Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا با لحنی خشن، به مانند خشونت پلیس این کشور علیه رنگین‌پوستان، معترضان را به صدور دستور شلیک تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده امروز (جمعه) تهدید کرد اگر تظاهرات معترضان به خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان ادامه یابد، نیروهای امنیتی به سمت آنها شلیک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل] فقدان رهبری است».

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار مینیاپولیس در مقابله با این اعتراضات، افزود: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند».

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت دیگری ضمن توهین کردن به معترضان آمریکایی و نمک‌پاشیدن به روی زخم کسانی که علیه خشونت پلیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».

 

 

ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز، فرماندار [مینه‌سوتا] صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود».

ساعتی پیش نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تظاهرات‌کنندگان ضد خشونت پلیس ایالات متحده علیه رنگین‌پوستان در این کشور، ساختمان حوزه سوم مرکز پلیس مینیاپولیس را محاصره کرده در تلاش برای تصرف آن هستند.

شبکه «سی‌بی‌اِس» نیز از مینیاپولیس گزارش داد که معترضان توانستند درب‌های ورودی این ساختمان را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند. (جزئیات بیشتر)

 گارد ملی ایالت مینه‌سوتا نیز خبر داد که حدود ۵۰۰ نظامی را برای سرکوب معترضان در مینیاپولیس اعزام کرده است.

روز دوشنبه بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۰ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا معترضان تظاهرات دونالد ترامپ رئیس جمهور مینه سوتا مینیاپولیس رنگین پوستان خشونت پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس در فراخوانی فوری و متفاوت از هفته‌های گذشته، بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند. معترضان توقف فوری جنگ و پایان دادن به فروش بمب و سلاح به رژیم اسراییل را از مهمترین خواسته‌های خود اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
کریس ناینهم از بنیانگذاران و مدیر ملی ائتلاف ضد جنگ در انگلیس که از سخنرانان این تظاهرات بوده است می‌گوید: مشکل اساسی در خاورمیانه اقدامات خشونت بار رژیم اسراییل است. ۷۵ سال دزدیدن سرزمین فلسطینیان، سرکوب آنان و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و اخیرا حملات هولناک و بی وقفه به غزه. اینها ریشه بحران در منطقه است. سوال ما این است آیا در این شرایط هم دولت بریتانیا باید به ارسال بمب و سلاح به اسراییل ادامه دهد؟
این عضوارشد ائتلاف ضد جنگ درانگلیس، رژیم اسراییل راریشه تنش و بحران و گسترش جنگ در منطقه می‌داند و درباره اقدامات مخرب و تنش زای این رژیم در منطقه از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق می‌گوید: قطعا معلوم بود که ایران به حمله اسراییل به کنسولگری اش که خاک این کشور محسوب می‌شود پاسخ می‌دهد. اگر می‌خواهیم این دور خشونت‌ها پایان یابد، باید اقدامات خشونت بار اسراییل را متوقف کرد.
معترضان، حامیان رژیم اسراییل به ویژه آمریکا و انگلیس را شریک جنایت اسراییل دانستند و بر ضرورت برداشتن گام‌های عملی فوری برای مجازات حامیان تسلیحاتی، سیاسی و مالی اسراییل تاکید کردند.
یک شرکت کننده حاضر در این تظاهرات می‌گوید: من آمریکایی ام آمده ام در کنار صلح طلبان انگلیسی به دولت‌های آمریکا و انگلیس بگویم اندکی شرم کنید و از حمایت اسراییل دست بردارید. ما دیگر فقط خواهان آتش بس نیستیم و اکنون به کمتر از استقلال وآزادی کامل سرزمین فلسطینیان راضی نخواهیم شد.
در این قبیل تظاهرات مردمی بیش‌تر آشکار می‌شود که همچون ۷۶ سال گذشته، اسرائیل با هولناک‌ترین جنگ افزار‌ها و بمب ها‌ی اهدایی کشور‌های غربی هم نمی‌تواند فلسطین را ببلعد و مانع تشکیل کشور مستقل فلسطینیان شود.

 


با صدا‌ها:
۱ – کریس ناینهم - مدیر ملی ائتلاف ضد جنگ در انگلیس
۲ – شهروندآمریکایی مقیم انگلیس
---------

دیگر خبرها

  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • فردی در محوطه بیرون دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید
  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • شلیک ۲ شرور به مرد زاهدانی در خیابان
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان