Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@10:02:26 GMT

جایزه سه میلیونی برای پیدا کردن محمد خضیر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۴۸۱۱

جایزه سه میلیونی برای پیدا کردن محمد خضیر

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اطلاعات منجر به شناسایی یکی از رهبران داعش که به وزیر رسانه این گروه تروریستی مشهور است، جایزه می‌دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد که برای اطلاعات منجر به شناسایی یا افشای محل اختفای «محمد خضیر موسی رمضان» یکی از رهبران داعش و فرد کلیدی در فعالیت رسانه‌ای این گروه تروریستی تا ۳ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، محمد رمضان که با نام «ابوبکر الغریب» نیز شناخته می‌شود، متولد اردن بوده و یکی از باسابقه‌ترین مقام‌های رسانه‌ای داعش و مسوول نظارت برای فعالیت‌های روزانه رسانه‌ای این گروه از جمله مدیریت محتوا در شبکه‌های پراکنده آن است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، رمضان نقشی مهمی در عملیات تبلیغاتی داعش برای افراطی‌سازی، استخدام و تحریک افراد و همچنین در تولید ویدئوهای حاوی صحنه‌های وحشیانه و دلخراش شکنجه و اعدام جمعی این گروه ایفا کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز جایزه نقدی پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا شناسایی مکان پنهان شدن «محمد سعید عبدالرحمن مولا» مشهور به «عبدالله القرداش» سرکرده جدید داعش شود، اختصاص داده بود.

ابوبکر البغدادی موسس و سرکرده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۹۸) عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر روی مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در برخی استان‌های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات تروریستی دست بزند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق آمریکا داعش وزارت خارجه آمریکا گروه تروریستی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی

فیلم مستند «قوی‌دل» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به کارگردانی علی فراهانی صدر و تهیه‌کنندگی سعید الهی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه؛ مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر روز سه‌شنبه(۲۸ فروردین) با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینماهای منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • مخاطب میلیونی تلوبیون
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • گزارش تصویری | بازدید ۱۰۰ میلیونی تلاوت قاری نوجوان برنامه محفل در شبکه‌های اجتماعی