Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مرد استرالیایی، از اوقات خود در قرنطینه استفاده کرد تا یک کوکابورای (نوعی پرنده استرالیایی که طبق افسانه‌های بومیان استرالیا وقتی صدای خنده سر می‌دهند از موجودات آسمانی می‌خواهند آتشی بیفروزند تا زمین را گرم و روشن کند و روز آغاز شود) غول‌پیکر خندان بسازد. کاری که به گفته او می‌تواند در این روزهای شیوع کرونا، مردم را خوشحال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فروردین دلیری، هنرمند و استاد دانشگاه، در هفته‌ای که گذشت این پرنده را به خیابان‌های بریزبن استرالیا آورد و به زودی آن را به شمال، به فستیوال فرهنگی تانزویل می‌برد. 

دلیری می‌گوید: «من ساخت را کریسمس آغاز کردم. بعد طراحیش تغییر کرد و تصمیم گرفتم آن را خندان درست کنم، در حالی که حرکت هم داشته باشد و چیزهای دیگر. کامل نشد. تا اینکه قرنطینه (به خاطر شیوع کرونا) اتفاق افتاد و من زمان کافی داشتم تا برایش خنده بسازم.»

او که اهل تازنویل است و اکنون به خاطر وضع قوانین محدودیت‌های سفر در بریزبن است، می‌گوید که این مجسمه برای شرکت در یک جشنواره چندفرهنگی ساخته شده است. او که متولد ایران است، پیش از مهاجرت به استرالیا، در هند در رشته مجسمه‌سازی تحصیل کرده است. او سازنده مجسمه پایتون فرش عظیم‌الجثه در بوردکین است که از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. 

او می‌گوید: ساخت این مجسمه کاری از سر عشق است. فستیوالی که در تازنویل برگزار می‌شود قدمتی ۲۵ ساله دارد و شعار آن وحدت در گوناگونی (فرهنگی) است. ما با همه پرندگان و حیوانات بومی به یک شیوه مرتبطیم. این مرحله انتقال است؛ از من یک مهاجر هستم، به من «رسیده‌ام». این توتم‌ها کمک می‌کند که احساس کنیم دیگر «رسیده‌ایم». 

دلیری ادامه می‌دهد: «این یک زمین مشترک است؛ یک سرزمین و یک زیستگاه که برای هزاران سال در مالکیت ساکنان بومی بوده است. این همان چیزی است که هست. در این سرزمین پرندگان به ما می‌خندند.» 

این پرنده اکنون به سایر چیزهای غول‌پیکر مشهور استرالیا می‌پیوندد؛ از گوسفند مرینوس غول‌پیکر گرفته تا موز و هندوانه عظیم‌الجثه. برعکس، دلیری می‌گوید کوکابورای او به شکل شگفت‌آوری جمع و جور و سبک است. ارتفاع آن ۴ و نیم متر، درازای آن ۸ و نیم متر و پهنایش ۲ و نیم متر است و بر روی یک یدک‌کش قایق سوار شده است. به گفته دلیری، محصول نهایی او حاصل تعدادی کار ابتکاری است. در بدنه این پرنده، بیش از ۱۰۰ حلقه فولادی در هم‌تنیده به کار رفته است. نوک مجسمه کوکابورا از فایبرگلس ساخته شده و سیستم صوتی مخصوصی برای تولید صدای خنده ویژه در آن به کار رفته است. همچنین او می‌تواند پرنده‌ها را به راحتی تکان دهد و به اطراف بچرخاند، چرا که در ناحیه دم تعادل ایجاد شده و همه وزن مجسمه در آن نقطه متمرکز نشده است. 

دلیری می‌گوید از زمانی که دخترش ویدیویی کوتاه از آزمایش این مجسمه را در توییتر منتشر کرده، از سیل پیام‌های محبت‌آمیز غافلگیر شده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کد خبر 515818 برچسب‌ها هنرهای تجسمی استرالیا كروناويروس مجسمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی استرالیا كروناويروس مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار

ایسنا/لرستان مدیرجهاد کشاورزی بروجرد از مبارزه علیه آفات زراعی و باغی(شیمیایی و غیرشیمیایی) در سطح ۳۵ هزارو ۸۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

جواد گودرزی امروز ۲۷ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اقدام سال گذشته با کنترل کلیه آفات زراعی و باغی به غیر از آفت سن غلات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مبارزه علیه علف‌های هرز زراعی و باغی در سطح ۴۸ هزارو ۴۵۰ هکتار شامل علف‌های هرز مزارع کلزا، چغندرقند، سبزی و صیفی و جالیز، باغات انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: همچنین کار مبارزه علیه سن غلات در ۲ مرحله شامل ۸۲۸۰ هکتار کنترل در مرحله سن مادر و ۱۳ هزار و ۱۵۰ هکتار کنترل در مرحله سن پوره انجام شده است.

گودرزی تصریح کرد: مبارزه رایگان علیه جوندگان مضر در سطح ۱۳ هزار هکتار از طریق استفاده از طعمه مسموم شده با سم فسفردوزنگ و مبارزه رایگان بیولوژیک ۴۰۰ هکتار مزارع گوجه فرنگی  از طریق رهاسازی عوامل بیولوژیک زنبورهای تریکوگراما در قالب تریکوکارتهای ۰.۰۲ گرمی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح  تخم‌های زنبور پارازیت کننده لاروهای آفت مینوز و هلیوتیس گوجه فرنگی به ازای هرهکتار ۵۰ تریکوکارت و زنبورهای براکون در یک مرحله همزمان با مرحله سوم نصب تریکوکارت‌های زنبور تریکوگراما به ازای هر هکتار ۵ لیوان مجموعاً حاوی ۱۰۰۰ عدد زنبور براکون با بیش از ۹۰ درصد ما ده زنبورهای آماده تخم گذاری) استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به قرنطینه داخلی و خارجی، افزود: ۶ هزارو ۷۰۰ هکتار ردیابی از باغات و مزارع هدف آفات و بیماری‌های قرنطینه داخلی و خارجی طبق لیست آفات و بیماری‌های مورد نظر مدیریت حفظ نباتات سازمان به‌صورت سهمیه بندی برای هر شهرستان  از دو طریق استفاده از تله‌های فرمونی و در صورتی‌که آفت مورد نظر فرمون مخصوص جهت ردیابی نداشته باشد از طریق ردیابی مشاهده‌ای علائم خسارت آفت انجام شده است.

گودرزی اظهار کرد: قرنطینه داخلی شامل مگس میوه مدیترانه باغات، سوسک کلرادو سیب زمینی، نماتد سیست سیب زمینی و قرنطینه خارجی شامل کرم برگخوار ذرت، پشه گندم، مگس میوه شرقی باغات و کرم نارنجی باغات گردو و بادام است.

وی بیان کرد: آفت کرم برگخوار پاییزه که قرنطینه‌ای محسوب میشد از تاریخ مهر ۱۴۰۲ در استان‌های جنوبی کشور گزارش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: همچنین سال گذشته کلاس‌های آموزشی و صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی شامل ۴۴۰  کلاس و کارگاه آموزشی در مراکز خدمات و مزارع  اطلاعیه‌های ترویجی و پیش آگاهی جهت کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع و باغات برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد
  • مجسمه شکری (عکس)
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)
  • اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
  • سرمربی پرتغالی به جانشینی کلوپ می‌خندد!
  • واکنش هنرمند ایرانی به عملیات انتقامی ایران از اسرائیل | توصیف وعده صادق با الهام از شب پُرستاره ون‌گوگ | عکس
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار