Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پلیس ژاپن شینجی آئوبا، مردی که به عنوان مظنون آتش سوزی در دفتر انیمیشن کیویو در ماه جولای سال پیش شناخته شد، را دستگیر کرد. این دستگیری پس از آن صورت گرفت که در مورد بهبودی جراحات ناشی از سوختگی در بدن وی، اطمینان به وجود آمد.

آتش سوزی در استودیوی تولید انیمیشن کیویو سال پیش موجب کشته شدن ۳۶ نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئوبا همان زمان نزدیک صحنه دیده شد و ظاهراً اعتراف کرد که موجب بروز آتش بوده است. پلیس به نقل از وی گفت: این کار اشتباه نبود. گفته می‌شود وی استودیو را به دزدی از ایده‌های خود متهم کرد و تصمیم گرفت انتقام بگیرد.

این فرد ماه‌ها در شرایط خطرناکی به سر برد و میزان شدید سوختگی زندگی خود وی را نیز تهدید می‌کرد و چندین بار پیوند پوست در بیمارستانی در اوزاکا بر روی وی انجام شد. وی در نوامبر برای توانبخشی به بیمارستانی نزدیک کیوتو اعزام شد.

پیشتر در ماه ژانویه پلیس قصد داشت او را دستگیر کند، اما وضع وی مناسب نبود.

وی اکنون برای بازجویی به مرکز پلیس کیوتو منتقل شده است.

پلیس در سایتاما که نزدیک توکیو واقع است، در منزل آئوبا، دی‌وی‌دی‌هایی از کیوتو انیمیشن پیدا کرد. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که آئوبا منبع پیام‌های تهدیدآمیز ناشناسی بود که سال ۲۰۱۸ به این شرکت می‌رسید.

با وجود فاجعه‌ای که این مرکز انیمیشن با آن روبه رو شد در ماه سپتامبر فیلم «همیشه باغ بنفش» را منتشر کرد. این فیلم قرار بود ۱۰ ژانویه منتشر شود، اما زودتر آماده شد و ۲۴ آوریل هم قرار بود بار دیگر اکران شود که این بار به دلیل کرونا انتشارش متوقف شد.

با وجود اینکه سینماهای ژاپن کار خود را دوباره از سر گرفته‌اند اما تاریخ جدیدی برای اکران این فیلم ارایه نشده است.

بیشتر قربانیان این آتش‌سوزی را زنانی که حدود بیست تا سی ساله بودند، تشکیل داده‌اند. این دفتر تولید انیمیشن بیشتر به عنوان یک محل کار دوستانه زنانه در صنعتی که عمدتاً مردانه است، شناخته می‌شد.

پس از این رویداد کمپینی برای جمع‌آوری کمک مالی توسط توزیع کننده انیمیشن آمریکایی «سنتی فیلم‌وورک» به راه افتاد که به سرعت بیش از ۲ میلیون دلار برای کمک به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان جمع‌آوری کرد. در میان مشارکت کنندگان غول نرم افزاری «ادوبی» هم جای داشت که به طور ناشناس ۵۰ هزار دلار اهدا کرد و بعدها با تایید این مشارکت گفت: انیمیشن کیوتو مرکز جامعه خلاق، نه تنها در ژاپن، بلکه در سراسر جهان محسوب می‌شود.

۲۵۸۲۵۸ کد خبر 1393322

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انیمیشن ژاپن آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 

ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 

وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتا استان یزد توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • قاتل فراری در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • قاتل فراری قتل در مرکز شهر ایلام دستگیر شد