Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مردادماه سال 92 که وزیر مستعفی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران 3 میلیون و 834 هزار تومان بود. در ماه مورد اشاره 5550 فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شد و بیشترین قیمت نیز مربوط به منطقه یک با 8 میلیون و 567 هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسفندماه سال 92 متوسط قیمت مسکن در تهران 3 میلیون و 834 تومان بود که نسبت به ماه اول فعایت دولت یازدهم تغییری نکرد. اسفندماه سال 93 متوسط قیمت مسکن در مقایسه با ماه مشابه سال قبل  (92) با رشد حدود 11 درصدی به 4 میلیون و 254 هزار تومان افزایش یافت.

در اسفند ماه سال 94 نیز متوسط قیمت مسکن روند افزایشی خود را طی کرد. در آخرین ماه سال 94 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطظق 22 گانه تهران با رشد 1.38 درصدی نسبت به اسفند 93 رقم 4 میلیون و 312 هزار تومان را ثبت کرد.

متوسط قیمت مسکن در تهران همچنان روند صعودی خود را در سال بعد طی کرد. در اسفندماه سال 95 متوسط قیمت مسکن با رشد 5.24 درصدی به 4 میلیون و 538 هزار تومان رسید.

در اسفند ماه 96 که حدود 7 ماه از عمر دولت دوم روحانی گذشته بود، متوسط قیمت مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن 6.12 درصد افزایش یافته و 4 میلیون و 816 هزار تومان را ثبت کرد. روند افزایش قیمت مسکن از اواخر سال 96 آغاز و سال 97 نیز ادامه داشت.

به اعتقاد کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد مسکن، اصرار وزیر مستعفی راه و شهرسازی بر تحریک تقاضا و نبود برنامه‌ای مشخص برای بازار مسکن باعث شد تا متوسط قیمت مسکن در اسفندماه سال 7 با رشد 128.58 درصدی به 11 میلیون تومان افزایش یافت.

اسفند سال گذشته نیز متوسط قیمت مسکن به 15 میلیون و 658 هزار تومان افزایش یافت، یعنی 42.23 درصد رشد نسبت به اسفندماه 97. گرچه روند افزایش متوسط قیمت مسکن در فروردین ماه امسال کُند شد، اما طی اردیبهشت ماه متوسط قیمت مسکن با رشد 8.61 درصدی نسبت به اسفند 98 رقم 17 میلیون و 6 هزار و 600 تومان را در سامانه املاک و مستغلات  ثبت کرد.

در مجموع متوسط قیمت مسکن از مردادماه 92 تا اردیبهشت ماه امسال 343.55 درصد افزایش یافته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد حسن روحانی راه و شهرسازی قیمت مسکن متوسط قیمت مسکن اسفندماه سال هزار تومان ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر

مجید کوهی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش های اخیر متوسط بارش استان کاهش حدود ۱۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت داشت که خوشبختانه بارش های اخیر علاوه بر جبرای کسری بارش سبب رشد سه درصدی بارش های استان نسبت به دوره بلندمدت شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیر مثبت این سامانه های بارشی در شهرستان اردبیل بوده که سبب بهبود ۲۲ درصدی بارش در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل متوسط بارش استان از اول مهر سال گذشته تا ۲۴ فروردین سال جاری را ۱۹۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه طی دوره بلندمدت افزایش حدود سه درصدی و نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

کوهی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بارش در شهرستان های سرعین، پارس آباد، گرمی، خلخال، مشگین شهر، انگوت و بیله سوار به ترتیب ۸ تا ۱۸ درصد بالای نرمال بوده و در شهرستان های نیر، نمین کوثر، اصلاندوز و اردبیل با کاهش حدود ۳۴ تا ۳ درصدی بارش روبرو هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشترین کاهش در شهرستان نیر با ۳۴ درصد است و میزان کاهش بارش در شهرستان اردبیل در حدود ۳ درصد گزارش شده است.

کد خبر 6077865

دیگر خبرها

  • قیمت پیامک ۴ تومان افزایش یافت
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته
  • فوبیای وام مسکن
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن
  • رشیدی کوچی، نماینده: فکر می‌کنم دلار تا 70 هزار تومان بالا برود/ روابط عمومی دولت به نقادان گفتند تروریست اقتصادی! به آنها پیشنهاد می‌کنم صحبت‌‌های خود در دوران دولت روحانی زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کرد را مرور کنند!
  • بررسی| آیا واقعا بدترین وضعیت طلا در دولت رئیسی بوده است؟
  • این مناطق تهران بیشترین خریدار آپارتمان را دارد
  • (عکس) میزان رشد قیمت کنسرو‌ها در ۲ سال و نیم اول دولت رئیسی و روحانی