Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در بندرعباس از صنایع دریایی وزارت دفاع بازدید و در جریان ساخت و تولید آخرین دستاوردهای حوزه رزم دریایی قرار گرفت.

وی در این حضور از مراحل پایانی ساخت و تجهیز ناوشکن دنا و شناور مین شکار صبا بازدید کرد و با تاکید بر لزوم اتمام این دو پروژه دفاعی و آمادگی جهت تحویل به نیروهای مسلح تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مصمم است  در شرایط سخت تحریم های ظالمانه در سال جهش تولید با همت و عزم جهادی متخصصین متعهد و انقلابی صنعت دفاعی با تولید و ساخت پیشرفته ترین تجهیزات و دستاوردهای دفاعی مورد نیاز نیروهای مسلح گام های بلندی را در تحقق شعار سال و ارتقاء قدرت بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیر سرتیپ حاتمی از ناوشکن دنا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شناورهای کلاس موج یاد کرد که امید است با تکمیل و تجهیز نهایی آن به پیشرفته ترین سامانه ها، به زودی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شود.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخت و تولید شناور مین شکارصبا توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع را یکی از افتخارات حوزه رزم دریایی عنوان کرد و گفت: مین شکار صبا مأموریت شناسایی و انهدام انواع مین های دریایی را در آب‌های منطقه‌ای به عهده دارد که انشالله در آینده نزدیک به نیروی دریایی راهبردی ارتش جهت اجرای ماموریت های خطیر واگذار می شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای امن سازی خلیج فارس و به ویژه تنگه هرمز به کار خواهیم بست گفت: اگر منطقه‌ی خلیج فارس امن باشد، همه‌ی کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد؛ اما اگر خلیج فارس نا امن شود، برای همه‌ی کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه‌ خلیج‌ فارس منفعت مشترک کشورهای خلیج‌ فارس است گفت: کشورهای حوزه ی این خلیج مسئول تأمین و برقراری امنیت هستند و اجازه ی ورود به امریکا در منطقه از سوی همسایگان یک اشتباه راهبردی است.

وزیر دفاع در همین باره افزود: تجربه نزدیک به یک قرن نشان می دهد بیگانگان همواره به بهانه امنیت سازی در خلیج فارس عامل نا امنی و بحران سازی در این منطقه بوده اند؛ آنها با ایران هراسی و ایجاد بحران در منطقه خلیج فارس و سپس ایجاد وابستگی امنیتی برای کشورهای حوزه خلیج فارس در صدد فروش میلیاردها دلار سلاح و حفظ پایگاه هایشان در منطقه  هستند.

وزیر دفاع به نقل از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای با بیان اینکه  نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از ایران است و مناطق مهمی همچون مکران، دریای عمان و آبهای آزاد را فراروی خود دارد خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع با تمام توان از ناوگان دریای جمهوری اسلامی ایران جهت حضور بیشتر و مقتدرانه تر نیروی دریایی در آب‌های آزاد پشتیبانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران جایگاه قدرتمند خود را در عرصه صیانت از آبهای ایران تثبیت کرده است و  در انجام ماموریت های دریایی در آب های بین المللی با اقتدار مشارکت دارد گفت: حضور قدرتمند  نیروی دریایی  ایران بعنوان  تکیه گاهی اطمینان بخش  در موضوع مبارزه با تروریسم در دریاها شناخته می شود .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کشورهای منطقه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمریکا امیر سرتیپ امیر حاتمی تنگه هرمز ناوشکن دنا نیروهای مسلح نیروی دریایی وزارت دفاع وزیر دفاع خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

کارشناسان نظامی چین هشدار دادند که افزایش تنشها بین ایران و اسرائیل می‌تواند به بی ثباتی در خاورمیانه و خلیج‌فارس منجر شود.

به گزارش مشرق، کارشناسان چینی در رابطه با واکنش احتمالی اسرائیل به تنبیه ایران پس ازحمله تل‌آویو به نمایندگی تهران در دمشق، هشدار دادند که پاسخ اسرائیل می‌تواند منجر به تداوم حملات متقابل میان دو کشور شده و خلیج فارس را بی‌ثبات کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که با اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران، تنش ها را بیشتر نکنند.

وی افزود: پس از واکنش تهران، خاورمیانه در آستانه درگیری تمام‌عیار قرار گرفته و اکنون زمان خنثی سازی و کاهش تنش است.

جای جون فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه در دیدار با ایریت بن‌آبا ویتال سفیر اسرائیل در پکن، اظهار داشت: چین معتقد است که ریختن خون در درگیری به نفع هیچ‌طرفی نیست. همه طرف های مربوطه باید حداکثر آرامش و خویشتن داری را حفظ کنند.

وی افزود: اولویت فوری ما دستیابی به آتش‌بس فوری در نوارغزه، تضمین کمک‌های بشردوستانه، آزادی اسیران و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای مساله فلسطین بر اساس «راه‌حل دو دولتی» است که به طرفین اجازه می‌دهد به‌طور مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی کنند.

به گزارش تایمز اسرائیل، کابینه جنگی پنج نفره تل‌آویو پس از ساعت‌ها رایزنی در مورد چگونگی واکنش این کشور به واکنش تهران به تصمیمی نرسید.

لیو جونگمین کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای اظهار داشت: اولین بار است که اسرائیل از زمان تاسیسش مورد اصابت چنین حملات دوربرد قرار می‌گیرد که به شدت تل‌آویو را تحریک کرده است.

این کارشناس چینی با بیان اینگه نگران گسترش سایه جنگ تهران و تل‌آویو در خلیج فارس است، تصریح کرد:‌ تشدید درگیری ایران و اسرائیل با توجه موقعیت تهران به عنوان یک قدرت در منطقه‌ بر وضعیت خلیج‌فارس تاثیر می‌گذارد و محیط امنیتی کلی در خاورمیانه را بدتر خواهد کرد.

سران کشورهای گروه ۷ ضمن ابراز نگرانی از حمله ایران بر اسرائیل، گفتند: تلاش خواهند کرد از تشدید غیرقابل کنترل منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری کنند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده است که اگر تل‌آویو تصمیم به انتقام بگیرد، واشنگتن در یک حمله متقابل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

جو ویلی رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای هم در این راستا اظهار داشت: واکنش‌های آمریکا و ایران نشان می‌دهد که اسرائیل نتوانست تنش‌ها را بین واشنگتن و تهران تشدید و پای آمریکا را به خاورمیانه بشکاند.

وی افزود: اگر چه واشنگتن سیاست حمایتی خود را از تل‌آویو تغییر نخواهد داد، اما لجاجت اسرائیل به وضوح طرح‌های راهبردی بین‌المللی و خاورمیانه دولت بایدن و همچنین برنامه‌های ایالات‌متحده برای انتخابات ریاست‌جمهوری را مختل کرده است.

این کارشناس‌ارشد چینی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل نه تنها بر سر پاسخ به ایران مشکل خواهند داشت بلکه اختلافات آنها در مورد چگونگی مقابله با مساله فلسطین نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد