Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: در پی تشدید درگیری‌های خشونت‌آمیز در مینیاپولیس آمریکا که به دنبال قتل یک مرد غیرمسلح سیاه‌پوست به دست پلیس آغاز شد، نیروهای گارد ملی ایالات‌متحده به این شهر اعزام شدند.به گزارش خرداد به نقل از آنا، به دنبال درگیری‌های خشونت‌آمیز در مینیاپولیس آمریکا که به دنبال قتل یک مرد غیرمسلح سیاه‌پوست به دست پلیس آغاز شد، نیروهای گارد ملی ایالات‌متحده به این شهر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جورج فلوید ۴۶ ساله روز دوشنبه جان باخت. در فیلمی که از صحنه مرگ او وجود دارد، جورج فلوید در حالی که به سختی نفس می‌کشد، به پلیس سفیدپوستی که زانویش را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، می‌گوید: "نمی‌توانم نفس بکشم."
پلیسی که در فیلم حضور دارد، از مأموران اداره پلیس مینیا‌پولیس، بزرگ‌ترین شهر ایالت مینه‌سوتا است.


این سومین شب تظاهرات در شهر بوده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان وارد یک پاسگاه پلیس شده‌اند و مأموران در حال ترک ساختمانی دیده می‌شوند که به آتش کشیده شده بود.
مقام‌های دادستانی می‌گویند هنوز آماده اعلام جرم علیه چهار مأمور پلیسی که در این پرونده درگیر هستند، نیستند اما گفته‌اند اولویت اصلی آن‌ها تحقیق در مورد مرگ فلوید است. هر چهار مأمور پلیس اکنون اخراج شده‌اند.


روز چهارشنبه، مأموران پلیس به سوی معترضان و شماری از افراد که در حال غارت بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.
قتل جورج فلوید به خشم طولانی مدتی دامن زده که بر سر کشتن آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به دست مأموران پلیس آمریکا وجود دارد.
تیم والز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا دستور اعزام نیروهای گارد ملی را صادر کرده و گفته است چنین کاری به درخواست شهرداران مینیاپولیس و شهر سنت پل صورت می‌گیرد. او همچنین "وضعیت اضطراری" در شهر اعلام کرده است.
فرماندار مینه‌سوتا گفته است "غارت، خرابکاری و آتش‌زدن" در شهر باعث وارد شدن خسارات به بسیاری از کسب‌وکارها شده که برخی از آن‌ها متعلق به اقلیت‌ها بوده است.
او در بیانیه‌ای از معترضان خواسته مسالمت‌آمیز باقی بمانند و گفته است "مرگ جورج فلوید باید به عدالت و تغییر و تحول در ساختار منجر شود، نه به مرگ و نابودی بیشتر."
شهردار مینیاپولیس خواهان اعلام جرم علیه پلیسی شده که در فیلم ویدیویی منتشر شده دیده می‌شود.
طبق گزارش‌ها، هر سال بیش از هزار نفر به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند و بیشتر کسانی که کشته می‌شوند، سیاه‌پوست هستند.
در سال‌های اخیر بارها، چنین اتفاقاتی باعث خشم عمومی و اعتراض در شهرهای مختلف آمریکا شده است. برچسب ها: گارد ملی آمریکا ، مینیاپولیس

منبع: خرداد

کلیدواژه: گارد ملی آمریکا مینیاپولیس جورج فلوید گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت