Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، براساس آنچه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه اعلام کرده است، شهرک تخصصی شیمی این استان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته بیژن کردستانی، این شهرک صنعتی جدید در کنار مجموعه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه احداث خواهد شد.

وی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این شهرک صنعتی به‌منظور ایجاد واحدهای صنعتی زیرشاخه نفت و شیمی احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از پالایشگاه به عنوان فرصتی برای رونق صنایع پایین‌دست نام برد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که با حضور بخش خصوصی در این صنعت زمینه اشتغال بسیاری از افراد فراهم شود.

وجود پالایشگاه کرمانشاه و نفت شهر و پالایشگاه در دست احداث آناهیتا در این استان از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای توسعه صنایع وابسته به نفت محسوب می‌شود.

آناهیتا از خواب ۱۴ ساله بیدار می‌شود

ساخت پالایشگاه آناهیتا در سفر دولت نهم به کرمانشاه مطرح شد و پنجم دی ۸۵ به تصویب هیات وزیران وقت رسید، اما این پروژه از آن روز تاکنون به یک فنس کشی محدود شده است.

این پالایشگاه قرار بود با مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نفت به مرحله اجرا در آید که شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون از اجرای تعهدات خود برای ساخت آناهیتا سر باز زدند.

در نهایت استاندار کرمانشاه از حضور بخش خصوصی در این پروژه خبر داد و اعلام کرد که عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا امسال آغاز خواهد شد.

هوشنگ بازوند گفت: پیش از این سهام شرکت پالایشگاه آناهیتا که بلاتکلیف بود در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون و وزارت نفت بود.

وی افزود: یک شرکت خصوصی ۶۷ درصد سهم این پالایشگاه که در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون بود را خریداری کرده است و به‌زودی با همکاری وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش کار احداث پالایشگاه آناهیتا را آغاز خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه مشخصات این شرکت خصوصی را اعلام نکرد اما گفت: شرکت سابقه خوبی دارد و روند احداث پالایشگاه را در سال ۹۹ آغاز خواهد کرد.

کرمانشاه در انتظار پتروشیمی چهارم

وجود سه پتروشیمی بزرگ در کرمانشاه احداث شهرک صنعتی شیمی را از نظر اقتصادی توجیه می‌کند، با این حال قرار است که وزارت نفت به‌زودی روند ساخت چهارمین پتروشیمی در کرمانشاه را نیز آغاز کند.

بازوند کرمانشاه را یک‌قطب در صنعت پتروشیمی کشور معرفی کرد و گفت: اکنون سه پتروشیمی بزرگ با اشتغال‌زایی پنج هزار نفر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده به‌زودی عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم اسلام‌آباد توسط وزارت نفت آغاز می‌شود که یک تحول چشمگیر در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: این پروژه کاملاً به صورت دولتی اجرا می‌شود، وزارت نفت ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در پتروشیمی اسلام‌آبادغرب سرمایه گذاری خواهد کرد.

احداث شهرک شیمی با جدیت دنبال می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به تاثیر شهرک صنعتی شیمی در روند رونق اقتصادی استان، اعلام کرد که ساخت این شهرک باجدیت دنبال می‌شود.

هدایت حاتمی گفت: تاکنون چند شرکت برای سرمایه گذاری در شهرک شیمی استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌اند که روند رسیدگی به درخواست آنها در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد:‌ تمام ادارات مربوطه و بانک‌ها باید در زمینه تعیین تکلیف این شهرک پیگیری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید از تمام توان خود در راستای رفع موانع تولید استفاده کنند.

حاتمی گفت: کرمانشاه با معضل بیکاری روبه‌رو است، یکی از مهم‌ترین راهکارهای اشتغال‌زایی در استان جذب سرمایه گذاری و رونق تولید است.

کرمانشاه اکنون دارای ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و یک شهرک خصوصی است که چندین شرکت صنعتی را در خود جای می‌دهند.

نرخ بیکاری این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه‌درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش‌آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

کد خبر 515968 برچسب‌ها پالایشگاه استان کرمانشاه پتروشیمی وزارت نفت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پالایشگاه استان کرمانشاه پتروشیمی وزارت نفت شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون استاندار کرمانشاه پالایشگاه آناهیتا استان کرمانشاه سرمایه گذاری شهرک صنعتی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟