Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراض‌ها به قتل وحشتناک جورج فلوید سیاهپوست در مینه‌سوتا زیر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست در سراسر آمریکا به اوج رسیده و در برخی شهرها به درگیری خشن معترضان با پلیس انجامیده است. هر چند رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر وعده داده بود یک پرونده و گزارش کامل از این حادثه با همکاری وزارت دادگستری و پلیس فدرال تهیه و قاتل به دست عدالت سپرده می‌شود اما با گسترده‌تر شدن دامنه اعتراض‌ها لحن او هم عوض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا در دو توییت پیاپی به درگیری‌های میان معترضان و پلیس واکنش نشان داد و نوشت: «من نمی‌توانم کنار بایستم و ببینم سر یک شهر بزرگ آمریکا مینیاپلیس چه بلایی می‌آید. آنچه رخ داده، نشانه‌ای کامل از فقدان رهبری است. یا جیکوب فری، شهردار بسیار ضعیف شهر تمام توان خود را به کار می‌گیرد و اوضاع را به کنترل درمی‌آورد یا من خودم گارد ملی را آنجا می‌فرستم و کار را به بهترین شکل به سرانجام می‌رسانم.»

توییت دوم ترامپ البته بیشتر شبیه نمک پاشیدن به زخم سیاهپوستانی است که بزرگ‌ترین قربانی نژادپرستی ساختاری پلیس آمریکا هستند. او در متن عجیب و سرشار از خشم خود چنین نوشت: «این اراذل و اوباش به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من نمی‌توانم اجازه بدهم این اتفاق بیفتد. همین حالا با فرماندار تیم والز حرف زدم و گفتم که ارتش کاملا در خدمت اوست. هر مشکلی پیش بیاید، ما وارد می‌شویم اما بدانید که وقتی غارت‌ها آغاز شود، شلیک‌ها هم شروع می‌شود.»

هنوز چند دقیقه از تهدید رئیس جمهوری آمریکا نگذشته بود که تصاویر و ویدئوهایی شلیک مستقیم نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا به معترضان در شهر لویی‌ویل در ایالت کنتاکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. گفته می‌شود دست‌کم هفت نفر از معترضان به قتل جورج فلوید در این شهر هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده‌اند. از دنور هم خبر می‌رسد صدای شلیک گلوله به گوش رسیده است.

در بسیاری از شهرهای آمریکا از جمله نیویورک و لس‌آنجلس حضور خیابانی معترضان به خشونت و درگیری با نیروهای پلیس انجامیده است. فقط در منطقه منهتن در شهر نیویورک دست‌کم ۴۰ نفر بازداشت شده‌اند.

کد خبر 516006 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پایان جلسه اول در مقابل دادگاه منهتن در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: ما عادلانه محاکمه نخواهیم شد ما واقعاً با این قاضی مشکل داریم.

براساس گزارش النشره، محاکمه دونالد ترامپ در یک پرونده جنایی روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، اتفاقی که ممکن است تغییری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند که در آن جمهوری خواهان به دنبال بازگشت به کاخ سفید هستند.

اما موضع ترامپ ۷۷ ساله در قبال این پرونده به هیچ وجه دیدگاه خوان مرچان، قاضی رسیدگی کننده به آن را تغییر نداد. اوپیش از این در اقدامی معمول با همه متهمان به ترامپ هشدار داد که باید در دادگاه حضور یابد. قاضی همچنین به ترامپ نسبت به تلاش‌های مکرر او برای برهم زدن جلسات با پست‌های تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که در یک پرونده جنایی در دادگاه حاضر می‌شود، در محاکمه‌ای که می‌تواند منجر به محکومیت حبس شود و در نتیجه تعادل کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری را که این میلیاردر به عنوان یک نامزد حزب جمهوری خواه اجرا می‌کند، برهم بزند. 

در این دادگاه ترامپ در پرونده‌ی به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد. وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فوت در بازداشتگاه وزرا به دلیل حجاب بود؟/ پلیس اطلاعیه داد
  • پلیس: فوت به دلیل حجاب در ساختمان وزرا کذب است
  • اطلاعیه پلیس تهران: فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • فوت در ساختمان وزرا کذب است+فیلم
  • تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
  • دختر فوت شده طرح عفاف و حجاب مرد قمه کش از آب در آمد !
  • فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • فوت یکی از اراذل و اوباش در پایتخت
  • فیلم| کری خوانی اراذل و اوباش بی ام و سوار خیابان اندرزگو تهران برای پلیس!
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن