Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@13:51:08 GMT

بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی اردن از ژوئن

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۴۵۰

امجد العضایله، وزیر اطلاع‌رسانی اردن در نشست خبری گفت، مقرر شده مساجد و کلیساها از پنجم ژوئن مطابق با استانداردهای عمومی سلامت مجددا باز شوند. اصلاح مقررات منع و آمد شد در روزهای جمعه در دست بررسی است تا شهروندان امکان اقامه نماز جمعه را پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که حضور نمازگزاران به صورت پیاده و بدون وجود وسایل حمل و نقل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن گفت، در گام نخست تنها اجازه اقامه نماز جمعه داده می‌شود؛ فریضه‌ای که تنها جایز است با رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در مساجد برگزار شود. خطبه‌های نماز جمعه هم کوتاه و بیشتر از ۱۰ دقیقه نخواهد بود.

سراسقف کلیساهای اردن هم اعلام کرد، کلیساها از هفتم ژوئن بازگشایی می‌شوند.

اردن از ۲۱ مارس برای مقابله با شیوع کرونا مقررات منع آمد و شد را اعمال کرده و تمامی اماکن مذهبی، نهادهای آموزشی و تفریحی را بست و شهروندان همچنان در ساعات هشت صبح تا هفت عصر ضمن شروط معینی اجازه خروج از منازل و فعالیت را دارند.

تاکنون در اردن بیش از ۷۲۸ تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۹ تن هم جان باخته اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سلامت نماز جمعه حمل و نقل رعایت قوانین و مقررات ویروس حمل و نقل رعایت قوانین و مقررات سلامت نماز جمعه ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه، محور رایزنی وزیر خارجه ایرلند با مقام‌های فلسطین، اردن و مصر

مایکل مارتین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که در تماس تلفنی با محمد مصطفی نخست وزیر جدید فلسطین، او را در جریان مشارکت دوبلین در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی و همکاری با سایر کشور‌های اروپایی برای شناسایی کشور مستقل فلسطین قرار داده است.

وی افزود: ما همچنین در مورد اوضاع انسانی در غزه و اولویت‌های جدید دولت فلسطین بحث کردیم.

وزیر امور خارجه فلسطین همچنین عنوان کرد که در گفتگو با همتایان اردنی و مصری خود، درباره مذاکرات برای آتش‌بس فوری در غزه، انتقال کمک‌های امدادی به داخل این باریکه و آزادی اسرای اسرائیلی رایزنی کرده‌اند.

مارتین از «تعهد خستگی‌ناپذیر» مصر و اردن برای تحقق راه‌حل سیاسی در راستای پایان دادن به جنگ «وحشیانه» رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین قدردانی کرد.

ایرلند از زمان جنگ غزه موضع تندتری را نسبت به سایر کشور‌های اروپایی علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده است. این کشور همراه با اسلوونی، مالت و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به عنوان «تن‌ها راه دستیابی به صلح و امنیت» در منطقه اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین روز چهارشنبه تائید کرد که دوبلین در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی مشارکت خواهد کرد.

آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری از اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها شکایت کرد. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید از هر اقدامی که ذیل کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی قرار می‌گیرد، خودداری کند.

مارتین درباره مداخله دوبلین در این پرونده گفت: جلوگیری عامدانه از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان، هدف قرار دادن افراد و زیرساخت‌های غیرنظامی، استفاده خودسرانه از تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت، استفاده از ابزار‌های غیرنظامی برای مقاصد نظامی، مجازات جمعی تمام مردم (فلسطین) باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه جامعه جهانی روشن است تصریح کرد: دیگر کافی است.

 رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جنگ غزه، محور رایزنی وزیر خارجه ایرلند با مقام‌های فلسطین، اردن و مصر
  • ۲۷ آتش نشان در ۹ نقطه کرج مستقر می‌شوند
  • آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر
  • ستاره فوتبال امام جماعت شد!
  • برگزاری مراسم لیالی قدر در ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان قائنات
  • برنامه‌های اماکن مهم مذهبی در شب‌های قدر
  • بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی 
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد