Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:47:27 GMT

مصرف بی رویه آب شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۱۹۱

مصرف بی رویه آب شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داد

نورالله تیموری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، اظهار داشت: این روند از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر می باشد که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: با شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده که مصرف روزانه آب بصورت مضاعفی افزایش پیدا کند.

تیموری اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های آبرسانی اعم از ظرفیت انتقال آب و مخازن ذخیره و توزیع آب جوابگوی این میزان مصرف به هیچ عنوان نمی باشد از کلیه مشترکان شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان استدعا داریم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی و یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.  

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و پایین رفتن سطح مخازن، لذا مصرف آب شرب استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و چنانچه مصرف شهروندان به همین روال ادامه یابد ناچار به جیره‌بندی آب خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست ها می تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

تیموری از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مشکلی را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  جهت رسیدگی و رفع مشکل، گزارش نمایند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از ۵۳ درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا آب و فاضلاب سرانه مصرف آب ایلام ویروس کرونا آب و فاضلاب سرانه مصرف آب شرکت آب و فاضلاب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز

آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر آغاز شده و در حال حاضر به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس تبدیل شده است.

بنا بر آخرین داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور ، غلظت آلاینده ها در خرمشهر ۱۴۸ میکروگرم بر متر مکعب است و تنها با افژایش ۲ میکروگرمی به وضعیت قرمز خواهد رسید که برای تمام افراد ناسالم است.

از گروه های حساس و بیماران زمینه ای و سالمندان خواسته شده از خروج غیرضروری بپرهیزند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است