Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:19:40 GMT

هشدار سازمان ملل نسبت به فاجعه بزرگ در یمن

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۵۰۰

هشدار سازمان ملل نسبت به فاجعه بزرگ در یمن

مسئولان ارشد آژانس‌های وابسته به سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وقوع فاجعه بزرگ در یمن خواهان حمایت مالی فوری از این کشور برای مقابله با کرونا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما نگران وضعیت یمن هستیم و زمان درحال تمام شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا در بیشتر مناطق یمن به دلیل جنگی که پایان آن معلوم نیست گسترش یافته است.

این مسئولان گفتند که مهارت و کارمند و امکانات کافی دارند اما نیاز به حمایت مالی دارند و باید حامیان مالی یمن فورا به تعهدات خود عمل کنند.

قرار است کنفرانس حامیان مالی یمن با نظارت عربستان و سازمان ملل دوم ژوئن برگزار شود.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: باید ۲.۴ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۰ از جمله ۱۸۰ میلیون دلار برای مبارزه با کرونا جمع‌آوری کرد.

لوکوک گفت: سازمان ملل سال ۲۰۱۹ تعهداتی مبنی بر حمایت ۳.۲ میلیارد دلاری برای حمایت از یمن دریافت کرد اما تاکنون تنها به ۴۷۴ میلیون دلار دست یافته و عربستان دو ماه پیش متعهد شد ۵۲۵ میلیون دلار بپردازد. بیشتر آژانس‌های سازمان ملل در آستانه ورشکستگی هستند. اموال کافی برای امدادرسانی در یمن وجود ندارد.

مهند هادی از مسئولان برنامه جهانی غذا گفت: یمن نیاز شدیدی به کمک دارد.

مدیر یونیسف نیز نسبت به یک فاجعه بزرگ  در یمن هشدار داد و گفت: بیش از ۱۲ میلیون کودک در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

قبل از گسترش کرونا یک میلیون کودک به مدارس نیاز داشتند.

مدیر یونیسف گفت: پنج میلیون یمنی دیگر از آن زمان مجبور به ترک تحصیل شده‌اند.

براساس آمار رسمی ۵۰ تن در یمن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در حدود ۱۰ استان از مجموع ۲۲ استان یمن ابتلا به کرونا ثبت شده است.

سازمان ملل اعلام کرد: اما هنوز تست کرونا و ابلاغ تعداد مبتلایان با مشکل مواجه است و ممکن است بیشتر مناطق کشور یا حتی تمام آن آلوده به کرونا باشند.

در بیانیه مسئولان آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل آمده است: باید تست‌های بیشتری برای مشخص شدن آمار واقعی انجام شود. نظام بهداشتی یمن درحال فروپاشی است و کارکنان بخش بهداشت وسایل حمایتی مثل دستکش و ماسک ندارند و بیشترشان هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. جنگ در یمن باعث شده این کشور برای زنان و کودکان به بدترین مکان تبدیل شود طوری که بیش از ۱۲ میلیون کودک و شش میلیون زن در معرض خطرات مختلفی از جمله سوءتغذیه هستند. بیش از سه میلیون آواره یمنی در شرایط بهداشتی سختی زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: شهر عدن جزو شهرهایی است که بالاترین میزان مرگ ناشی از کرونا را داشته است طوری که ۱۷ درصد مبتلایان در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی با فراخوان سازمان ملل برای حمایت مالی از یمن همکاری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد بحران یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.   به گزارش ایرنا؛ هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، احتمال وقوع رعد و برق و در مناطق کوهستانی با بیش ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود که البته بارش ها در مناطق کوهستانی محسوس‌تر است.   هواشناسی منطقه اثر این سامانه را شامگاه دوشنبه در ارتفاعات و در روز سه‌شنبه نیز در مناطق مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، ختلال در تردد محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج در طی این مدت هشدار داد.   هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت ها کوهنوردی و جرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها در طی این مدت خودداری کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه بارشی در راه کشور / کدام استان ها بیشترین بارش را دارند؟ (فیلم) مردم استان تهران ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

دیگر خبرها

  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند