Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@18:55:15 GMT

دعوت مرکل ازالکاظمی‌برای‌سفربه‌آلمان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۶۰۱

صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، روابط عراق و آلمان را بررسی کرد. ناطقان: به نقل از المیادین، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این تماس تلفنی روابط  عراق با آلمان و اتحادیه اروپا را بررسی کردند.

طبق بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق مرکل در این تماس تلفنی ضمن تبریک مجدد انتخاب الکاظمی به نخست وزیر عراق تاکید کرد آلمان دشواری‌ها و چالش‌های پیش روی دولت جدید عراق را کاملاً درک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده که طرفین بر ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرده و آنگلا مرکل بر آمادگی آلمان برای کمک به عراق در عرصه اقتصادی و همچنین مبارزه با ویروس کرونا و نیز آموزش نیروهای عراقی در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد تروریسم تاکید کرده است.

صدراعظم آلمان برنامه دولت الکاظمی را "ویژه" خواند و از وی برای سفر به آلمان در اولین فرصت ممکن دعوت کرد.

الکاظمی نیز بر اهتمام عراق به ادامه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله با آلمان و تقویت شراکت عراق و اتحادیه اروپا و آلمان و فعال کردن کمیته وزارتی مشترکی میان به کشور تاکید کرد.

او همچنین از تلاش آلمان در تقویت نهادهای امنیتی عراق و همکاری مشترک نظامی دو کشور تقدیر و تشکر کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: مرکل ، الکاظمی ، آلمان ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مرکل الکاظمی آلمان سفر نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟