Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پلیس ژاپن شینجی آئوبا، مردی که به عنوان مظنون آتش سوزی در دفتر انیمیشن کیویو در ماه جولای سال پیش شناخته شد، را دستگیر کرد. این دستگیری پس از آن صورت گرفت که در مورد بهبودی جراحات ناشی از سوختگی در بدن وی، اطمینان به وجود آمد.

آتش سوزی در استودیوی تولید انیمیشن کیویو سال پیش موجب کشته شدن ۳۶ نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئوبا همان زمان نزدیک صحنه دیده شد و ظاهراً اعتراف کرد که موجب بروز آتش بوده است. پلیس به نقل از وی گفت: این کار اشتباه نبود. گفته می‌شود وی استودیو را به دزدی از ایده‌های خود متهم کرد و تصمیم گرفت انتقام بگیرد.

این فرد ماه‌ها در شرایط خطرناکی به سر برد و میزان شدید سوختگی زندگی خود وی را نیز تهدید می‌کرد و چندین بار پیوند پوست در بیمارستانی در اوزاکا بر روی وی انجام شد. وی در نوامبر برای توانبخشی به بیمارستانی نزدیک کیوتو اعزام شد.

پیشتر در ماه ژانویه پلیس قصد داشت او را دستگیر کند، اما وضع وی مناسب نبود.

وی اکنون برای بازجویی به مرکز پلیس کیوتو منتقل شده است.

پلیس در سایتاما که نزدیک توکیو واقع است، در منزل آئوبا، دی‌وی‌دی‌هایی از کیوتو انیمیشن پیدا کرد. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که آئوبا منبع پیام‌های تهدیدآمیز ناشناسی بود که سال ۲۰۱۸ به این شرکت می‌رسید.

با وجود فاجعه‌ای که این مرکز انیمیشن با آن روبه رو شد در ماه سپتامبر فیلم «همیشه باغ بنفش» را منتشر کرد. این فیلم قرار بود ۱۰ ژانویه منتشر شود، اما زودتر آماده شد و ۲۴ آوریل هم قرار بود بار دیگر اکران شود که این بار به دلیل کرونا انتشارش متوقف شد.

با وجود اینکه سینماهای ژاپن کار خود را دوباره از سر گرفته‌اند اما تاریخ جدیدی برای اکران این فیلم ارایه نشده است.

بیشتر قربانیان این آتش‌سوزی را زنانی که حدود بیست تا سی ساله بودند، تشکیل داده‌اند. این دفتر تولید انیمیشن بیشتر به عنوان یک محل کار دوستانه زنانه در صنعتی که عمدتاً مردانه است، شناخته می‌شد.

پس از این رویداد کمپینی برای جمع‌آوری کمک مالی توسط توزیع کننده انیمیشن آمریکایی «سنتی فیلم‌وورک» به راه افتاد که به سرعت بیش از ۲ میلیون دلار برای کمک به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان جمع‌آوری کرد. در میان مشارکت کنندگان غول نرم افزاری «ادوبی» هم جای داشت که به طور ناشناس ۵۰ هزار دلار اهدا کرد و بعدها با تایید این مشارکت گفت: انیمیشن کیوتو مرکز جامعه خلاق، نه تنها در ژاپن، بلکه در سراسر جهان محسوب می‌شود.

کد خبر 4936280

منبع: مهر

کلیدواژه: انیمیشن ژاپن آتش سوزی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی شبکه دو سیما روز قدس شیوع کرونا کنسرت آنلاین شبکه پنج سیما شبکه یک سیما آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از شناسایی و بازداشت فردی که در روزهای اخیر اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی با اشاره به شکست رژیم جعلی و کودک‌کش و متجاوز اسرائیل در افکار عمومی و تنفر جهانی نسبت به جنایت‌های صهیونیستی، بر لزوم هوشیاری در مقابل عملیات گسترده و هجمه روانی دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر و با ناامیدی متجاوزان از جنگ‌های سخت، نبرد برای تسخیر اذهان در اولویت دشمن و رسانه‌های استعماری است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: غول‌های رسانه‌ای دشمن با استفاده از تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌ها و به مدد وسایل ارتباط جمعی وابسته، تمام تلاش خود را جهت وارونه جلوه دادن وقایع و بازنمایی غیرواقعی به جای واقعیت‌گرایی به کار بسته‌ است.

آفاقی با اشاره به برخی گزارش‌ها از محتواهای تولید شده در فضای مجازی در پی عملیات پیروزمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قالب حق شرعی و قانونی و طبیعی دفاع و در صیانت از حقوق ملت شریف ایران و کشور عزیزمان صورت گرفت، ضمن تاکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای اظهار کرد: نشر و بازنشر محتواهایی در فضای مجازی که در راستای اهداف عملیات روانی رژیم خبیث صهیونیستی قرار گیرد، جرم است و با عامل یا عاملین قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی در این خصوص از شناسایی فردی توسط گشت سایبری که اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی می‌کرد خبر داد و افزود: دقایقی بعد از شناسایی، فرد مذکور در یکی از مناطق اردبیل بازداشت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان
  • عامل تیراندازی مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • عامل ساخت پیام‌ های جعلی در بروجرد دستگیر شد
  • دادستان اردبیل : عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • دستگیری عامل 29 فقره سرقت قطعات خودرو در شهرضا
  • عامل درگیری در پمپ بنزین تولم‌شهر دستگیر شد
  • سارق مدارس کاشان دستگیر شد