Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به واریز بیمه بیکاری اسفند ماه تا آخر هفته آینده به حساب متقاضیان گفت: بر اساس توافق سازمان تامین اجتماعی و دولت مقرر شد ارقام مزبور مطابق میانگین تعداد بیمه بیکاری در پنج سال گذشته، توسط منابع تامین اجتماعی و مازاد بر آن از طریق منابع دولتی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با دستور رئیس جمهوری ۵۰ هزار میلیارد ریال برای تامین اعتبار بیمه بیکاری دوران کرونا در نظر گرفته شده است.

سالاری تصریح کرد: از مجموع افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری اسفند سال گذشته، پس از پالایش وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی فهرست ۲۴۰ هزار نفری به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

وی با اشاره به درخواست سازمان برنامه و بودجه برای ارائه شماره شبای بانکی متقاضیان گفت: در روز‌های گذشته از مجموع شماره حساب‌هایی که نزد ۶ بانک موجود است قریب یکصد هزار شماره شبا دریافت و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و بقیه شماره‌ها نیز در روز‌های آینده از چهار بانک دیگر دریافت و به این سازمان داده خواهد شد و تا آخر هفته آینده، کل بیمه بیکاری اسفند به حساب متقاضیان واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: این پرداخت مربوط به ماه اسفند سال گذشته است و فهرست متقاضیان دریافت بیمه بیکاری فروردین سال جاری نیز بر اساس شرایط تفاهم اعلام شده با دولت ظرف چند روز آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ماه‌های عادی ۹۶ هزار میلیارد ریال مجموع هزینه‌های تامین اجتماعی می‌شد که ۶۷ هزار میلیارد ریال مربوط به رقم مستمری‌ها، ۲۳ هزار میلیارد مربوط به درمان اعم از مطالبات واحد‌های تابعه وزارت بهداشت، واحد‌های غیرتابعه وزارت بهداشت و خصوصی‌ها و همچنین واحد‌های تملیکی و همچنین ۶ هزار میلیارد مربوط به سایر هزینه‌ها بود در حالی که در ماه‌های عادی ۹۰ هزار میلیارد ریال، وجوه دریافتی بیمه است.

سالاری هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی در سال جدید را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۸۲ هزار میلیارد ریال بابت پرداخت مستمری‌ها، ۲۸ هزار میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان و قریب ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت هزینه‌های متفرقه صرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته مطالبات تابعه وزارت بهداشت و غیرتابعه با ۱۸ ماه معوقه مواجه شد که امسال معوقات مراکر تابعه وازرت بهداست به صفر و غیرتابعه وزارت بهداشت به سه ماه تقلیل یافته است.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت بیمه بیکاری برای مشمولان نهایی

بیشتر بخوانید: جزئیات پرداخت بیمه بیکاری اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی ویروس کرونا وزارت کار بیمه بیکاری سازمان برنامه و بودجه سازمان تامین اجتماعی دریافت بیمه بیکاری هزار میلیارد ریال وزارت بهداشت سال گذشته هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین‌ توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران در قالب ارائه گزارش از سوی این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام، پویش‌های متعددی از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی، افطاری ساده، ماه مهربانی و ... انجام شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.

وی افزود: در طی این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های نوروز با استقبال خانواده‌ها قرار گرفته به طوریکه در سال اول اجرای برنامه‌ها از ایوان شمس کلید خورد و در سال دوم آغاز برنامه‌ها از میدان ولیعصر بود و در سال جاری نیز آغاز برنامه‌های نوروز از میدان هفت تیر تا پارک لاله اجرا شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از توفیقات این دوره از مدیریت شهری شاد کردن خانواده‌ها در ایام نوروز بوده است افزود: ما توانستیم به ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو و برگرفته از جبهه انقلاب، تاثیر بسیاری را در نشاط‌آفرینی داشته باشیم و در این ایام کارناوال‌های شادی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طی ایام نوروز و رمضان همکاران ما در مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار بودند تا بتوانند محیطی شاد و مناسبی را برای شهروندان تهرانی برقرار کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به برقراری شهر رمضان، شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی اشاره کرد و گفت: در تمامی این طرح‌ها شاهد همراهی مخاطبین بودیم. همچنین در ایام نوروز و رمضان شاهد برپایی کنسرت‌ها و موسیقی ها در پهنه‌های مختلف شهر تهران بودیم.

توکلی‌زاده به برپایی شهر شهدا اشاره کرد و گفت: همزمان با کنگره 24 شهید تهران شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 آغاز به کار کرد و توانست مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد و نزدیک به دو ماه در مجموعه فرهنگسرای خاوران شهر شهدا فعال بود.

وی ادامه داد: برپایی ویژه برنامه‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و همچنین بهشت زهرا اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در قالب شهر رمضان 15 برنامه اجرا شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بازدید 500 هزار نفر از شهروندان از برنامه‌های شهر رمضان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز برپایی سفره افطاری ساده با مشارکت شهرداری تهران و خیرین برپا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند.

توکلی‌زاده اضافه کرد‌: در حوزه ورزش نیز اقدامات ویژه‌ای در قالب دهکده‌های تفریحی و ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دایر شد.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بر اساس آمار امسال در ایام نوروز دو میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود. حضور شهروندان در شب‌های احیا در بهشت زهرا نیز از مواردی است که در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم و در شب‌های احیا نزدیک به 500 هزار نفر در بهشت زهرا حضور پیدا می‌کردند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در 16 بوستان در کنار مجموعه‌های اصلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سطح مناطق عملیاتی و اجرا شد.

توکلی‌زاده گفت: از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز می‌توان به ویژه برنامه جشن عید فطر اشاره کرد. در سنوات گذشته ما هیچ برنامه‌ای در عید فطر نداشتیم که برنامه های امسال پس از نماز عید فطر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی در پایان از ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این لایحه تقدیم شورا شده و انشاءالله پس از طی روند آن شاهد تشکیل این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند