Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، لیو جی یی، رئیس دفتر امور تایوان در چین امروز جمعه اعلام کرد «یک کشور، دو نظام و اتحاد مجدد صلح آمیز، بهترین راه برای گردهم آوردن چین و تایوان است.»

او همزمان با پانزدهمین سال امضای قانون ضد تجزیه‌طلبی چین گفت: تلاش‌های خارجی و مداخلات برای جلوگیری از باقی ماندن اتحاد تایوان و چین شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، یکی از ژنرال‌های ارشد چین نیز در این مراسم گفت در صورت عدم وجود راه دیگری برای جلوگیری از استقلال تایوان، به آن حمله می‌شود.

لیو ژوچنگ در این خصوص گفت: اگر امکان اتحاد مجدد صلح آمیز از بین برود، نیرو‌های مسلح از جمله مردم تایوان، تمام اقدامات لازم را برای مقابله قاطعانه با هرگونه توطئه و اقدامات جدایی‌طلبانه که از خارج نشات می‌گیرد، انجام خواهند داد.

پیش‌تر اعلام شد پکن هیچ‌گونه ظرفیتی برای پذیرش استقلال تایوان یا جدایی از سوی این کشور ندارد.

پکن در سال ۲۰۰۵ قانونی تصویب کرد که در صورت تلاش برای جدایی تایوان از چین، به زور و اقدامات نظامی متوسل شود.

تایوان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ و به دنبال گرم شدن روابط تایپه و پکن در مجمع جهانی بهداشت به عنوان ناظر حضور یافت. اما پس از انتخاب رئیس‌جمهور جدید آن که به اعتقاد پکن خواهان جدایی از چین است این کشور مانع حضور بیشتر تایپه در این مجمع شد. این در حالی است که آمریکا به شدت از حضور تایوان -که چین آن را یکی از استان‌های خود می‌داند- در مقام ناظر در مجمع جهانی بهداشت حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجزیه طلبی استقلال تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب محکم سعید عزت‌ به پاس گل قایدی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم شباب الاهلی در حالی مقابل اتحاد کلبا به میدان رفته که این بازی تقابل بین دو بازیکن ایرانی این تیم، سعید عزت اللهی و مهدی قایدی، است که هر دو در ترکیب اصلی تیمشان به میدان رفته اند.

پس از پاس گل مهدی قایدی در شروع بازی و پیش افتادن، شباب الاهلی کنترل بازی را در اختیار گرفت و حملاتی را هم انجام داد اما بهترین فرصت این تیم در دقیقه 39 روی یک ضربه پنالتی بود اما ژسوس نتوانست دروازه اتحاد کلبا را باز کند.

ویدئو: 330651

با این حال در وقتهای تلف‌شده همه چیز به سود شباب الاهلی تغییر کرد؛ جایی که آنها در دقیقه 45+1 یک گل زدند و چهار دقیقه بعد نوبت به سعید عزت اللهی رسید که دروازه را باز کند.

بعد از ارسال کرنر عزت اللهی که جایگیری خوبی داشت، روی توپ سوم بی معطلی شوت خود را به گوشه دروازه اتحاد کلبا زد و توپ به شکلی دقیق در درون دروازه حریف قرار گرفت.

این در حالی است که سعید عزت در بازی قبلی از پشت محوطه جریمه با یک شوت دیدنی دروازه حریف را باز کرده بود و حالا بار دیگر موفق به گلزنی برابر این تیم شد.

عزت اللهی بعد از گل خوشحالی جالبی داشت و در حالی که دست خود را روی گیجگاه گذاشته بود، احتمالا به همین هوشمندی و جایگیری خود در صحنه استفاده از توپ سوم اشاره می‌کرد.

با این گل شباب الاهلی فعلا توانسته اتحاد کلبا را شکست دهد و بعد از غافلگیری اولیه، گام مهمی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بردارد.

دیگر خبرها

  • گل سعید عزت‌اللهی به اتحاد کلباء + ویدئو
  • جواب محکم سعید عزت‌ به پاس گل قایدی!
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند
  • ترکیب احتمالی رئال مادرید در کلاسیکو
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • استوری های کنایه آمیز مدال آور جهانی کشتی!