Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دومین روز اعتراضات به کشته شدن مردی سیاه پوست به دست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس با خشونت و غارت همراه بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، گزارش‌های منتشر شده نشان دهنده اعتراضات و غارت در مینیاپولیس است. بر اساس این گزارش، این تظاهرات که روز چهارشنبه در مینیاپولیس برگزار شد به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین روز اعتراضات پس از آن است که پلیس یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید را با اعمال خشونت کشت.
افسران پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.

ترامپ معترضان به قتل سیاپوستی آمریکایی را اوباش خواند و تلویحا اجازه تیراندازی به انها را صادر کرد
در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بدون توجه به شرایط مردم آمریکا در بحبوحه کرونا و کشته شدن بیش از 100 هزار امریکایی در پیامی تویئتری خطاب به معترضان به کشته شدن سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس  نوشت: این اوباش به خاطره جورج فلوید بی احترامی می کنند و من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد. چندی پیش با فرماندار، تیم والتز، صحبت کردم و به او گفتم که ارتش در تمام مسیر کنار اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را در دست خواهیم گرفت، وقتی غارت آغاز می شود، شلیک هم شروع می شود. متشکرم!
خبرگزاری رویترز گزارش داد معترضان به سوی افسران پلیس سنگ پرتاب کردند. جورج فلوید جدیدترین سیاه پوستی در آمریکاست که قربانی استفاده بیش از اندازه نیروی پلیس می‌شود. قتل او سبب ایجاد خشم در سراسر آمریکا شده است. تصاویر منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد یک افسر پلیس زانویش را بر روی گلوی فلوید قرار و فشار می‌دهد. این رویداد سبب شد اعتراضات زیادی در سراسر آمریکا برگزار شود. شمار زیادی از افراد در محل وقوع این حادثه و همچنین در مقابل اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند.
همچنین تصاویری از آشوب منتشر شده است که نشان می‌دهد ده‌ها نفر در حال غارت فروشگاه‌ها هستند. این حادثه پس از آن رخ داد که جیکوب فری شهردار مینیاپولیس از دادستانان خواست اتهاماتی را علیه افسران سفید پوست پلیس رد کند که سبب کشته شدن فلوید در خیابان شدند. این افسر پلیس و همچنین سه پلیس دیگر که در روند دستگیری فلوید مشارکت داشتند از زمان وقوع این حادثه اخراج شده اند، اما هنوز نام پلیسی که زانویش را بر روی گلوی فلوید قرار داد اعلام نشده است.
این اقدامات سبب کاهش خشم مردم آمریکا نشده است. مردم در مینیاپولیس همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و شماری از آن‌ها اقدام به شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها کرده اند. شاهدان می‌گویند به نظر می‌رسد معترضان به عمد برخی از ساختمان‌ها را به آتش کشیده اند. اما نشانه‌ای از کاهش خشونت‌ها مشاهده نمی‌شود، زیرا چندین کسب و کار شب هنگام به آتش کشیده شده اند.
 
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت قتل جورج فلوید از بی عدالتی سازمان یافته در جامعه آمریکا حکایت دارد.
وی در پیامی توئیتری نوشت: "قتل هولناک جورج فلوید قلب های ما را شکست. خانواده او سزاوار عدالت هستند و همچنین سیاهپوستان بی شماری که در این کشور کشته شده اند. کنگره به یافتن راه حل هایی به منظور جلوگیری ازاین جرایم و ریشه کن ساختن بی عدالتی سازمان یافته که در جامعه ما وجود دارد، متعهد است."
 
معترضان خشمگین در مینیاپولیس یک پاسگاه پلیس را به اتش کشیدند
شبکه سی بی سی نیوز در خبری فوری از تداوم و تشدید اعتراض ها به اقدام اخیر پلیس آمریکا در منطقه مینیاپولیس به علت قتل یک شهروند سیاهپوست خبر داد و اعلام کرد گروهی از معترضان با حمله به سومین اداره پلیس منطقه مینیاپولیس ورودی این ساختمان را به آتش کشیدند و با انداختن مواد آتش زا تلاش کردند این آتش سوزی را تشدید بکنند.

دموکرات ها خواستار تحقیق درباره کشته شدن سیاهان به دست پلیس شدند
خبرگزاری رویترز گزارش داد دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار انجام تحقیقاتی در ارتباط با کشته شدن سیاه پوستان آمریکایی به دست ماموران پلیس در این کشور شده اند.
در این گزارش آمده است: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد روز پنجشنبه از وزارت دادگستری آمریکا خواست درباره بدرفتاری های سیستماتیک پلیس این کشور تحقیقاتی انجام دهد. این درخواست در پی ایجاد تنش بر سر کشتن آمریکایی های آفریقایی تبار توسط پلیس این کشور مطرح شده است.
جرولد ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر اعضای دموکرات این مجلس با ارسال نامه ای به ویلیام بار دادستان کل آمریکا اعلام کردند کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس -که زمانی جان خود را از دست داد که یک مامور سفید پوست زانویش را روی گردن او قرار داد و فشرد- و همچنین برونا تایلور -که بر اثر اصابت گلوله از سوی پلیس در لوئیزویل کنتاکی کشته شد- سبب ایجاد سوالاتی در این باره شد که آیا پلیس در یک "الگوی یا رفتار مغایر با قانون اساسی" مشارکت دارد یا خیر.
در این نامه همچنین از این وزارتخانه خواسته شده است تا درباره مقامات محلی مجری قانونی تحقیق کند که مسئول تحقیق درباره مرگ احمد آبری هستند. آبری یک سیاه دیگر غیر مسلح است که توسط یک افسر سابق پلیس در حالی که در حال دویدن در محله اش در جورجیا بود به ضرب گلوله کشته شد.
ندلر در این نامه نوشت: "اعتماد عمومی به عدالت دولت به صورت جدی به واسطه قتل های مشهور اخیر آمریکایی های آفریقایی تبار در معرض آزمون قرار گرفته است."
کشته شدن فلوید, آبری و تایلور سبب جلب توجه اذهان عمومی در سطح ملی شد و فعالان حقوق مدنی می گویند این ها جدیدترین موارد در تاریخ دیرینه حملات با انگیزه های نژادپرستانه علیه مردان و زنان سیاهپوست غیر مسلح توسط افسران سفید پوست یا دیگر افراد محسوب می شود.
مرگ فلوید 46 ساله پس از آن سبب برگزاری اعتراضات خشونت آمیز در این هفته شد که تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می دهد در حالی که یک افسر پلیس زانویش را بر روی گردن فلوید قرار داده است او در تقلا برای نفس کشیدن است. این تصویر در رسانه های اجتماعی منتشر شد. این موضوع یادآور مرگ اریک گارنر در سال 2014 در نیویورک است که به گسترش جنبش "جان سیاه پوستان اهمیت دارد" کمک کرد.
اف بی آی تحقیقاتی را درباره این سه مورد مرگ اخیر آغاز کرد و این سازمان اعلام کرد در حال بررسی این موضوع اتس که آیا باید اتهامات مرتبط با جرایم تنفر آمیز علیه قاتلان آبری واد کند یا خیر.
جف سشنز دادستان کل سابق آمریکا تحقیقات درباره "الگو یا اقدام" تبعیض سیستماتیک را در سال 2017 متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خشونت غارت مجلس نمایندگان آمریکا جورج فلوید منتشر شده سیاه پوست منتشر شد کشته شدن شده اند کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها تیم VAR دار ایران در لیگ دسته سوم!

آن‌‌ها روز گذشته از سد تیم پارسیان تهران گذشتند تا همچنان یکی از بخت‌های مسلم صعود به لیگ دسته دوم باشند.

بعد از این بازی گرچه با برد یاران نیکبخت همراه شد، اما این سرمربی جوان به تصمیمات داور اعتراض کرد و نوشت کمیته داوران بایستی برای لیگ‌های پایین‌تر حساسیت بیشتری در زمینه داوری به خرج دهد. اعتراض نیکبخت اما به همین‌جا ختم نشد و او مدعی شده تنها تیمی هستند که در کشور VAR دارند و برای اثبات این حرفش تصویری که از طریق دوربین‌های باشگاه شکار شده و خطای محرز روی بازیکنش را نشان می‌هد، منتشر کرده است.

منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • سرقت چندین میلیاردی از برج لاکچری نیاوران | خانه ۲ مهاجر کانادا غارت شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • تنها تیم VAR دار ایران در لیگ دسته سوم!
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز