‌گیری این اتحادیه و دنباله‌روی حقیرانه آن از سیاست‌های آمریکا است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت: این تصمیم بار دیگر مشارکت کامل اتحادیه اروپا در جنگ علیه سوریه و حمایت نامحدود آن از گروه های تروریستی را ثابت کرد. اتحادیه اروپا مسئول اصلی ریختن خون مردم سوریه و گرفتاری آنان به دلیل تحریم های ظالمانه ای است که زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این منبع یادآورشدکه تصمیم اتحادیه اروپا دروغ بودن مواضع و اظهارات مسئولان اتحادیه اروپا در باره کاهش تحریم ها از جمله در زمینه کمک های انسانی برای مقابله با ویروس کرونا را نشان داد و نفاق و دو رویی آنان را که ویژگی اصلی سیاست های اروپا شده است، برملا ساخت.سوریه این تحریم‌ها را نقض آشکار ساده‌ترین مفاد حقوق بشر و قوانین بین‌المللی و جنایت علیه بشریت بر شمرد.

برچسب‌ها تحریم سوریه اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم سوریه اتحادیه اروپا تحریم سوریه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت تحریم بیشتر علیه شهرک نشینان صهیونیست تندرو تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

«جوزف بورل» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می‌کنند، را مورد بررسی قرار دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، گفت: ایرلند و اسپانیا از شورای اروپا خواستند رفتار اسرائیل را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس توافقنامه ارتباط بین این اتحادیه و اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

شورای اروپا اخیراً اعلام کرده است که ۴ فرد و دو نهاد را اراضی اشغالی به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در فهرست تحریم اروپا گنجانده است.

این شورا اعلام کرد که افراد و نهاد‌های ذکر شده مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها از جمله شکنجه و سایر اشکال رفتار غیرانسانی و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

این تحریم‌های ادعایی علیه شهرک نشینان صهیونیست در حالی مطرح شد که اروپا از ابتدای جنگ غزه با کمک به رژیم صهیونیستی در جنایت‌های این رژیم علیه مردم این باریکه همدست است.

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود