Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی زندی فر» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خودروهای باری بین ۲۵ تا ۶۵ سال سن دارند و جایگزینی آن‌ها با وسایل نقلیه وارداتی و زیر سه سال سن در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که متقاضیان حقیقی و حقوقی، شرکت‌های سازنده و واردکننده خودروهای سنگین با خروج یک دستگاه وسیله نقلیه با سن بیش از ۲۵ سال بتوانند یک دستگاه خودروی سنگین با سن زیر سه سال به کشور وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا سه سال سن تولید باید با مراجعه به آدرس اینترنتی www.rmto.ir  بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت‌نام کنند.

زندی‌فر گفت: کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری مورد تایید مراجع مربوط باشند و استاندارد e-mark مشمول آن‌ها شود.

وی ادامه داد: خودروهای سنگینی مشمول واردات برای جایگزینی در ناوگان فرسوده باری می‌شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی باشندو در سال گذشته مدل‌ آن‌ها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از متقاضیان ورود خودروهای سنگین خواست اطلاعات لازم و مورد نیاز را از صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر کسب کنند تا از بروز مشکل برای آنان جلوگیری شود.

زندی‌فر گفت: افرادی که ثبت‌نام آن‌ها در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثبت شود اطلاعات ورود و تحویل خودرو از طریق سایت به آنان اطلاع رسانی می‌شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی مرمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی مرمت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی مرمت راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده ای استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​

تین نیوز

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از مراجعه ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین جهت اخذ کارت معاینه فنی به مراکز پنج گانه فعال استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین گفت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده ای را نیز ایفا کند.

آهکی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی خودرو سنگین در سطح استان تصریح کرد: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودرآهنگ از آمادگی لازم برای خدمت رسانی به منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه کرده درحالی که در سال ۱۴۰۱ این میزان ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه بوده است که شاهد افزایش ۲ درصدی هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست های مکانیزه مردود شده اند.

آهکی اضافه کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی در پایان گفت: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره کل استاندارد، به صورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​