Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سودان از کشته شدن یک افسر و یک کودک و زخمی شدن چند تن دیگر در درگیری با نیروهای اتیوپی در منطقه مرزی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، عامر محمد الحسن، سخنگوی نیروهای مسلح سودان گفت: نیروهای ارتش اتیوپی در غرب رودخانه "عطبره" با نیروهای ما درگیر شدند که طی این درگیری یک افسر کشته و شش تن نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه ارتش سودان آمده است: شبه‌نظامیان اتیوپی با پشتیبانی ارتش این کشور مجددا به اراضی و منابع سودان تجاوز کردند.

در این بیانیه آمده است: درگیری‌ها به صورت پراکنده رخ داد و نیروهای اتیوپی از تفنگ و سلاح و آر پی جی استفاده کردند که در نتیجه آن یک کودک کشته و سه غیرنظامی زخمی شدند. نیروهای اتیوپی بعدا عقب‌نشینی کردند. ما همچنان برای تکمیل روند مذاکرات برای پایان دادن به این تجاوزات صبور هستیم.

همچنین نیروهای سودانی با شبه‌نظامیان اتیوپی در منطقه "الفشقه" در مرز استان "القضارف" سودان در شرق این کشور درگیر شدند.

دولت سودان شهروندان اتیوپی را به زراعت در داخل مرزهایش متهم کرد.

عمر قمر الدین، وزیر مشاور در وزارت خارجه سودان هفته گذشته اعلام کرد: تعداد کشاورزان اتیوپی که در داخل خاک سودان به کشاورزی می‌پردازند ۱۷۸۶ کشاورز هستند.

خارطوم اخیرا اعلام کرد که با آدیس ‌آبابا برای ترسیم مرزهای دو کشور به توافق رسیده است و قرار است کمیته مشترک اکتبر فعالیت خود را برای مشخص کردن مرزها آغاز و مارس ۲۰۲۱ آن را به پایان برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی نیروهای اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته

طبق گفته نیروی دریایی مالزی بر اثر برخورد ۲ بالگرد نظامی در این کشور ۱۰ نفر از سرنشینان این بالگرد‌ها کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی برخورد 2 بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه 10 سرنشین این بالگردها کشته شدند.

 

.

 

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای گفت: هلیکوپترها در یک پایگاه دریایی در شمال ایالت "پراک" برای جشن نودمین سالگرد نیروی دریایی ماه آینده تمرین می‌کردند که این حادثه رخ داده است.

نیروی دریایی این کشور همچنین گفت: مرگ همه قربانیان در محل تایید شد و بقایای این افراد برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.

سقوط 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن3 کشته بر اثر انفجار در شمال ایتالیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟