Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:33:30 GMT

قم صاحب خواهرخوانده های جدید می شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۲۸۵

قم صاحب خواهرخوانده های جدید می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شهر قم به عنوان جهان‌شهر شیعی جایگاه ویژه‌ای در بین دیگر کلانشهرهای مذهبی کشور دارد و از دیرباز در مرکز ارتباطات بین‌المللی قرار داشته است.

او  افزود: شهرداری قم به عنوان خادم زائران بین المللی آستان کریمه اهل بیت (س) از گذشته تمهیداتی را برای ارتباط موثر با دیگر شهرداری‌های شهرهای زیارتی و شهرهای مطرح جهان اندیشیده بود و با تدبیر شهردار قم، اداره بین الملل این اداره کل به عنوان نقطه تماس بین المللی شهرداری تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتزاده تصریح کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم در ارتباطات بین المللی بین شهری، خواهرخواندگی است که شهرداری قم از گذشته تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده و اکنون با فعال‌تر شدن اداره بین الملل، تنظیم روابط با خواهرخوانده‌های فعلی و تصویب و ایجاد خواهرخوانده‌های جدید در اولویت این اداره قرار گرفته است.

صدور فرهنگ اسلامی و انقلابی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم مزایای خواهرخواندگی را در ارتباط موثر و سریع با شهرداران و دریافت و اعطای کمک‌های معنوی و مادی دانست و تاکید کرد: در رابطه خواهرخواندگی، برخی شهرها به سبب محتوای اثرگذار فرهنگی تولید شده در آن شهر، نقش محوری ایفا می‌کنند و قم نیز به همین دلیل، ظرفیت بالایی برای صدور فرهنگ اسلامی و انقلابی دارد که این نکته در تدویل پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم مورد تاکید قرار دارد.

او عنوان کرد: پس از ویروس کرونا باید به دنبال افزایش ارتباطات و به تبع آن ورود بیشتر زائر و توریست بین المللی به قم برای جبران کاهش درآمدهای شهر در ماه‌های پیش  باشیم و افزایش ارتباطات بین المللی یکی از راهکارهای این امر است.

کلانترزاده پروتکل خواهرخواندگی را ضامن ارتباطات بادوام و موثر بین شهرداری‌ها دانست و گفت: در پروتکل خواهرخواندگی، نحوه انتخاب شهرها برای عقد خواهرخواندگی، سطح ارتباطات و نقاط مرتبط بین دو شهرداری و شهر تعریف می‌شوند و سپس روند اجرا آغاز می‌شود.

او افزود:در مسیر تدوین این پروتکل از تجارب دیگر کلان‌شهرهای ایران و سازمان های بین المللی استفاده شده و از کارشناسان امور بین الملل در قم و حوزه علمیه نیز کسب نظر و تجربه خواهیم کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال براساس این پروتکل تدوین شده، تعدادی خواهرخواندگی جدید بین قم و شهرهای مهم دنیا برقرار شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواهر خواندگی شهرداری قم آستان مقدس حضرت معصومه گردشگری قم امور بین الملل شهرداری قم بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال عربستان برای صعود به جام جهانی و موفقیت در جام ملت‌های آسیا، سرمایه‌گذاری اغواکننده‌ای را داشته است و آندرو پالازا مربی مطرح اسپانیایی و سابق بارسلونا را به خدمت گرفت تا با تاکتیک روز دنیا آشنا شوند. عربستانی ها امیدوار بودند که همانند کشورهای عرب، پیشرفت شگفت‌انگیزی را پشت سر بگذارند و نتایج دوستانه آن‌ها در دو سال اخیر برابر آسیایی‌ها، اروپایی‌ها و همچنین تیم‌های آمریکای جنوبی، امیدوارکننده بود. آن‌ها خودشان را برای اولین صعود از مرحله گروهی جام ملت‌ها آماده می‌کردند که به یک باره شکست فاجعه‌باری را متحمل شدند.

تیم‌های ملی عراق و عربستان در شرایطی برابر همدیگر صف‌آرایی کردند، که ابتدا شاگردان پالازا با پرس شدید و حملات متعدد، چندین بار تا آستانه گلزنی پیش رفتند که هر بار به بن بست خوردند و موقعیت های خود را از دست دادند. در حالی که تنها یک دقیقه از بازی گذشته بود، تیم ملی عراق با شوت سلیم که توپ در مسیرش به پای بازیکن عربستان نیز برخورد داشت، به گل اول دست یافت.

عربستان سعودی پس از دریافت این گل واکنش منفی داشت و مالکیت میدان را به عراقی‌ها واگذار کرد و مجبور به دفاع در عمق خود شد. چنین برهم ریختگی در سیستم عربستان، این اجازه را به عراق داد تا باری دیگر توسط مصطفی صاحب گل شوند و اختلاف را دو برابر کنند. پالازا و تیمش که حسابی زیر فشار حریف رفته بودند، سعی کردن با سیستم پاورپلی و جلوتر بردن دروازه‌بان خود، هم صاحب توپ و میدان شوند و همچنین موقعیت گلی ایجاد کنند. اما یک اشتباه از سوی دروازه‌بان و بازیکن عربستان باعث گردید تا محب الطایی از زمین خودی به سوی سنگر بی‌دروازه‌بان عربستان ضربه‌ای نشانه برود و گل سوم بازی را به ثمر برساند.

عربستان در دقیقه 11 و از روی ضربه ایستگاهی که شلیک فوق العاده عبدالله آلدوسری را به همراه داشت، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا به ادامه بازی امیدوار باشند. شاهین های سبز در دقیقه 16 صاحب پنالتی نقطه دوم شدند و بهترین فرصت را برای بازگشت به بازی بدست آوردند. اما ضربه عبدالله را  دروازه‌بان عراقی‌ ظاهر هادی مهار کرد تا برتری تیمش را با واکنشی که داشته است، حفظ کند.

در نیمه دوم، عراقی‌ها برتری خود را تداوم بخشیدند و بیش از عربستان صاحب توپ و میدان بودند. آن‌ها توسط حادر العگایلی به گل چهارم رسیدند و در ثانیه‌های پایانی مسابقه، گل پنجم را هم وارد دروازه فرو ریخته عربستان کردند تا یکی از بزرگترین پیروزی‌های تاریخ خود را جشن بگیرند.

*تیم ملی عراق با این پیروزی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، به رده اول جدول گروه B تکیه زد. دیگر دیدار این گروه با برتری سه بر دو ازبکستان برابر استرالیا به پایان رسیده بود.

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • فال انبیا فردا جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند