Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@14:38:56 GMT

تئاتری‌ها وارد رویاپردازی «دن کیشوت» می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۹۰۹

تئاتری‌ها وارد رویاپردازی «دن کیشوت» می‌شوند

سیروس کهوری نژاد نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت های خود در زمینه اجرای اثری نمایشی، گفت: «در حال حاضر ۲ نمایشنامه نوشته‌ام که به فکر اجرای آنها هستم، یکی از آثار به موضوع جنگ می‌پردازد و دیگری را بر اساس «دن کیشوت» اثر سروانتس نوشته‌ام.»

وی درباره اولویت اجرای یکی از ۲ نمایشنامه مدنظر، گفت: «قصد دارم بعد از پایان ماجرای کرونا در تئاتر و بازگشایی سالن‌ها، نمایشنامه «دن کیشوت» را در یکی از سالن‌های بزرگ تئاتر روی صحنه ببرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کهوری نژاد درباره اینکه آیا قصد اجرای «دن کیشوت» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر دارد، گفت: «برای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اقدام کردم ولی برنامه‌هایشان بسته شده است.»

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: «تا ۲ یا ۳ ماه آینده که وضعیت فعالیت سالن‌های تئاتر مشخص می‌شود انتخاب سالن اجرای «دن کیشوت» را انجام خواهم داد. شاید مجبور باشیم به سمت سالن‌های خصوصی برویم.»

وی افزود: «قرار و مدارهایی را با تهیه کننده و سرمایه گذار نمایش گذاشته‌ایم و برای نیمه دوم سال و اجرای «دن کیشوت» برنامه ریزی می‌کنیم.»

کهوری نژاد در پایان سخنان خود درباره تغییراتی که در نمایشنامه نسبت به رمان «دن کیشوت» ایجاد کرده است، توضیح داد: «از لحاظ جهان بینی تغییراتی را ایجاد کرده‌ام. دن کیشوت فردی رویاپرداز است و انسان‌ها با این رویاها همراه می‌شوند؛ این رویاپردازی به گونه‌ای است که تخیل و واقعیت در هم تداخل می‌کنند.»

۲۵۸۲۴۵

کد خبر 1393341

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کارگردانان تئاتر تئاتر تئاتر خصوصی ویروس کرونا دن کیشوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟

مجید رضوی از خوانندگان جوان کشورمان در سال ۱۴۰۲ با ۲۶۷ نوبت اجرای زنده، رکورد بیشترین تعداد اجرا در این سال را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موضوعی که موسیقی ایران در سال ۱۴۰۲ را متمایز از دیگر هنرها می‌کرد رونق کنسرت‌ها بود و بر همین اساس ۷ سالن تهران و سالن‌های شاخص شهرستان‌ها سال پر رفت‌وآمدی را از سر گذراندند؛ در این یک سال شاهد بودیم که در تمام گونه‌های موسیقی بلیت کنسرت‌ها در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رفت و سانس‌ها افزوده می‌شد.

مدت‌هاست که میانگین کنسرت ماهانه کشور، نزدیک به ۵۰۰ نوبت اجراست؛ اجراهایی که اگر بخواهیم ظرفیت میانگین سالن‌های آن را ۲۰۰۰ صندلی در نظر بگیریم، به عدد ۱ میلیون مخاطب می‌رسیم که به‌طور قطع یک شاخص آماری قابل قبول به حساب می‌آید؛ از سویی اضافه شدن فرهنگسرای بهمن به سالن‌های کنسرت پاپ برای جشنواره موسیقی فجر استقبال مردم را بیش از پیش کرد و ۱۴۰۲ برای خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی روزهای خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها رقم زد.

سال ۱۴۰۲، برای اجراهای پاپ کشور، یک سال خوب بود و بر همین اساس تعدد اجراها در کنار وفور سبک‌های مختلف سبب شد تا مخاطبان به راحتی کنسرت مورد علاقه خود را انتخاب کنند؛ در سالی که کنسرت‌های پاپ، رکورد خوبی را به لحاظ کمیت شاهد بود، مجید رضوی بیشترین اجرا را در اختیار خود قرار داد؛ طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مجید رضوی موفق شد تا در سال جاری، ۲۶۷ اجرای داخلی را تجربه کند، یعنی اگر دو ماه محرم و صفر را از مجموع سال فاکتور بگریم به این نتیجه می‌رسیم که رضوی در هر ماه، ۲۶/۲ اجرا را تجربه کرده است که یک آمار خیره‌کننده در این حوزه به شمار می‌رود.

کد خبر 739332

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر یزد در آیین روز ملی هنرهای نمایشی
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!