Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد که برای اطلاعات منجر به شناسایی یا افشای محل اختفای «محمد خضیر موسی رمضان» یکی از رهبران داعش و فرد کلیدی در فعالیت رسانه‌ای این گروه تروریستی تا ۳ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

براساس این بیانیه، محمد رمضان که با نام «ابوبکر الغریب» نیز شناخته می‌شود، متولد اردن بوده و یکی از باسابقه‌ترین مقام‌های رسانه‌ای داعش و مسوول نظارت برای فعالیت‌های روزانه رسانه‌ای این گروه از جمله مدیریت محتوا در شبکه‌های پراکنده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت خارجه آمریکا، رمضان نقشی مهمی در عملیات تبلیغاتی داعش برای افراطی‌سازی، استخدام و تحریک افراد و همچنین در تولید ویدئو‌های حاوی صحنه‌های وحشیانه و دلخراش شکنجه و اعدام جمعی این گروه ایفا کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز جایزه نقدی پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا شناسایی مکان پنهان شدن «محمد سعید عبدالرحمن مولا» مشهور به «عبدالله القرداش» سرکرده جدید داعش شود، اختصاص داده بود.

ابوبکر البغدادی موسس و سرکرده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۹۸) عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر روی مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در برخی استان‌های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات تروریستی دست بزند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا داعش گروه تروریستی داعش جایزه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان

رسانه‌های تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک این کشور و روسیه در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های تاجیکستان، رزمایش مشترک چهار روزه روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی درحال برگزاری است.

رسانه های تاجیکستان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را مقابله با افزایش تهدیدات تروریستی و هرگونه تهدید احتمالی عنوان کردند.

بر پایه اخبار منتشر شده برخی تجهیزات نظامی روسیه برای این رزمایش به پایگاه نظامی 201 تاجیکستان منتقل شده است و انواع تاکتیک‌های رزمی به ویژه تاکتیک مهار گروه‌های تروریستی که به صورت غیرقانونی وارد تاجیکستان می‌شوند را در این رزمایش تمرین می‌کنند.

انهدام مخفیگاه داعش در مرز افغانستان با پاکستانتاجیکستان: تهدیدهای تروریستی در مرز افغانستان افزایش یافته استآغاز رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در نزدیکی مرز افغانستان

پیش از این در فروردین ماه سال گذشته نیز نیروهای مسلح روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترکی را در مرز با افغانستان برگزار کرده بودند.

پایگاه نظامی 201 در شهرهای دوشنبه و باختر تاجیکستان واقع شده است که  بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور گفته می‌شود.

تاکنون هیئت حاکمه افغانستان به این رزمایش مشترک که در نزدیکی افغانستان برگزار می‌شود واکنشی نشان نداده است، اما مقامات حکومت طالبان بارها تأکید کرده‌اند که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه دیگر کشورها و به خصوص همسایگان افغانستان نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان