Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:28:39 GMT

تشویق کودکان به افزایش آگاهی‌هایی/قصه‌سرایی کودکان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۷۵۲۵

تشویق کودکان به افزایش آگاهی‌هایی/قصه‌سرایی کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «کی می‌ترسد؟» تألیف سو گریوز، با ترجمه فرزانه کریمی توسط انتشارت قاصدک چاپ و منتشر شده است. این مجموعه به شیوه اطمینان بخش و دقیق به مرور ترس‌هایی می‌پردازد که معمولاً بچه‌ها، بزرگسالان و حتی حیوانات آن‌ها را تجربه می‌کنند. کتاب همچنین به چیزهای متفاوتی اشاره می‌کند که افراد مختلف را می‌ترساند و این نکته را نشان می‌دهد که همه از چیزهایی یکسان نمی‌ترسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این کتاب تشویق کودکان به افزایش آگاهی‌هایشان در مورد احساسات، نگرش و نیازهایشان است و توجه به احساسات، نگرش و نیازهای دیگران.

این کتاب علاوه بر روایتگر بودن، داستان بی‌کلام تصویری هم دارد، داستان بی‌کلام و تصویری در صفحه ۲۴ و ۲۵ کتاب موقعیتی را برای صحبت کردن و گوش دادن فراهم کرده است. بچه‌ها با دیدن این تصاویر باید تشویق شوند تا ماجرای هر تصویر را خودشان تعریف کنند.

«تام کمی عصبی است. چون برای اولین بار، شب را بیرون از خانه خودشان و در خانه مادربزرگش می‌گذراند. کمی بعد تام متوجه می‌شود که بازی با مادربزرگ چقدر بامزه است. آیا وجود خرس کوچولویش باعث شده که او حس آرامش داشته باشد؟ در انتهای داستان تو با خوش‌حالی «شب‌بخیر» می‌گوید.

روش استفاده از کتاب به شیوه‎‌ای طراحی و تصویرگری شده که بزرگسالان بتوانند همراه کودک به قصه‌سرایی بپردازد. این کتاب برای مجموعه رفتارها احساسات کودکان فراهم شده است تا نقطه شروعی برای بحث‌هایی گسترده درباره رفتارها و احساسات کودکان هم در ارتباط با خودشان و هم در ارتباط با دیگران باشد.

تصاویر هماهنگ با داستان و کلمه‌ها و عبارت‌هایی که در داستان تکرار می‌شوند نیز کمک می‌کنند کودکانی که تازه شروع کرده‌اند تا داستانی را خودشان به تنهایی بخوانند، در این کار، اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند.

کتاب «کی می‌ترسد؟» تألیف سو گریوز، با ترجمه فرزانه کریمی، در ۲۸ صفحه مصور رنگی، به قیمت ۹,۵۰۰ تومان توسط انتشارت قاصدک چاپ و منتشر شده است.

سو گریوز نویسنده کتاب‌های کودکان است که تاکنون برای کودکان پیش دبستان و دبستان بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب نوشته است. کتاب‌های او شامل هم داستان و هم غیر داستان می‌شود. او مدتی هم آموزگار بوده است. از این نویسنده به جز کتاب «کی می‌ترسد؟» کتاب‌های اگر این طوری بشود چی؟ و از همه چیز بدم می‌آید! نیز به فارسی ترجمه شده است.

کد خبر 4936680 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرزانه کریمی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا میراث فرهنگی خبرگزاری مهر معرفی کتاب گردشگری ادبیات جهان ادبیات ترجمه رایزنی فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه های نشر فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش جرائم خشن و زورگیری در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته پیش بود که انتشار ویدیویی از یک زورگیری در بزرگراه شهید صدر در فضای مجازی فراگیر شد. اقدام مجرمانه‌ای که عاملان آن خیلی زود از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند، اما انتشار همین ویدیو سبب شد تا بار دیگر این پرسش مطرح شود که آیا جرائم خشن و زورگیری در تهران افزایش یافته است؟ پرسشی که رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به آن پاسخ داده است.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا جرائم خشن و زورگیری در تهران افزایش پیدا کرده یا خیر گفت: انتشار یک ویدیو از اقدامی مجرمانه به معنای افزایش یک جرم نیست. ما بر اساس آمارها و اطلاعاتی که از وقوع جرائم داریم این موضوع را تائید نمی‌کنیم. اتفاقا آمارهای مانشان می‌دهد که آمار زورگیری و جرائم خشن در تهران روبه‌کاهش است. البته ما حتی وقوع یک مورد را هم زیاد می‌دانیم و حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نباید انتشار یک ویدیو سبب شود تا مردم تصور کنند که جرائمی نظیر زورگیری و جرائم خشن افزایش داشته است، گفت: در همین پرونده زورگیری در پل صدر، همکاران من در پلیس آگاهی به سرعت وارد عمل شده و ظرف مدت ۲۴ ساعت عاملان این زورگیری را مورد شناسایی قرار دادند، اما با توجه به اینکه فیلم‌ها و تصاویر این اقدام در فضای مجازی منتشر شده و مجرمان نیز آن را دیده بودند، از مخفیگاه خود متواری شده و به یکی از شهرهای شمالی کشور رفته بودند که همین موضوع سبب شد تا دستگیری این افراد چند روزی به طول بیانجامد، اما در نهایت این افراد دستگیر شده و با هماهنگی خوبی که با دستگاه قضایی وجود دارد، بناشد تا اشد مجازات پیش‌بینی شده در قانون برای آنان اجرا شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به برنامه‌های پلیس برای کاهش جرائمی نظیر زورگیری و سرقت و ... نیز گفت: پلیس گشت‌های ویژه برخورد با سرقت را تقویت کرده‌است و فعالیت این گشت‌ها سبب شده تا گشت‌های خودرویی و موتوری پلیس در مدت زمان کوتاهی نسبت به شناسایی و بازداشت سارقان اقدام کند. کاهش آمار در حوزه جرائمی نظیر زورگیری هم به دلیل وجود همین گشت‌هاست.

ولی‌پور گودرزی به مردم هم توصیه‌هایی را مطرح کرد و گفت: در بزرگراه‌ها و به خصوص در هنگام ترافیک و توقف خودرو، لازم است که رانندگان حتما در خودرو را قفل کرده و شیشه را به طورکامل پایین ندهند.

دیگر خبرها

  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟