Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رهادخت رستگار- تقریبا ۸۰ سال پیش بود که گروهی از یهودی‌ها با پشتوانه کشور‌های غربی و عمدتا آمریکا و انگلیس، به این بهانه که سرزمین اجدادی آن‌ها فلسطین است، به این کشور حمله کرده و در سال ۱۹۴۸ کشوری به نام اسرائیل را به ثبت رساندند که تا به امروز هم از سوی برخی کشور‌ها از جمله ایران به رسمیت شناخته نشده است؛ اما نه تنها پیشروی‌های رژیم صهیونیستی هر روز بیشتر شد و به اشغال خاک فلسطین بسنده نکردند، بلکه به خاک کشور‌های دیگری مانند سوریه هم در طول این مدت حمله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم اینکه از آن زمان تا کنون مردم فلسطین تلاش‌های زیادی در راستای باز پس گیری کشور خود انجام داده‌اند، اما هنوز موفق نشده‌اند؛ از سوی دیگر بنا بر قطعنامه ۱۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار بود بیت المقدس به عنوان یک شهر بین المللی تلقی شده و سازمان ملل آن را اداره کند؛ اما در سال ۲۰۱۸ ایالات متحده سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کرد و این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت که از سوی کشور‌های دیگر پذیرفته نشد.

در نهایت طی روز‌های گذشته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که «رام الله از این پس به توافقات خود با اسرائیل و آمریکا پایبند نخواهد بود، اسرائیل باید به عنوان یک نیروی‌اشغالگر، همه مسئولیت‌ها و تعهداتش را در برابر جامعه جهانی بر عهده بگیرد» او همچنین تاکید کرد «پایان درگیری‌های فلسطین و اسرائیل بر اساس راهکار دو دولتی، قبول حضور طرف سوم در مرز‌های دو طرف و همچنین انجام گفتگو‌ها تحت نظارت نهادی بین‌المللی مختلف بدون حضور و واسطه‌گری آمریکا پایبند است.»

البته محمود عباس پیش‌تر هم معامله قرن (طرح ایالات متحده برای صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین) را نپذیرفته و اظهار کرده بود نمی‌خواهد پذیرفتن چنین طرحی در دوره او انجام پذیرد.

به هر صورت مجلس شورای اسلامی هم با تصویب طرحی وزارت امور خارجه کشورمان را مکلف کرد طی ۶ ماه سفارت مجازی ایران در فلسطین را تاسیس کند؛ البته لازم به ذکر است این طرح در شرایطی تصویب شد که امسال راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد.

ایران در کنار فلسطین تا باز پس گیری بیت المقدس

ایران از انقلاب اسلامی تا کنون همواره از مردم فلسطین حمایت و اشغالگران قدس را محکوم کرده است؛ در راستای همین تلاش‌ها از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گرفته تا برگزاری راهپیمایی‌های روز قدس، از هیچ تلاشی برای احقاق حق فلسطینی‌ها دریغ نکرده و اکنون اقدامات خود را تا تاسیس سفارت مجازی گسترش داده است؛ صلاح الزواوی سفیر فلسطین در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تاسیس سفارت مجازی در تهران، توضیح داد «موضوع تاسیس سفارت مجازی ایران در فلسطین که اکنون به صورت مصوبه مجلس شورای اسلامی در آمده، پیش‌تر مورد بحث با مقامات ایران قرار گرفته است؛ امیدوارم این مصوبه مقدمه‌ای برای آزادی همه خاک فلسطین و پایتخت آن یعنی قدس شریف باشد؛ به عقیده من سفارت ایران در امان پایتخت اردن می‌تواند به عنوان سفارت ایران در فلسطین هم استفاده شود.»

بنابراین مطابق اظهارات الزواوی ممکن است سفیر ایران در اردن به عنوان سفیر آکردیته کشورمان در فلسطین هم بشود؛ اما این اقدام چه تاثیراتی خواهد داشت؟

تاسیس سفارت ایران در فلسطین؛ قدمی برای نابودی اسرائیل  زودتر از ۲۵ سال

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۱۳۹۴ با اشاره به جعلی بودن دولت صهیونیستی تاکید کردند «برخی صهیونیست‌ها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم؛ اما ما به آن‌ها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر برخی معتقدند مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای تاسیس سفارت مجازی ایران در فلسطین که به نوعی پس از لغو راهپیمایی روز قدس انجام شد، خواب رژیم صهیونیستی را پریشان کرده است.

در همین راستا امیر محمودی منش کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بررسی این موضوع در ۲ بعد حقوقی و سیاسی- روانی، اظهار کرد «در بُعد حقوقی که شکل گیری یک سفارتخانه و مسائل مربوط به روابط دیپلماتیک در حقوق بین الملل ذیل حقوق دیپلماتیک واقع می‌شود که به عنوان شعبه‌ای از شعب حقوق بین الملل است، رابطه دیپلماتیک میان کشور‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و رابطه دوستانه میان ملت‌ها را تقویت می‌کند.»

او با اشاره به بعد سیاسی- روانی تاسیس سفارخانه مجازی هم تشریح کرد «در شرایط فعلی که ما یکسری تحولات از جمله معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا و ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده ارشد جبهه مقاومت در منطقه بود را پشت سر گذاشتیم، نوعی جسارت عمل برای رژیم صهیونیستی به وجود آمده؛ که اخیرا نتانیاهو هم اعلام کرده ما شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را هم به اسرائیل ملحق می‌کنیم که حتی واکنش اردن را هم در پی داشته است؛ اگرچه اصل موجودیت رژیم صهیونیستی هیچ گونه مشروعیت سیاسی و حقوقی ندارد، اما می‌بینیم که به قطعنامه‌های سازمان ملل هم پایبندی ندارند؛ رژیم صهیونیستی با نخست وزیری بنیامین نتانیاهو حتی به آنچه دارد هم قانع نیست و پای خود را فرا‌تر می‌گذارد؛ در حقیقت در شرایط فعلی تاسیس سفارتخانه در فلسطین اقدام هوشمندانه‌ای بود که بُعد روانی - سیاسی هم داشت؛ امسال پس از گذشت ۳ دهه نخستین روز قدسی بود که به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نشد و من احساس می‌کنم جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌شد ایران امسال روز قدس برگزار نمی‌کند، یک حرکت هوشمندانه از سوی مجلس شورای اسلامی صورت داد که مجددا مانند تمام سال‌های گذشته خواب رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و ترامپ را در روز قدس آشفته کرد.

اما چه شد که مجلس شورای اسلامی تصمیم به تاسیس سفارتخانه مجازی در این کشور گرفت؟

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در این رابطه اظهار می‌کند «مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تاسیس سفارت مجازی ایران در فلسطین، اراده و خواست مردم فلسطین است؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته به دلیل دفاع سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای از ملت فلسطین، همواره فشار‌های بین‌المللی زیادی به ویژه از سوی آمریکا متحمل شده است؛ به همین دلیل مردم فلسطین در سال‌های اخیر به ویژه پس از آنکه رژیم‌های مرتجع عرب مانند عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی درصدد عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بر آمدند، خواستار حضور ایران در فلسطین اشغالی بودند.»

در نهایت، چه می‌شود؟

روزی یک فلسطینی می‌گفت «هیچ کدام از یهودی‌هایی که اکنون در سرزمین ما زندگی می‌کنند، فلسطینی نیستیند، حتی نمی‌توانید یک نفر را پیدا کنیم که پدر بزرگش فلسطینی باشد؛ تمام آن‌ها از سرزمین‌های دیگر آمده اند؛ آن‌ها اظهار می‌کنند زمیانی اجداد آن‌ها در فلسطین زندگی می‌کرده است، اما منطقی است که اروپایی‌ها هم بگویند ما زمانی از ایران مهاجرت کرده این پس ایران کشور ماست؟»

شاید برای دیگران سخت باشد که حتی لحظه‌ای تصور کنند ناگهان بیگانگان سرزمینشان را اشغال و آن‌ها را آواره کند، اما این اتفاقی است که تک تک فلسطینی‌ها با هر طلوع خورشید با آن مواجه می‌شوند.

این رشته سر دراز دارد...

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین اشغالی معامله قرن سفارت مجازی در فلسطین سفارت مجازی ایران در فلسطین تاسیس سفارت مجازی مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی مردم فلسطین سازمان ملل روز قدس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست با نخبگان علمی پاکستان با اشاره به شکست توطئه‌های دشمن گفت: در سوریه و عراق، داعش را تشکیل دادند و در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دو نامزد به صراحت اعلام کردند که داعش را تشکیل دادند. با همه توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب انجام دادند، برای متوقف کردن اسلام و امت اسلامی موفق نشدند.

رئیس‌جمهور عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن را بصیرت مردم برشمرد و تصریح کرد: عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، بصیرت مردم است. بصیرت مردم کاری کرد که غربی‌ها در توطئه علیه امت اسلامی موفق نشوند.

آیت الله رئیسی حضور مردم پاکستان در خیابان‌ها وکوی برزن‌ها در اعلام حمایت از فلسطین را بسیار اثر بخش دانست و بیان کرد: حضور همه ملت‌ها امروز در سراسر کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و شکستن قدرت پوشالی این رژیم و حامیانش تاثیر گذار است. شهادت ۳۵ هزار مردم بیگناه تاسف برانگیز است و باعث تاسف بیشتر است که آمریکا و انگلیس و کشور‌های غربی از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند و سازمان‌های بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند کارایی خود را از دست داده اند.

وی گفت: امروز نه فقط امت اسلامی بلکه جهان بشریت سوال دارند که چرا نظام ناعادلانه جهانی در این شرایط باعث می‌شود که این مردم مظلوم از خانه‌ها و وطن خود رانده و قتل عام شوند و می‌گویند باید به فکر برقراری یک نظام عادلانه جهانی بود که بتواند حق مردم را از ظالم بستاند.

رئیس جمهور با اشاره به حق خواهی و عدالت خواهی و دین مداری امت اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌ها تلاش می‌کند ضد ظلم، بی عدالتی، استعمار است. انقلاب اسلامی طرفدار مظلوم، وحدت و عزت امت اسلامی است. از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز احساس مردم پاکستان به امام راحل رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به این اعتبار است.

وی اظهار کرد: علاوه بر همسایه بودن احساس مردم پاکستان این است که ملت ایران در صحنه هستند و نسبت به ظلم، نظام سلطه حساسیت دارند و مبتنی بر آموزه‌های دینی علیه ظلم و نجات مظلومان، فریاد می‌زنند. از این جهت ملت پاکستان و ایران در کنار یکدیگر هستند.

رئیس جمهور گفت: همین امروز بعد از ۶ ماه اگر بمباران ظالمانه رژیم صهیونیستی قطع شود پیروز میدان کیست؟ گروه مقاومت که نیروی دریایی، زمینی و هوایی و نیروی پیچیده باابزار و سلاح ندارد به میدان آمده و توانسته رژیم تا دندان مسلح را که پول رسانه و تمامی امکانات را در اختیار دارد شکست دهد و این چیزی شبیه معجزه است.

وی افزود: تا امروز رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است. امروز اگر بخواهیم میدان را تحلیل کنیم پیروز میدان فلسطین و گروه مقاومت ومردم غزه هستند و رژیم صهیونیستی و حامیانش شکست خورده اند. این نصرت الهی است. یقین داریم در همین کودک کشی هاخداوند دست انتقامی قرار داده است که به حیات ننگین رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس جمهور پاکستان انجام شد ومذاکرات از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شد، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی است، امیدواریم بعد از این سفر رشد و توسعه روابط دوکشور را به شکل فزاینده‌ای شاهد باشیم.

وی بیان کرد: از همین تریبون سلام رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران را خدمت شما ابلاغ میدارم و امیدوارم روز به روز بر شوکت و عزت و امنیت و وحدت و انسجام ملت پاکستان افزوده شود و ارتباط دوکشور و دو ملت و ملت‌های اسلامی روز به روز بیشتر شود و دست مکر و حیله نظام استکباری برای مردم جهان افشا و عریان شود.

او خاطر نشان کرد: در اتفاقات غزه می‌توان واقعیت آمریکا و غرب را مشاهده کرد هرکس می‌خواهد به حقیقت اینها پی ببرد به دست به ظاهر نرم آنها ننگرد و دست چدنی آنها را ببینند، حقیقت غرب تابلویی است که در غزه ترسیم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی