Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:38:46 GMT

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۶۹۰۵

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به تصمیم‌های گرفته شده در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام رسمی دولت مبنی بر بازگشایی اداره‌های دولتی، مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون در سراسر کشور از روز شنبه دهم خرداد ۱۳۹۹ به صورت رسمی و بدون حضور اعضا بازگشایی می‌شوند.

بر همین اساس، تمامی کارکنان شاغل در مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا کنترل بیماری کرونا و بر اساس ساعت مصوب در محل کار خود حاضر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربیان ثابت، سیار و پستی کانون با حضور در مراکز فرهنگی هنری ثابت، به کار آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی در فصل اوقات فراغت و همچنین خدمات‌دهی از طریق فضای مجازی خواهند پرداخت.

خدمات‌دهی مستقیم مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان از تیر سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

مدیران‌کل کانون بر حسب شرایط استان و به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی می‌توانند، ساعت کاری مراکز فرهنگی هنری را نیز به بعدازظهرها منتقل کنند.

با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون از اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند اما مربیان کانون هم‌زمان، با حرکت جهادی «پیک امید مجازی» همراه شدند و با شرکت در فراخوان‌ها و برنامه‌های مجازی، فعالیت‌های کانون و ارتباط با کودکان و نوجوانان انسجام بیشتری پیدا کرد و در فضای مجازی به اجرا در آمد.

یادآوری می‌شود بر اساس شیوه‌نامه معاونت فرهنگی کانون، از فروردین ۱۳۹۹ علاوه بر فعالیت «پیک امید مجازی» فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و آموزش‌های مجازی مراکز ویژه اعضای هر مرکز در بستر اینترنت فراهم شد.

مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون همچنین در سراسر کشور با تشکیل گروه در فضای مجازی، تمامی فعالیت‌های حضوری را به صورت مجازی برای کودکان و نوجوانان برگزار کردند و این روند تا زمان حضور بچه‌ها در مراکز کانون ادامه خواهد داشت.

کانون همچنین قرار است به زودی بستری اینترنتی را برای فعالیت‌های مجازی با عنوان کانون مجازی فراهم کند.

کد خبر 4936618 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی خبرگزاری مهر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا میراث فرهنگی معرفی کتاب خبرگزاری مهر گردشگری ادبیات ادبیات جهان ترجمه رایزنی فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تازه های نشر فلسطین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری کانون فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمیِ حضوری و غیرحضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو سطح ملی و استانی در بازه زمانی اول اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر همین اساس نقاشی، خوش‌نویسی تحریری، نوشتن خلاق، عروسک‌سازی، آزمایش‌های علمی در خانه، انیمیشن، نمایش عروسکی، پاپیه ماشه، نجوم، زیست‌شناسی، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، شبه قالی، تصویرسازی، کاردستی، سفال، کلاژ، اریگامی، نقالی از جمله کارگاه‌های برخط (آنلاین) فصل بهار است که در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.

علاقمندان با شرط دارا بودن سن ۴ سال به بالا برای ثبت‌نام در دوره‌های مجازی تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی http://kpf.ir مراجعه کنند.

در عین حال برای ثبت‌نام اولیه در دوره‌های حضوری نیز علاقمندان نخست باید به سایت کانون به نشانی https://kpf.ir مراجعه و در یکی از مراکز نزدیک محل سکونت خود ثبت‌نام کنند سپس با تماس یا مراجعه حضوری به آن مرکز در جریان برنامه کارگاه‌های آن قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان