Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد که برای اطلاعات منجر به شناسایی یا افشای محل اختفای «محمد خضیر موسی رمضان» یکی از رهبران داعش و فرد کلیدی در فعالیت رسانه‌ای این گروه تروریستی تا ۳ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

براساس این بیانیه، محمد رمضان که با نام «ابوبکر الغریب» نیز شناخته می‌شود، متولد اردن بوده و یکی از باسابقه‌ترین مقام‌های رسانه‌ای داعش و مسوول نظارت برای فعالیت‌های روزانه رسانه‌ای این گروه از جمله مدیریت محتوا در شبکه‌های پراکنده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت خارجه آمریکا، رمضان نقشی مهمی در عملیات تبلیغاتی داعش برای افراطی‌سازی، استخدام و تحریک افراد و همچنین در تولید ویدئوهای حاوی صحنه‌های وحشیانه و دلخراش شکنجه و اعدام جمعی این گروه ایفا کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز جایزه نقدی پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا شناسایی مکان پنهان شدن «محمد سعید عبدالرحمن مولا» مشهور به «عبدالله القرداش» سرکرده جدید داعش شود، اختصاص داده بود.

ابوبکر البغدادی موسس و سرکرده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۹۸) عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر روی مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در برخی استان‌های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات تروریستی دست بزند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: داعش محمد رمضان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به حمله تروریستی در سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز رژیم صهیونیستی را تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت دانست.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان سوریه شد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت سوریه به‌ویژه خانواده‌های شهدا و آسیب‌دیدگان این حملات ددمنشانه، گفت؛ این حملات، نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و ضروری است جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل علاوه بر محکوم کردن این حملات متجاوزانه، اقدامات بازدارنده انجام داده و رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: این حملات رژیم صهیونستی هماهنگ و همزمان با حملات گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت رژیم تروریستی اسرائیل از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی موجود در سوریه بوده که طی سال‌های متمادی امنیت ملی سوریه و امنیت منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران شهروند بیگناه را قربانی اهداف شوم خود و حامیانشان کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح بر شکست و بی‌آبرویی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، گفت: حملات متجاوزانه به سوریه تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت است و مقابله با این ماجراجویی خطرناک و ناقض امنیت و ثبات منطقه، یک مسئولیت بین‌المللی و جهانی است.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به حمله تروریستی در سوریه
  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است