Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@16:33:23 GMT

برای پس گرفتن جهیزیه چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۹۳۸

برای پس گرفتن جهیزیه چه باید کرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات ممکن است که زن برای دریافت جهیزیه خود و خارج کردن آن از خانه شوهر به مشکل بر بخورد و در صورتی که لیست سیاه تهیه نشده باشد یا در دسترس نباشد با ارائه فاکتور‌ها و حتی شهادت شهود بنا بر تشخیص دادگاه دعوای استرداد جهیزیه قابل اثبات است و می‌توان شوهر را توسط دادگاه مکلف به بازگرداندن جهیزیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت ارائه سیاهه جعلی شوهر می‌تواند مدعی باشد لیست سیاهه‌ای که زن ارائه کرده ساختگی بوده و در این صورت زوج می‌تواند از دادگاه تقاضای کارشناسی جهت صحت و سقم این موضوع داشته باشد.

البته توجه به این نکته ضروری است که طبق رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور داشتن قبض رسید جهیزیه ازدواج به تنهایی برای حق مطالبه نیست و زوجه باید ثابت کند که جهیزیه در منزل زوج باقی مانده است.

برای سهولت در اثبات دعوا هنگام تحویل جهیزیه به مرد باید سیاهه و  رسید تهیه شود و توسط شوهر به امضا برسد.

بیشتر بخوانید: 

اجاره حساب‌های بانکی چه مجازاتی دارد؟

آیا حمل خودرو با جرثقیل در حضور راننده قانونی است؟

مجازات افشای چت و اسکرین شات خصوصی چیست؟

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات

رضایت نامه قبل عمل شامل صدمات طول جراحی هم می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیست جهیزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کمیته امداد امام خمینی (شهرستان مهاباد گفت: با هدف ترویج امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم ‌بضاعت ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند زیر پوشش این نهاد در این شهرستان اهدا شد.

احمد نوذری، درحاشیه آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان مهاباد افزود: هر سری از این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی مانند یخچال، اجاق گاز،تلویزیون،جاروبرقی و لباسشویی بود که از سوی کمیته امداد امام خمینی تأمین شده است.

نوذری اظهارکرد: ارزش ریالی هر سری جهیزیه اهدا شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده ضمن اینکه اقلام اهدا شده نیز از نوع تولیدات داخلی است.

وی گفت: نهادینه کردن ازداوج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج به‌هنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این برنامه است.

نوذری، با اشاره به اینکه در سالجاری چند مرحله دیگر جهیزیه به نوعروسان اهدا می شود، افزود: پارسال در مجموع ۱۱۸ سری جهیزیه با ۸۵ میلیارد ریال هزینه و با هدف ترویج امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم‌ بضاعت به نوعروسان نیازمند زیر پوشش این نهاد در این شهرستان اهدا شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد تأکید کرد: خیّران برای شرکت در اقدامات خداپسندانه می‌توانند وجوه نقد خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۳۱۰ کمیته امداد امام خمینی واریز کنند.

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر
  • اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • لایو جنجالی بهاره رهنما از کالیفرنیا درباره شوهر کردنش