Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد کل مبتلایان به کرونا را در آذربایجان شرقی ۸۸۲۰ نفر اعلام کرد.

صومی گفت: از این تعداد متاسفانه ۵۶۷ نفر تاکنون بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

او با بیان این که هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند افزود: قبلا تعداد بستری‌ها در روز ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر بود، اما در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مجموع بستری‌ها ۸۰ نفر در استان است و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و در روز به طور متوسط ۳ فوتی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آلوده به کرونا هستند.

صومی گفت: نیازمند اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی و به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم چرا که اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما است و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

او افزود: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسمای خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود یافتن سریع کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است و از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

او گفت: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جا‌های پر خطر و شلوغ و پرتردد است و از طرفی همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند کمترین علامت کرونا را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری

 شیدایی در جلسه کمیته فناوری ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات ۴ هزار و ۸۶۶ نقطه اخذ رای در آذربایجان شرقی کار انتخابات را انجام دادند که ۵/۵ درصد کل نقاط اخذ رای کشور را شامل می‌شدند.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی در روند برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی جزو استان‌های برتر در پایداری شبکه و احراز هویت در کشور بود.

شیدایی افزود: پس از ۱۵ سال و در عرض ۴ ماه ۲۸ بخشداری استان آذربایجان شرقی و فرمانداری لیلان به فیبر نوری مجهز شدند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: در کنار دستگاه احراز هویت آنلاین کار انتخابات و انتخاب نامزد‌ها توسط دستگاه تمام الکترونیک انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی