Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@21:49:33 GMT

“ماسک زدن یا نزدن؛ مسئله این است”

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۷۶۵۰

سرویس بین الملل خرداد _ رامتین لطیفی: ترامپ در طول درگیری کشور آمریکا با شیوع و بحران کرونا موضع‌گیری‌های مختلفی و متفاوتی درباره ماسک زدن داشت اما تمامی این اظهارات را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: "ماسک نزنید”. ترامپ همانطور که در ابتدا اعتقادی به ویروس کرونا نداشت و آن را باور نمی‌کرد، همانطور هم اعتقادی به ماسک و تاثیر آن بر جلوگیری شیوع کرونا ندارد و این کار را یک عمل بیهوده می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دلایل عجیب و زیادی هم برای این اظهارنظرش بیان کرده است که عجیب‌ترین آن شاید اظهارنظر و توصیه‌اش به کهنه سربازان در مورد ماسک نزدن بود. آن‌ها به علت کهولت سن و بیماری‌های متعدد در معرض ابتلای سریع‌تر به کرونا هستند اما ترامپ خطاب به آن‌ها گفت: "شما شجاع‌تر از آن هستید که ماسک بزنید و به ماسک احتیاجی داشته باشید”. چند روز پیش هم که ترامپ برای دیدارهایی به ایالت میشیگان رفت و افرادی از او خواستند که در این دید و بازدیدها به منظور پیش‌گیری از بیماری کرونا ماسک بزند در مقابل دوربین‌ها ایستاد و گفت من شما را از لذت دیدنم با ماسک محروم می‌کنم و هرگز نمی‌گذارم که چهره من را با ماسک ببینید. 
به گزارش خرداد ،این اتفاق‌ها در آستانه روز یادبود در آمریکا افتاد. روز یادبود روزی است که به مناسبت یادبود و بزرگ‌داشت سربازان و نظامیانی که در جنگ‌جهانی کشته شدند برگزار می‌شود و سیاستمداران و بالاخص نامزدهای انتخابات نگاه ویژه‌ای به این روز دارند و شرکت در آن به مثابه پاسداشت غرور ملی و میهنی و از خودگذشتگی در راه کشور است. جو بایدن که مدتی طولانی و حدود دو ماه را در خانه‌نشینی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا و قطع زنجیره شیوع این بیماری سپری می‌کرد سرانجام برای شرکت در روز یادبود و ادای احترام به سربازان فقید جنگ و در حالی که همراه با همسرش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت‌های‌شان ماسک زده بودند در انظار عموم ظاهر شد. این اقدام بایدن در تقابل با رفتار ترامپ بسیار مورد توجه و تشویق مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.  بایدن در مصاحبه‌ای در رابطه با همین موضوع گفت: " دونالد ترامپ یک احمق است. او احمقی است که ماسک نمی‌زند. استفاده از ماسک توسط او که رهبر آمریکاست می‌تواند در درجه اول اقدامی در جهت فرهنگ‌سازی و الگوسازی باشد اما او بیشتر علاقه دارد آمار مرگ و میر بالا برود. ترامپ می‌توانست جلوی مرگ نیمی از کشته‌شدگان کرونا را بگیرد اما این مسائل برای او اهمیتی ندارد”.
ترامپ با حالتی تمسخرآمیز این عمل و اظهارنظرهای بعدی بایدن در مورد ماسک زدن را عملی تبلیغاتی و سیاسی دانست. همچنین ترامپ توییتی که در آن یک مجری شبکه فاکس ماسک زدن بایدن را در آن مسخره کرده بود ریتوییت کرد. طرفداران ترامپ هم در جمایت و پیروی از او بر سر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود نوشتند که از ورود و پذیرش افرادی که ماسک دارند معذوریم! این در حالی است که فرماندار نیویورک در تلاش برای ثبت قانونی است که طبق آن افرادی که ماسک ندارند نتوانند وارد فروشگاه‌ها شوند. درهمین رابطه نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در یک نشست خبری در این باره صحبت کرد و گفت: "ترامپ نتوانست بحران کرونا را به درستی هدایت کند و نتوانست در این رابطه یک الگوی مناسب باشد. او حتی برای رضای خدا و حفظ سلامت افراد دیگر که با او در ارتباط هستند هم ماسک نمی‌زند، او خیال می‌کند که خودش رویین‌تن است و مریض نمی‌شود اما افراد دیگر چه گناهی کردند؟”. شاید باور کردنش سخت باشد اما دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رییس‌مجلس نمایندگان این کشور این روزها بر سر ماسک زدن و نزدن در حال جدال و کشمکش هستند.
برچسب ها: ماسک ، ترامپ ، آمریکا ، بایدن

منبع: خرداد

کلیدواژه: ماسک ترامپ آمریکا بایدن ماسک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: ایران به دلیل ضعف دولت واشنگتن به اسرائیل حمله کرد.

به گزارش مهر، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • پست اینستاگرام ترامپ از جو بایدن
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن
  • (تصویر) پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن
  • پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن (عکس)