Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@01:31:33 GMT

مجلس یازدهم و سالی که نکوست

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۴۸۶۵

مجلس یازدهم و سالی که نکوست

آنچه مرا وادار به تحسین کرد دو نکته است که حکایت از کارآیی و حسن نیت این مجلس دارد و امیدوارم مصداق این ضرب المثل باشند که سالی که نکوست از بهارش پیداست.

این دونکته یکی سرعت در کار بود که با آنکه می توانستند برنامه انتخاب هیئت رئیسه را به روز یکشنبه بیندازند و قانونی هم بود اما آن را در روز تعطیل یعنی پنجشنبه انجام دادند و این نشان از اصرار بر شروع هر چه زودتر کار را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم که حائز اهمیت بیشتر است وفاق بر سر انتخاب یک مجموعه بدون حاشیه بود. زیرا حرف و حدیث-های زیادی می شنیدم که با آنکه این مجلس از  یک طیف اند اما اختلاف نظرها به زودی بروز خواهد کرد و بر سر کرسی های مختلف دعواها شروع خواهد شد. این گذشت و تفاهم در آغاز کار این مجلس بسیار ستودنی بود. امید است در کمیسونهای مختلف که از اهمیت ویژه ای برخورداراند این سنت ادامه یابد. انتخاب افراد برای مأموریت های مختلف داخلی و خارجی هم از حساسیت لازم برخوردار است. نباید آنکس که دیگری را از خود شایسته تر می داند داوطلب کاری شود و اگر انتخاب شد باید بتواند حق نمایندگی را ایفا کند.

من قبلاً هم پیشنهاد کرده بودم که نمایندگان محترم ضمن اولویت گذاری برای برنامه ها که کاری دشوار و مهم است فرض را بر این بگذارند که دیگر نمی خواهند انتخاب شوند و بنابراین در تصمیمات، برنامه و نطقها آنچه رضای خدا و عالمانه به سود درازمدت مردم  است را در نظر داشته باشند. اگر چنین شد خدا هم کار خود را خواهد کرد. انشاء الله

کد خبر 1393296

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از اتمام بررسی موارد اعاده شده شورای نگهبان به لایحه تجارت، اظهار کرد: لایحه تجارت از مجلس هفتم در دستور مجالس مختلف قرار داشت. این لایحه در پنج دوره مجالس مختلف معطل مانده بود که به همت نمایندگان مجلس یازدهم یعنی بعد از حدود ۲۰ سال تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: متن بسیار خوب و غنی در این لایحه گنجانده شده است. اهمیت این متن به اندازه‌ای است که حتی تغییر برخی کلمات می‌توانست ارتباط و انسجام متن را بهم بزند. مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه تجارت و تبدیل آن به قانون می‌تواند گام مؤثری در بحث تجارت، رونق اقتصادی، تعیین تکلیف و بهبود وضعیت شرکت‌ها داشته باشد.

کد خبر 6079678 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سالی که نکوست از بهارش پیداست/ لیگی که از شروع با تعویق عجین شد
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲