Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از غیر دقیق بودن کیت‌هایی خبر داد که سازمان جهانی بهداشت به یمن فرستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن بیانیه‌ای درباره شیوع کرونا صادر و اعلام کرد، کیت‌های غیر دقیقی که سازمان بهداشت جهانی برای یمن فرستاده بر نتایج آزمایشگاهی در این باره تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در بیانیه خود به موارد زیر اشاره کرد:

اول: وزارت بهداشت از لحظه اول اعلام این بیماری همه‌گیر، طرحی فوق‌العاده برای مقابله با آن اتخاذ کرد و مکان‌هایی را برای قرنطینه در استان‌های مختلف بر حسب امکانات موجود در نظر گرفت.

دوم:  یک استراتژی و چشم‌انداز ویژه یمن تدوین شد که متناسب با شرایط کشور باشد و تجارب کشورهای دیگر نیز استفاده شد.

سوم: بسیاری از کشورهای جهان در اقدامات مقابله‌ای با کرونا اغراق و ایجاد ترس کرده‌اند و این امر منجر به تضعیف روحیه مردم شده که از خود بیماری خطرناکتر است.

چهارم: بسیاری از کشورهای جهان با آمار و ارقام تعداد مبتلایان سروکار داشته‌اند و این موضوع بر حالت روانی جوامع تأثیر گذاشته است.

پنجم: در شرایط معیشتی کنونی یمن به دلیل محاصره، جنگ و قطع حقوق ، باید اقداماتی در تناسب با شرایط باشد و بر آموزش مردم درباره شیوه انتقال ویروس و راههای مقابله با آن تمرکز شود .

ششم: عدم دقت کیت‌های فرستاده شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به یمن بر نتایج آزمایشگاهی تأثیر گذاشته که این موضوع طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

هفتم: به ملت یمن تأکید می‌شود که ابتلا به ویروس کرونا در تعدادی از مناطق و استان‌های یمن دیده شده و ما مسؤولانه برای ارائه خدمات و پیگیری وضعیت مبتلایان کار می‌کنیم.

هشتم: از تلاشهای کادر درمانی یمن که ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند، قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن وزارت بهداشت صنعاء بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هشدار داد که پس از گذشت ۱۹۳ روز از جنگ، نگرانی زیادی در مورد توقف ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های این باریکه وجود دارد.

این وزارتخانه اشاره کرد که شواهد نشان می‌دهد ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های غزه هر لحظه ممکن است از کار بیفتد که این مسئله منجر به وقوع فاجعه‌ای بهداشتی خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه تمامی نهادهای ذی‌ربط را به تهیه ژنراتورهای جدید یا تلاش برای بازگرداندن خطوط برق به بیمارستان‌ها فراخواند.

کد خبر 6079676 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند