Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب احمدی گفت: تاکنون کشاورزان شهرستان آق قلا بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ تن کلزا را به مراکز خرید تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اکبر عرب احمدی» صبح امروز (جمعه 9 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان شهرستان آق قلا در حال برداشت محصولات زراعی پاییزه هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا ادامه داد: کشاورزان شهرستان آق قلا به ویژه در نوارهای شمالی استان در حال برداشت کلزا و جو هستند و مراکز خرید تضمینی شهرستان در حال دریافت این محصولات از کشاورزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عرب احمدی بیان کرد: در حال حاضر سه مرکز خرید فعال در سطح شهرستان آق قلا نسبت به خرید محصولات کشاورزی در شهرستان اقدام می کنند.

 

وی افزود: تاکنون کشاورزان بالغ بر دو هزار و 700 تن کلزا را به مراکز خرید تحویل دادند و در سطح شهرستان سه هزار و 600 هکتار کلزا کشت شده است.

 

مدیرجهاد کشاورزی آق قلا از کشاوزان خواست از کمباین هایی برای برداشت محصولات کشاورزی استفاده کنند که دارای معاینه فنی باشد و گفت: حضور مستمر کشاورز در مزرعه در حال برداشت بسیار حائز اهمیت است، در واقع کشاورز باید در پشت کمباین حرکت کند و میزان ضایعات و ریزش محصول را بررسی کند و در صورت لزوم برای جلوگیری از هدررفت محصول اقدامات لازم را انجام دهد.

 

عرب احمدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کردند و امیدواریم کشاورزان محصول را به مراکز خرید تحویل دهند و از فروش به واسطه خودداری کنند.

 

وی افزود: در سال های گذشته برخی از کشاورزان پس از برداشت محصول نسبت به آتش زدن بقایای گیاهی اقدام می کردند که این مهم در سال های اخیر با توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

مدیرجهاد کشاورزی آق قلا متذکر شد: کشاورزان با آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع مواد آلی خاک را از بین می برند و آتش باعث می شود که حاصلخیزی خاک از دست برود و میکروارگانیسم خاک نیز نابود شوند.

 

عرب احمدی با بیان اینکه کاهش پوشش گیاهی و جاری شدن رواناب از دیگر آثار مخرب آتش زدن بقایای گیاهی است، تأکید کرد: از سویی دیگر آتش زدن بقایای گیاهی آلودگی هوا را همراه دارد و ممکن است این  آتش به جنگل ها و مراتع  نیز سرایت کند.

 

وی بیان کرد: استفاده از ادوات خاکورزی حفاظتی می تواند به کشاورزان کمک کند تا با حداقل انجام کار، کشت تابستانه خود را انجام دهند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: خرید تضمینی کلزا از کشاورزان عرب احمدی تولید کلزا کشت کلزا دانه روغنی کلزا برداشت کلزا آتش زدن بقایای گیاهی کلزا آتش زدن بقایای گیاهی شهرستان آق قلا مراکز خرید عرب احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خرید تضمینی گندم و کُلزای کشاورزان این استان انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم. - اخبار استانها -

سید علی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان پیش‌بینی و تجهیز شده و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده‌ است.

وی عنوان کرد:  امسال 89 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار 69 هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز 28 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.

معتمدی‌پور با بیان اینکه سال گذشته 70 درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد، ابراز کرد: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌، برنامه‌ریزی هدفمند برای به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به‌ عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: در سال گذشته میزان 20 هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید 13 هزار تنی در سال 1401، افزایش 30 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این موفقیت جز با برنامه‌ریزی درست، ترمیم زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام مدیران به دست نیامد و ضروری است که بار دیگر نیز با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی در استان موفقیتی دیگر را رقم بزنیم.

معتمدی پور با بیان اینکه از سال‌جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شده‌است، افزود: کار برداشت گندم و جو در استان توسط 321 دستگاه کمباین با 71 دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران