Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) از استانداری خوزستان عبور کرده و در وزارت کشور نیز بررسی و به مرحله هیات دولت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لطفاً شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) را اعلام کنید» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را برای سومین مرتبه از طریق فرماندار بندرماهشهر، عالی‌ترین مقام دولت در این شهرستان پیگیری کردیم.

محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهر صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) از استانداری عبور کرده و در وزارت کشور نیز بررسی و به مرحله هیات دولت رسیده است.

وی افزود: کمتر از 20 روز پیش یک کارشناس از وزارت کشور به شهرستان آمد و قرار است مدیرکل تقسیمات کشوری نیز در منطقه حضور یابد تا پرونده را ببندد، تقریبا کار تمام شده است.

رئیس شورای تامین شهرستان بندرماهشهر گفت: محدوده مشخص شده است اما موضوعی که باقی مانده حریم شرکت‌های پتروشیمی است که در این مورد نیز چند گزینه و پیشنهاد وجود دارد که در نهایت بر روی یکی از پیشنهادات بسته خواهد شد.

بیرانوند در پایان گفت: گزینه‌های مطرح شده گزینه های جدیدی هستند و سه گزینه قبلی نیست، روند شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) کاملا در جریان است و ان شاءالله تا 2 ماه آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/72067/

منبع: فارس

کلیدواژه: بندر امام خمینی محسن بیرانوند وزارت کشور ماهشهر شهرستان بندر امام خمینی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: خدمتگذاری به محرومان و به ویژه یتیمان را با بنیانگذاری کمیته امداد و مراکز خیریه مختلفی که فعال هستند همه از تعالیم حضرت امام خمینی(ره) و علمای بزرگ دین نشأت گرفته است و هنوز هم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس اظهار کرد: مسیر خدمت گذاری به محرومان و به ویژه یتیمان را با بنیانگذاری کمیته امداد و مراکز خیریه مختلفی که فعال هستند که همه از تعالیم حضرت امام خمینی (ره) و علمای بزرگ دین نشأت گرفته است، برای ما مردم باز کرده‌اند و ما افتخار داریم که در جامعه‌ای زندگی کنیم که یک شهید آن همچون شهید صداقت ۱۵ فرزند یتیم دارد.

وی با اشاره به اینکه این سوال همواره مطرح می‌شود که انقلاب اسلامی چه اقداماتی انجام داده است، افزود: انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: این معنویت جدا از موضوع عواطف انسانی بوده که آن هم ممکن است بخشی از معنویت فرض کنیم اما معنویت انقلاب اسلامی خدا، ولی خدا و تک تک انسان‌ها را به هم ارتباط می‌دهد.

آیت الله دژکام ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و به علت نبود رسانه، موضوع عدالت، رحمت، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به سخنان ریاست کمیته امداد کشور در این مراسم که باید دست مردم فارس را ببوسیم و قدردان آنها باشیم، افزود: این موضوع بدین معناست که در این استان هنوز انسانیت زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: این پیام با حسن سلیقه و تلاش بزرگواران خیراندیش جهانی شود و امام زمان (عج) از مردم شیراز راضی باشند و خواست و علایق ما به خدمت را به بشریت طوری ارائه دهند که برای همه دنیا جلب توجه شود.

از ایجاد تعاونی‌های اشتغال و تولید تا آغاز ساماندهی کودکان کار در فارس

در این آئین همچنین محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در سخنانی اظهار کرد: استان فارس مملو از خیرین بسیاری است به گونه‌ای که هر فردی که در این استان زندگی می‌کند یک نگاه خیرخواهانه دارد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان خیریه سرطان جنوب، افزود: مشارکت مردم در این اقدام خیرخواهانه ستودنی بود و طی مدت کوتاهی هزاران نفر در این کار خیر سهیم شدند و این موضوع نشان داد ممکن است افراد از نظر سطح مالی با یکدیگر متفاوت باشند اما در انجام کار خیر، سطح نیت آنها بسیار به یکدیگر شباهت دارد.

استاندار فارس ادامه داد: استان فارس در حال حاضر بالاترین موقوفات کشور را دارد و در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز بوده است.

ایمانیه اضافه کرد: نیاز سنجی و اولویت بندی و تسهیل در فرآیندهای اداری موضوعی است که باید همواره در همه امور مد نظر باشد. این در حالی است که یکی از مشکلات ما گرچه کمتر شده است اما فرآیندهای قانونی و اداری و مشکلات مرتبط با استانداری، فرمانداری، تأمین اجتماعی و مالیات و سایر مشکلات، همواره باقی مانده است.

وی در خطاب به خیرین تاکید کرد: اگر در راستای کار خود با موانع اداری در ادارات استان فارس مواجه شدید، این موضوع را حتماً به اینجانب و یا به دفتر استانداری فارس اعلام کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه با ارسال هر گونه نامه و یا اعلام مشکل در کمتر از ۲۴ ساعت موضوعات پیگیری می‌شود، تصریح کرد: جلوگیری از موازی کاری از اصلی ترین هدف‌های ما است اما متأسفانه هنوز در کارهای خیر نیز موازی کاری وجود دارد.

ایمانیه ادامه داد: مقرر شده بود تا سامانه‌ای راه اندازی شود تا افرادی که از کمک‌های خیرین بهره مند شدند اطلاعات آنها بر اساس کد ملی و کمک دریافت شده درج شود تا از هرگونه موازی کاری جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: معاونت اجتماعی استانداری فارس آمادگی دارد تا در بخش‌های اشتغال، مسکن و سلامت، ازدواج و فرزندآوری که در حال انجام کار خیر هستند یک شبکه خیریه‌ای ایجاد کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: با تجمیع فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج و سلامت، علاوه بر عدم ایجاد موازی کاری، دستیابی به هدف نهایی محقق خواهد شد.

ایمانیه همچنین در این آئین، این پیشنهاد را به خیرین مطرح کرد تا تعاونی اشتغال و تولید ایجاد شود و در این حوزه اداره کار و تعاون استان در این حوزه آمادگی هر گونه همکاری دارد.

وی همچنین ادامه داد: می‌توانیم با ایجاد تعاونی‌ها این فرصت را فراهم می‌آوریم تا افراد مددجویی که تحت پوشش خیرین هستند را پذیرا باشیم.

استاندار فارس اظهار کرد: با منابع مالی که به این تعاونی‌ها تزریق می‌شود می‌توان یک واحد تولیدی راه اندازی کرد که در آینده تبدیل به یک شبکه تعاونی بزرگ می‌شود که در راستای شعار سال جاری خواهد بود که علاوه بر مشارکت مردم، خیرین و مددجویان در راستای تولید و اشتغال نیز این موضوع محقق می‌شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه حتماً نباید تعاونی‌ها دارای سرمایه بسیار زیادی باشند، افزود: گاهاً راه اندازی یک کارگاه محدود صنایع دستی و صنایع خانگی با هزینه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان هم امکان پذیر باشد تا تعاونی آن شکل بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقدامات بسیار خوبی که توسط کمیته امداد، شهرداری و بهزیستی به جهت ساماندهی کودکان کار انجام می‌شود، بایستی ساماندهی قطعی کودکان کار، متکدی و باز مانده از تحصیل را با یک اقدام هم افزا در استان فارس آغاز کنیم و در سال آینده در برگزاری این آئین نوید ساماندهی کودکان کار را اعلام کنیم.

کد خبر 747597

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان