Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ایرج حریرچی در چابهار با بیان این مطلب افزود: در حالی که روند موارد ابتلا به کرونا در سایر نقاط کشور رو به کاهش است در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش آمار روزانه ابتلا هستیم و به نظر می‌رسد این مناطق بعد از رسیدن سایر نقاط کشور به اوج همه گیری در حال ورود به این مرحله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که علاوه بر کاهش کلی موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در کشور، درصد موارد بستری و مرگ نیز ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است و در سیستان و بلوچستان نیز قسمت اعظم موارد ابتلا را موارد سرپائی تشکیل می‌دهد، افزود: روند افزایش موارد در این استان از نیمه دوم اردیبهشت به بعد شروع شد، ولی در چند هفته اخیر میزان ابتلا به شکل نگران کننده‌ای افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه افزود: محدودیت‌هایی که در روز‌های نخست به خوبی در استان اجرا می‌شد، به طور کلی کاهش یافته و به نظر می‌رسد که از اردیبهشت به بعد تاب آوری عمومی برای تحمل محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسط مردم استان کمتر شده است و به نوعی شاهد عادی سازی بودیم.

حریرچی با بیان این که با وجود روند فزاینده ابتلا در سیستان و بلوچستان، هنوز هم نسبت ابتلا به جمعیت در این استان از متوسط کشوری پائین‌تر است، گفت: این افزایش در برخی مناطق استان به دلیل بیماریابی بیشتر هم بوده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در پایان گفت: به دنبال روند ابتلا در استان‌های جنوبی کشور فرضیه عدم انتقال ویروس کرونا در مناطق گرمسیری رد شد، اما همچنان نگران تاثیر حضور افراد در فضا‌های بسته هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: كرونا استان جنوبي وزارت بهداشت سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به هشدار‌های هواشناسی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان مدیریت بحران کشور نیز اعلام کرد، پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی درخصوص وقوع سیلاب از شهروندان عزیز درخواست می‌شود ضمن اجتناب از تردد‌های غیرضرور؛ از هرگونه توقف در مناطق پرخطر، بستر رودخانه ها، حاشیه پل‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری نمایند.

دیگر خبرها

  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • هواشناسی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • سامانه بارشی از عصر امروز در برخی استانها فعال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی همراه با رگبار از امروز
  • سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛ استان‌هایی که امروز بعدازظهر بارانی می‌شوند
  • فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز