Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@22:47:21 GMT

ترامپ اجرای محدودیت «شبکه‌های اجتماعی» را امضا کرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۴۹۰

ترامپ اجرای محدودیت «شبکه‌های اجتماعی» را امضا کرد

فرمان اجرایی ایجاد محدودیت شبکه‌های اجتماعی و لغو حمایت قانونی از آن، به امضای رئیس‎جمهور آمریکا رسیده است.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز به وقت تهران، فرمان اجرایی برای ایجاد محدودیت شبکه‌های اجتماعی را امضا کرد.

ترامپ که با امضای این دستور اجرایی، در واقع حمایت قانونی از شبکه‌های اجتماعی را لغو کرده است، مدعی شد که این اقدام را در راستای حمایت از آزادی بیان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هدف ترامپ از محدودسازی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

رئیس جمهور آمریکا همچنین به وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا دستور داده تا قانون بازخواست شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر را فعال کند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی قدرت بی حد و حصری دارند، افزود: شبکه اجتماعی «توئیتر» به عنوان یک تریبون عمومی بی‌‎طرف فعالیت نمی‌کند.

ترامپ در حالی برای محدودیت شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده که اختلافات وی با شبکه اجتماعی توئیتر طی روزهای اخیر به شدت بالا گرفته است.

توئیتر سه شنبه برای نخستین بار به توئیت های ترامپ برچسب "قابل صحت و ارزیابی" زده که این اقدام واکنش شدید رئیس جمهور آمریکا را به همراه داشته است.

ترامپ پیش از این با انتشار توئیتی مدعی شده بود که اگر انتخابات در کالیفرنیا از طریق ایمیل برگزار شود ، این مساله موجب تقلب گسترده خواهد شد. توئیتر در واکنش به این پیام ترامپ، یک برچسب را به دو توئیت ترامپ اضافه کرد و در آن از کاربران خواسته تا درباره ادعای رئیس جمهور آمریکا تحقیق کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس یازدهم دونالد ترامپ ترامپ کالیفرنیا شبکه های اجتماعی رئیس جمهور آمریکا شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن تیک‌تاک هم مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس مالک تیک‌تاک باید نهایتاً در 9 ماه آینده این شبکه اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه مربوط به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌ این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

پیش از این مجلس سنای آمریکا این لایحه‌ای را با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف تصویب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد