Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت : طرح ساخت فرودگاه گناباد از سال ۷۲ آغاز شده و تا سال ۹۷ تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در خور توجه نبود.
او افزود: مراحل اجرای این طرح از سال ۹۷ با جدیت بیشتری پیگیری شد و بنا بر اعلام رسمی شرکت فرودگاه‌های کشور، در حال حاضر این طرح ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۶۳ درصد در حدود دو سال اخیر محقق شد.

فرماندار گناباد یکی از معضلات اصلی احداث فرودگاه این شهرستان را ساخت راه دسترسی آن ذکر کرد و ادامه داد: با جلب رضایت مالکان و پرداخت حق و حقوق آن با مشارکت‌های مردمی، این راه بازگشایی شد و مراحل نخست و زیرسازی آن شامل خاک ریزی، بارریزی و کوبش انجام شده است و برای ادامه روند کار و آسفالت، به پیمانکار مربوطه واگذار شد.
بیشتر بخوانید: تکمیل فرودگاه گناباد با جدیت دنبال شود
قربانی بیان کرد: ساختمان حفاظت پرواز فرودگاه گناباد صد در صد تکمیل شده و در حال حاضر تنها مشکل باقی مانده، دیوار کشی حصار دور فرودگاه است که این مورد نیز توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در حال پیگیری است.

او تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای ساخت طرح فرودگاه گناباد هزینه شده است.

فرماندار گناباد تاکید کرد: یکی از اهداف مهم ساخت فرودگاه گناباد، علاوه بر سایر مقاصد اقتصادی، بحث گردشگری و دسترسی آسان گردشگران و مسافران به شهر گناباد به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری است.

قربانی اظهار کرد: علاوه بر شهروندان گنابادی، شهروندان شهرستان‌های اطراف از جمله بجستان، فردوس، سرایان، خواف، رشتخوار، فردوس، قاین و تربت‌حیدریه نیز می‌توانند از ظرفیت این فرودگاه استفاده کنند.
او افزود: امسال در تلاش هستیم که با راه‌اندازی فرودگاه گناباد به زودی شاهد نشستن نخستین پرواز در آن باشیم.   انتهای پیام/ ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه گناباد حفاظت پرواز اعتبارات دولتی گردشگری فرودگاه گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پایش میدانی تالاب گاوخونی اظهار داشت: بارندگی‌ها در شرق استان سبب شد سیلاب‌های مقطعی به گاوخونی هدایت شود و بر اساس پایش انجام شده ۵ درصد تالاب آبگیری شده است.

 .مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در ۲۰ سال پیش که آب در تالاب جریان داشت، بیش از ۱۵۰ هزار قطعه پرنده سرشماری شده بود.

وی اضافه کرد: پرندگان آبزی و کنار آبزی، حواصیل، مرغابی، فلامینگو و بیش از ۲۵ گونه پرنده در این تالاب وجود داشت، اما به دلیل اینکه آب زاینده‌رود به گاوخونی نرسید ۹۸ درصد آن خشک شده است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: بعضا در طول سال‌های مختلف که سیلاب ایجاد می‌شود، آب‌ها به تالاب هدایت و بخش‌هایی از تالاب آبگیری می‌شود.

تالاب بین‌المللی گاوخونی واقع در شرق اصفهان، یکی از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های ایران محسوب می‌شود و در طول تاریخ و پیش از آغاز خشکسالی‌های اخیر علاوه بر ایجاد فضای فرح‌بخش در شرق استان، مامن پرندگان مهاجر و جانوران آبی و منبع درآمد و آسایش ساکنان این منطقه بوده، اما در سال‌های اخیر بدلیل تحقق نیافتن حقابه محیط زیستی آن در معرض خشکی کامل قرار گرفته است.

این تالاب به وسعت ۴۷۶ کیلومترمربع در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه‌های شنی قرار دارد. مله فلامینگو‌های صورتی که ویژه این منطقه هستند در تالاب مشاهده شوند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور