Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:07:09 GMT

ترامپ: قانون اجازه دهد توئیتر را می‌بندم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۲۶۱

ترامپ: قانون اجازه دهد توئیتر را می‌بندم

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد در صورتی که قانون این اجازه را بدهد شبکه اجتماعی توئیتر را می بندد.

به گزارش ایسنا،‌به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید  تاکید کرد: آن طور که می‌دانم امکان بستن توئیتر را دارم اما باید این را از لحاظ قانونی به پیش برد و نمی دانم می توانم این کار را انجام دهم یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با وکلایم مشورت کنم.

ترامپ ادامه داد: اگر این مساله قانونی باشد و از لحاظ قانونی بتوان توئیتر را بست حتما این کار را خواهم کرد. خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.

وی اشاره کرد که پایگاه های اینترنتی زیادی هستند که می توانند جانشین توئیتر شوند.

این اظهارات عصر پنجشنبه بعد از آن ایراد شد که وی فرمانی اجرایی را در جهت محدود کردن حفاظت های حقوقی که شرکت های شبکه اجتماعی از آنها بهره می برند امضا کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر تهدید کرده بود آن دسته از شبکه های اجتماعی که آنها را به خاموش کردن صدای محافظه کاران متهم کرده خواهد بست.

به گزارش بی.بی.سی، جنجال تازه پس از آن بروز کرد که توییتر روز سه شنبه برای اولین بار به توییت های رئیس جمهور آمریکا برچسب صحت‌سنجی زد.

ترامپ هنگام امضای این فرمان در کاخ سفید گفت: ما امروز اینجا هستیم تا از آزادی بیان در مقابل بزرگترین خطری که واقعا در تاریخ آمریکا با آن روبرو بوده دفاع کنیم. تعداد انگشت شماری شرکت های قدرتمند و انحصاری شبکه اجتماعی بخش وسیعی از کلیه ارتباطات خصوصی و عمومی در ایالات متحده را کنترل می کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که این شرکت ها "قدرتی مهارنشده برای سانسور، محدود کردن، ویراستن، شکل دادن، پنهان کردن یا تغییر" بخش بزرگی از ارتباطات را دارند.

رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که دولت امیدوار است این دستور در نهایت زمینه را برای اعمال مقررات تازه و نظارت بیشتر بر عملکرد این شرکت ها از جمله توییتر و فیسبوک فراهم کند.

این دستور به سازمان های مجری مقررات امکان می دهد علیه شرکت هایی مثل فیسبوک و توییتر به خاطر نحوه نظارت بر محتوای موجود در این شبکه ها دست به اقدام قانونی بزنند.

انتظار می رود این دستور با چالش های قانونی روبرو شود.

با این حال کارشناسان حقوقی ابراز تردید کرده اند که این دستور دارای عواقبی عملی برای غول های فناوری باشد.

آنها می گویند که تغییر در برداشت کنونی از حفاظت های قانونی برای شبکه های اجتماعی احتمالا فقط با دخالت کنگره یا دادگاه ها ممکن خواهد شد.

دستور ترامپ سعی دارد از "قانون رفتار سالم در ارتباطات" رفع ابهام کند؛ قانونی که در برخی موارد به شرکت های آنلاین مثل فیسبوک، توییتر و یوتیوب حفاظت قانونی ارائه می کند.

براساس بند ۲۳۰ این قانون، شبکه های اجتماعی عمدتا مسئول محتویاتی که کاربران پست می کنند نیستند، اما می توانند "با نیت خیر دست به انسداد" برخی از پست ها بزنند؛ مثلا صحنه های مستهجن، منعکس کننده آزار یا خشونت را حذف کنند.

دستور رئیس جمهوری آمریکا اشاره می کند که این مصونیت حقوقی در صورتی که یک شبکه اجتماعی پست های کاربران را ویرایش کند مصداق نخواهد داشت و خواستار مصوبه ای در کنگره برای "حذف یا تغییر" بند ۲۳۰ می شود.

ترامپ گفت که ویلیام بار وزیر دادگستری "فورا" تنظیم پیش نویس قانونی که برای تصویب تسلیم کنگره خواهد شد را شروع می کند.

توییتر این دستور را "یک رویکرد واپسگرایانه و سیاسی به یک قانون مهم" خواند و افزود که بند ۲۳۰ از "نوآوری و آزادی بیان در آمریکا حراست می کند و متکی بر ارزش های دمکراتیک است."

گوگل که صاحب یوتیوب است گفت که تغییر بند ۲۳۰ قانون "به اقتصاد آمریکا و رهبری جهانی آن در زمینه آزادی اینترنت ضربه می زند."

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک هم در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت که سانسور یک شبکه اجتماعی اقدامی مناسب برای دولتی نیست که نگران سانسور است.

او گفت: من کاملا معتقدم که فیسبوک نباید داور درستی حرف هایی باشد که مردم در فضای مجازی می زنند.

ترامپ روز سه شنبه در توییتی مدعی شد که رای پستی در انتخابات پیش روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد.

او در توییتش نوشت: صندوق‌های پستی سرقت می شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و به طور جعلی امضا می شوند.

توییتر در واکنش برچسبی به توییت ترامپ اضافه کرده که می گوید "حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید."

توییتر در این اخطار به صفحه ای لینک می داد که ادعای رئیس جمهور را "اثبات نشده" توصیف می کرد.

ترامپ در واکنش در توییتی نوشت: توییتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله کرده است. آنها براساس راستی آزمایی رسانه های اخبار جعلی یعنی سی ان ان، و واشنگتن پست که مال آمازون است، می گویند که بیانیه من در مورد رای پستی، که به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، نادرست است.... توییتر کاملا آزادی بیان را خفه می کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه آن را نخواهم داد!

بسیاری از ایالات امکان ارسال رای به صورت پستی را می دهند و تاکنون گزارشی از تقلب وسیع در این نوع رای گیری وجود نداشته است.

ترامپ بی‌وقفه از توییتر برای ارسال مستقیم پیام هایش استفاده می کند، جایی که حدود هشتاد میلیون دنبال کننده دارد.

او روز چهارشنبه شبکه های اجتماعی را به اعمال "مقررات شدید" یا حتی "بستن" تهدید کرد.

او نوشت که جمهوری خواهان احساس می کنند این شبکه ها "کاملا محافظه کاران را خاموش می کنند" و او اجازه این کار را نخواهد داد.

توییتر در سال های اخیر در واکنش به این انتقاد که رویکرد بی تفاوتش به رشد حساب های جعلی و اطلاعات گمراه کننده کمک کرده است کنترل بیشتری بر محتوا اعمال کرده است.

مدیران توییتر همواره با این انتقاد مواجه بوده اند که در برابر اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و رهبران جهان کاری نمی کنند.

برخی از بزرگترین شرکت های فناوری آمریکا همچنین به رفتار ضدرقابتی و نقض حریم خصوصی کاربران متهم شده اند.

اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون با تحقیقات دولت فدرال و ایالتی روبرو هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توییتر دونالد ترامپ آمریکا رئیس جمهور آمریکا شبکه های اجتماعی شبکه اجتماعی خواهد شد شرکت ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت جو بایدن احتمالا روز پنج‌شنبه تحریم‌های نفتی ونزوئلا را در واکنش به آنچه مقامات آمریکایی «شکست» نیکلاس مادورو در اجرای تعهداتش برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در سال جاری می‌خوانند، تمدید خواهد کرد.

ایالات متحده به‌وضوح اعلام کرده است که احتمال تمدید مجوز شش ماهه‌ای که از اکتبر سال گذشته به اعضای اوپک اجازه می‌داد موقتا تحریم‌ها را نادیده بگیرند، وجود ندارد.

این معافیت که در پی توافق دولت ونزوئلا و مخالفان بر سر برگزاری انتخابات اعطا شده بود، درست در نیمه شب پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید.

واشنگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود که اقدامات تنبیهی برای محدود کردن درآمدهای ونزوئلا از نفت را احیا خواهد کرد مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند؛ از جمله به اپوزیسیون اجازه دهد نامزد مورد نظر خود را در برابر او برای انتخابات ۲۸ ژوئیه معرفی کند.

این نگرانی وجود دارد که اعمال مجدد تحریم‌ها، هم قیمت‌های جهانی نفت را افزایش دهد و هم بر شمار مهاجرانی که از ونزوئلا به سمت مرزهای ایالات متحده و مکزیک در حرکتند، بیفزاید.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشست خبری روزانه خود در واشنگتن بدون ارائه توضیح بیشتری گفت: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر مادورو و نمایندگانش بطور کامل مفاد توافق‌ باربادوس را اجرا نکنند، تحریم‌ها را دوباره اعمال خواهیم کرد.»

با این وجود میلر در جمع خبرنگاران تایید کرد که مادورو به برخی از مفاد توافق باربادوس، از جمله تعیین جدول زمانی انتخابات و دعوت از ناظران بین‌المللی، پایبند بوده است.

دولت مادورو بارها از خود در قبال هشدارهای واشنگتن دفاع کرده و پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا نیز در این باره گفته است که «شرکت‌های بین‌المللی همچنان به ونزوئلا می‌آیند. با یا بدون تحریم، ونزوئلا همواره مورد احترام است».

بنا بر گزارش رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در ماه مارس به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۲۰ رسید که دلیل اصلی آن عجله مشتریان برای تکمیل خرید خود در آستانه بازگشت احتمالی تحریم‌ها بوده است.

به گفته منابع آمریکایی، دستیاران بایدن پیش از انقضای مجوز خزانه داری ایالات متحده که به ونزوئلا اجازه می‌داد نفت خام خود را آزادانه بفروشد، این موضوع را که دور جدید تحریم‌ها تا کجا باید پیش برود، به بحث گذاشته‌اند.

یکی از گزینه‌های مورد بحث این پیشنهاد بوده که به ونزوئلا اجازه صادرات نفت را بدهند اما استفاده از دلار آمریکا را در چنین معاملاتی ممنوع کنند.

گمان می‌رود در صورت اعمال تحریم‌های جدید، بسیاری از شرکای خارجی نفت ونزوئلا چاره‌ای نداشته باشند جز اینکه بار دیگر تلاش کنند تا بطور جداگانه و فردی، مجوزهایی را در این زمینه از ایالات متحده دریافت کنند؛ کاری که برای سال‌ها انجام می‌دادند.

جنگ اوکراین و کاهش تحریم‌های ونزوئلا

دولت بایدن زمانی تعامل دیپلماتیک با مادورو را آغاز کرد که ایالات متحده به دنبال راه‌هایی برای به دست آوردن نفت بیشتر در بازارهای جهانی، برای جبران افزایش قیمت نفت خام ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه بود و همین تماس‌ها منجر به عقد توافقی برای کاهش برخی از تحریم‌های سختگیرانه دوران ترامپ علیه کاراکاس شد.

با این وجود، کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا همچنان مخالف نامزدی «ماریا کورینا ماچادو» است که در انتخابات مقدماتی مخالفان در اکتبر گذشته به پیروزی قابل توجهی رسید. اپوزیسیون در حال حاضر در حال مذاکره داخلی در این باره است که چه کسی را می‌توان جانشین او کرد.

ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸ میلادی را تایید نمی‌کنند و ساختگی می‌دانند. آنها همچنین دستگیری سیاستمداران و فعالان مخالف مادورو در ماه‌های اخیر را محکوم کرده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • حساسیت کاربران اینترنتی به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل! + نمودار
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید