Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار صادرات نفت آمریکا از گالف کوست در هفته گذشته بسیار فعال بوده است و حدود ۶ نفتکش برای بارگیری نفت در ماه ژوئن ثبت نام کرده اند. ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، افزایش ناگهانی ثبت سفارش صادرات نفت خام آمریکا از گالف کوست نشان می دهد تقاضای نفت پس از ماهها سقوط به خاطر همه گیری جهانی ویروس کرونا رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اطلاعات ریفینیتیو آیکن و منابع کشتیرانی نشان می دهد شرکت های بریتیش پترولیوم، ترافیگورا و ایکوینر هفته گذشته نفتکش هایی را برای حمل نفت خام آمریکا به مقاصد جهانی طی ماه های آینده رزرو کرده اند.

 شرکتهای تجاری ترافیکیگورا و اکسیدنتال پترولیوم از جمله شرکت‌هایی هستند که نفتکش ها را برای حمل نفت خام آمریکا به آسیا ثبت کرده اند. بازار صادرات نفت آمریکا از گالف کوست در هفته گذشته بسیار فعال بوده است و حدود 6 نفتکش برای بارگیری نفت در ماه ژوئن ثبت نام کرده اند.

 صادرات نفت خام آمریکا در آوریل 30 درصد به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا سقوط کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد صادرات نفت این کشور هفته گذشته تا 3.2 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین ترین حد ماهانه بود.

25 میلیون بشکه نفت شناور روی آب جذب بازار آسیا شدچهارمین نفتکش ایران هم به دریای کارائیب رسید

 در حالیکه اختلاف قیمت نفت خام آمریکا با شاخص نفت برنت هنوز هم پایین است، نرخ کشتیرانی برای نفتکش های بزرگی که از آمریکا به سنگاپور می‌روند بیش از 80 درصد از اوایل آوریل کاهش یافته و و در این ماه به پایین ترین حد از اوت 2019 رسیده است. نرخ حمل نفت توسط این نفتکش‌ها در حال حاضر حدود 5.75 میلیون دلار است. این رقم در اواخر ماه مارس برابر با 20 میلیون دلار بود.

اندی لیپو، از مشاوران شرکت نفت لیپو با اشاره به افزایش تقاضای نفت در هند و چین گفت:« نرخ کشتیرانی طی دو هفته گذشته پایین آمده که باعث تشویق شرکت ها به صادرات نفت می شود».

 پالایشگاه سی پی سی در تایوان 6 میلیون بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را برای تحویل در ماه اوت خریداری کرده است.

 انتهای پیام/147

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نفت خام آمریکا صادرات نفت هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین گزارش‌ها از بازار طلا و سکه، از افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا و ۲۸۶ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار رشد ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۲۸۶ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، هر مثقال طلا در بازار ۲۱۰ هزار تومان گران شده و به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

آن‌طور که روند بازار نشان می‌دهد، سکه بهار آزادی ۴۱۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب، سکه بهار آزادی به قیمت ۴۰ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ رسید.

در این میان، حباب سکه امامی هم با افزایش ۳۷۹ هزار تومانی، به ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

اما افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی بود که در آغازین ساعات معاملات دیروز، قیمت‌ها در روندی نزولی قرار گرفته بود؛ به طوری که در لحظاتی، سکه امامی حتی به زیر کانال ۴۳ میلیون تومان هم رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عملکرد یک هفته‌ای بازار سکه امامی، از ریزش ۲.۴ درصدی قیمت سکه امامی حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸عیار هم در طول یک هفته گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می گوید: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده؛ این در حالی است که تا روز جمعه قیمت اونس به دلیل تنش‌های خاورمیانه با صعود همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافتو همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی می افزاید: در مجموع روند دو روز اول هفته قیمت ها کاهشی بود و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، دادوستدها نیز روال عادی دارد، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.

کشتی آرای در گفت وگویی در پیش بینی از آینده بازار طلا عنوان می کند: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است اما این روزها نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898024

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت