Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، معاون کل وزارت بهداشت گفت: به دنبال روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان‌های جنوبی کشور، فرضیه عدم انتقال ویروس کرونا در مناطق گرمسیری رد شده است، اما همچنان نگران تاثیر حضور افراد در فضاهای بسته هستیم.

دکتر ایرج حریرچی در چابهار با بیان این مطلب افزود: در حالی که روند موارد ابتلا به کرونا در سایر نقاط  کشور رو به کاهش است در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش آمار روزانه ابتلا هستیم و به نظر می رسد این مناطق بعد از رسیدن سایر نقاط کشور به اوج همه گیری در حال ورود به این مرحله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که علاوه بر کاهش کلی موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در کشور، درصد موارد بستری و مرگ نیز ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است و در سیستان و بلوچستان نیز قسمت اعظم موارد ابتلا را موارد سرپائی تشکیل می دهد، افزود: روند افزایش موارد در این استان از نیمه دوم اردیبهشت به بعد شروع شد ولی در چند هفته اخیر میزان ابتلا به شکل نگران کننده ای افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه افزود: محدودیت‌هایی که در روزهای نخست به خوبی در استان اجرا می‌شد، به طور کلی کاهش یافته و به نظر می‌رسد که از اردیبهشت به بعد تاب آوری عمومی برای تحمل محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسط مردم استان کمتر شده است و به نوعی شاهد عادی سازی بودیم.

حریرچی با بیان این که با وجود روند فزاینده ابتلا در سیستان و بلوچستان، هنوز هم نسبت ابتلا به جمعیت در این استان از متوسط کشوری پائین‌تر است، گفت: این افزایش در برخی مناطق استان به دلیل بیماریابی بیشتر هم بوده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در پایان گفت: به دنبال روند ابتلا در استان‌های جنوبی کشور فرضیه عدم انتقال ویروس کرونا در مناطق گرمسیری رد شد، اما همچنان نگران تاثیر حضور افراد در فضاهای بسته هستیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا حریرچی آخرین آمار کرونا کرونا در سیستان و بلوچستان اخبار کرونا در 9 اردیبهشت کرونا در کرمان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟