Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@02:43:42 GMT

افزایش ۴۳ درصدی شاخص بورس در اردیبهشت ۹۹

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۶۲۲۳

افزایش ۴۳ درصدی شاخص بورس در اردیبهشت ۹۹

آمارهای منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد در پایان معاملات اردیبهشت ماه ۹۹، شاخص کل نسبت به فروردین ماه، ۴۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

 

 در پایان معاملات اردیبهشت ماه ۹۹، شاخص کل با ۲۹۶.۷۲۲ واحد افزایش نسبت به فروردین ۹۹، به رقم ۹۸۶.۷۵۹ واحد رسید که ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول و دوم

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شاخص بازار اول با ۲۴۱.۰۱۷ واحد افزایش به رقم ۷۲۷.۳۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۰.۷۲۶ واحد افزایش عدد ۱.۹۷۲.۸۳۷ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۴۹.۵۶ درصد و ۳۴.۰۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

شاخص کل هم وزن

همچنین شاخص کل هم وزن با ۸۳.۹۱۸ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۳۲۲.۰۲۵ واحد رسید و با ۳۵.۲۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.

ارزش کل معاملات

از سویی دیگر، در دومین ماه از بهار ۹۹، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲.۴۹۳.۸۶۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به فروردین ۹۹ به میزان ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

در ضمن تعداد ۲۱۴.۲۲۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳۰ میلیون و ۱۴۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۷۷ درصد و ۵۵ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که تعداد ۵۱۹۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۷۳۴۱۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۸۹.۵ درصد و ۱۵۰.۸ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

بازار بدهی

بر اساس این گزارش، جزییات آمارها در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود نشان می‌دهد، تعداد ۷ میلیون و ۵۳ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۷.۴۴۱ میلیارد ریال معامله شد و ۳۸.۴ درصد افزایش نسبت به فروردین ماه داشته است.

بازار مشتقه

افزون بر این در بازار مشتقه، تعداد ۵۵۲ هزار قرارداد به ارزش ۱.۰۵۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۴۳.۹ درصد و ۵۶۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

 

جزییات معاملات بورس در اردیبهشت ماه۹۹

 

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درصد افزایش نسبت نسبت به فروردین میلیارد ریال واحد افزایش نسبت به ماه شاخص کل ارزش کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش تابناک، بازار سرمایه امروز روندی مثبت داشت و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعات پایانی معاملات با ۶ هزار و ۲۳۱ واحد افزایش، به سطح ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی رسید.

شاخص هم‌وزن، نیز روندی مثبت داشت و با ۳۷۸ واحد افزایش در سطح ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

همچنین در معاملات امروز نماد‌های «فملی» با ۱۵۷۵ واحد، «فولاد» با ۱۵۵۸ واحد و «فارس» با ۶۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل گذاشتند.

در پایان معاملات فرابورس ایران، شاخص کل نیز روندی مثبت داشت و با ۱۱ واحد افزایش، به سطح ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی رسید.

 

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی