Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-20@03:44:53 GMT

افزایش تولید پتروشیمی کیمیا بندرامام در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۶۵۸۳

افزایش تولید پتروشیمی کیمیا بندرامام در سال ۹۸

افزایش تولید اتیلن‌دی‌کلراید اکسی، MTBE، اتیلن‌دی‌کلراید و وینیل کلراید منومر در کارنامه سال ۹۸ شرکت پتروشیمی کیمیا بندرامام ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندرامام، مجمع شرکت کیمیا از شرکت‌های تابعه پتروشیمی بندر امام روز چهارشنبه (هفتم خردادماه) در شرایط کرونایی با رعایت همه الزام‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتروشیمی بندرامام پارسال موفق شد در زمینه تولید و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) رکوردهای بسیار ارزشمندی را نسبت به سال‌های گذشته به نام خود ثبت کند که کاهش ۴۵ درصدی شاخص تکرارپذیری حوادث در بخش اچ‌اس‌یی از جمله آن‌هاست.

در گزارش ارائه شده از عملکرد پارسال شرکت کیمیا بندرامام در مجمع به افزایش تولید اتیلن‌دی‌کلراید اکسی (EDC OXY) بیش از ۱۱۲ درصد برنامه تولید، رشد ۲۲ درصدی تولید واحد MTBE، افزایش ۱۱ درصدی اتیلن‌دی‌کلراید (EDC) و افزایش پنج درصدی تولید وینیل کلراید منومر (VCM) نسبت به سال ۹۷ اشاره شد.

رفع اشکال نرم‌افزاری بخش PSA واحد MTBE و تولید هیدروژن خالص در این واحد و قطع وابستگی به واحد الفین، استفاده از کاتالیست‌های داخلی در بخش اکسی واحد VC، ساخت داخلی تیغه‌های مربوط به توربین‌ها، تکمیل و نصب سیستم نشانگر گازهای خروجی روی دودکش کوره‌های احتراق واحدها از جمله دستاوردهای شرکت کیمیا بندرامام در بخش ساخت داخل با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی هستند. 

همسو با تصمیم‌های و تکالیف مجمع بندرامام به‌منظور تجمیع شرکت‌های تابعه، همه قراردادهای جاری شرکت‌های تابعه به شرکت پتروشیمی بندرامام منتقل و هم‌اکنون همه قراردادهای جدید  در شرکت اصلی امضا می‌شود.

شرکت پتروشیمی بندرامام هم‌اکنون دارای پنج شرکت تابعه فرآورش، بسپاران، کیمیا، خوارزمی و آب نیروست که همه این شرکت‌ها مطابق تکلیف مجمع پتروشیمی بندرامام با انجام مراحل قانونی تجمیع شده و در قالب یک شرکت فعالیت خواهند کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی بندرامام سال ٩٨ افزایش تولید پتروشیمی بندرامام شرکت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی