Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زنبور داران خراسان جنوبی امسال به لطف بارندگی‌های خوب امسال و رویش بیشمار گیاهان دارویی و شکوفه دادن گلها، در حال برداشت عسل هستند.

بیش از ۳۰ هزار و ۲۸۷ کلنی زنبور عسل در خراسان جنوبی وجود دارد و روز‌های پرکار ۷۵۴ زنبور دار برای برداشت این عسل‌های مرغوب شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یوسفی از زنبورداران موفق خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، می‌گوید:امسال به برکت بارندگی‌ها از سال‌های پر رونق برای صنعت زنبورداری است و دشت‌ها و مناطق کوهستانی پر از گل و گیاهان دارویی است.

بیشتر بخوانید: برداشت عسل در خراسان جنوبی آغاز شد

او  که عسل‌های تولید اش آوازه جهانی هم دارد می‌گوید: میانگین برداشت عسل از هر کلنی در کشور ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم است، اما با کاری که روی اصلاح نژاد زنبور عسل در خراسان جنوبی انجام داده ایم، از هر کلنی تا ۵۰ کیلوگرم عسل برداشت می‌کنیم.

عسل زرشک، عناب، آویشن، گشنیز، چهل گیاه، کلپوره، مرکبات، یونجه، گون و اسطوخودوس از جمله عسل‌های تولیدی خراسان جنوبی هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم از افزایش برداشت عسل در استان خبر داد و گفت: به لطف بارندگی‌های مناسب امسال، پیش بینی می‌کنیم امسال ۲۵۰ تن عسل از کلنی‌ها برداشت شود که این میزان پارسال ۱۸۵ تن بوده است.

اشرفی به مرغوبیت عسل زرشک و عناب خراسان جنوبی هم اشاره کرد و افزود: میزان ساکاروز یا طبیعی بودن عسل زرشک و عناب کمتر از نیم درصد است در حالی که عسل استاندارد تا ساکاروز ۵ درصد مورد تایید است.

۶۰ درصد عسل تولیدی خراسان جنوبی از نوع عسل زرشک و عناب است.

خراسان جنوبی تولید کننده ۹۷ درصد زرشک جهان و ۹۵ درصد عناب ایران است که خواص درمانی بالایی دارند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت عسل کلنی زنبور عسل گیاهان دارویی خراسان جنوبی برداشت عسل عسل زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند

خوشایند مسئول موسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی گفت: از امروز یک فوق تخصص جراحی اطفال که از تهران به خراسان جنوبی سفر کرده تا هشتم اردیبهشت در بیمارستان رازی به درمان کودکان دارای مشکلات مادرزادی می‌پردازد.

او افزود: همچنین از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت فوق تخصص ارتوپدی به بیرجند سفر می‌کند و در بیمارستان رازی بیرجند مستقر می‌شود.

خوشایند بیان کرد: این فوق تخصص صبح‌ها عمل جراحی و عصر‌ها ویزیت بیماران را انجام می‌دهد.

مسئول موسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی ادامه داد: بیماران برای هماهنگی و نوبت گیری می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ به صورت حضوری و یا شماره تماس ۳۱۶۲۶۰۵۷ اقدام کنند.

او با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمانی کودکان رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: این بیماران در بیمارستان رازی بیرجند ویزیت و جراحی می‌شوند.

خوشایند بیان کرد: کودکان دارای بیماری‌های مادرزادی در استان شناسایی شدند، اما چنانچه بیمارانی هستند که نیاز به درمان دارند می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.

مسئول موسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی رنج سنی کودکان بیمار که توسط این موسسه خیریه درمان می‌شوند را زیر ۱۵ سال اعلام کرد.

موسسه خیریه محکم موسسه‌ای برای حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی و یا نقص تکاملی بدو تولد است که در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده و در سطح کشور نمایندگی دارد، در سه شهر ایلام، زاهدان و بندرعباس این موسسه بخش جراحی اطفال راه اندازی کرده است که علاوه بر این، پزشکان این موسسه به صورت جهادی شهر‌های که جراحی اطفال ندارند بیماران آن شهر‌ها را درمان می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند