Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد روسیه در ماه آوریل ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته میلادی کوچکتر شد و پیش بینی می شود اقتصاد این کشور در کل سال ۲۰۲۰ ، ۵ درصد کوچک شود. ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اقتصاد روسیه در ماه آوریل 12 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کوچکتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه آخرین بار چنین سقوطی را در ماه مه 2009 تجربه کرده بود.

 پس از سقوط قیمت نفت، اصلی ترین صادرات روسیه، و تضعیف روبل به خاطر همه گیری ویروس کرونا و همچنین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور جهت رونق اقتصاد، سلامت اقتصاد روسیه در کانون توجه قرار گرفته است.

 وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد بخش های اقتصادی که تمرکز آنها بر تقاضای مصرف کنندگان بوده، بیشترین رکود را در ماه آوریل داشتند. روسیه در کل ماه آوریل در قرنطینه شدیدی به سر می برد.

 تولید ناخالص داخلی روسیه در 4 ماه اول سال جاری میلادی، 1.9 درصد به صورت سالانه کاهش یافت. وزارت اقتصاد روسیه نرخ رشد تولید ناخالص داخلی روسیه را در ماه مارس 0.8 اعلام کرد، در حالی که قبلاً 0.9درصد گزارش شده بود.

 این وزارتخانه پیش بینی می کند اقتصاد روسیه در کل سال 2020 ، 5 درصد کوچک شود.

اقتصاد منطقه یورو 10 درصد در سال جاری میلادی کوچک می‌شودپیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهان در سال جاری میلادی 3.2 درصد کوچک شود

 اطلاعات نشان می‌دهد خرده‌فروشی در روسیه در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافته و نرخ بیکاری بالاتر از حد پیش بینی شده بوده است. همه گیری ویروس کرونا رشد اقتصادی روسیه را متوقف کرده است. این کشور در حال حاضر در رتبه سوم جهان از نظر موارد ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.

 بانک مرکزی روسیه آمادگی خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده اعلام کرد. نرخ بهره در حال حاضر 5.5 درصد است. انتظار می رود با پایین آمدن نرخ بهره و آسانتر شدن وام گیری، از اقتصاد روسیه حمایت شود.

 انتهای پیام/148

R7586/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد روسیه ماه آوریل نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آمار ایران ضمن اعلام شاخص قیمت مصرف کننده در فروردین ماه ، از کاهش ۱.۴ واحد درصد تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور و ۱.۹ واحد درصدی نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور نسبت به ماه قبل خبر داد.

شاخص قیمت مصرف کننده – فروردین ماه ۱۴۰۳

در فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت

در فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳

نرخ تورم سالانه کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳، برابر ۳۸.۸ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۴.۷ درصد برای دهک اول، تا ۴۰.۱ درصد برای دهک دهم است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۵.۴ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ واحد درصد) بدون تغییر بوده است.

 

دیگر خبرها

  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌