Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در دیدار با اعضای موسسه فرهنگی مهدی (عج) یاوران زاهدان، اظهار داشت: کار تربیتی از سنین پایین شروع شده و تا دانشگاه و حوزه علمیه ادامه پیدا می‌کند و باید در هر مقطع سنی از مدل خاص آن مقطع استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان خطاب به اعضای این موسسه تربیتی، عنوان کرد: وجه تمایز فعالیت‌های شما با اقداماتی که در خارج و بعضا داخل کشور انجام می‌شود مقوله تربیت دینی و دغدغه‌مندی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر اتقان و استحکام کار تربیتی در راستای ایجاد انگیزه و جلب اعتماد، بیان کرد: کار تربیت دینی ابعاد مختلفی دارد که یک بخش آن برخورداری از تخصص است، البته باید از تجربیات دیگران نیز بهره گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: کار تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر صورت گرفته و باید در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مدیریت حوزه علمیه و مدرسه در ظاهر دارای شباهت بوده، اما در واقع کاملا متفاوت هستند و استاندارد‌های لازم در کار آموزش و تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام جلو رفتن برای رسیدن به اهداف در کار تعلیم و تربیت، امری مهم بوده و کار‌ها باید به تناسب توان گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: کیفیت‌گرایی باید در امر تعلیم و تربیت بیشتر از کمیت‌گرایی مورد توجه قرار داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستانخاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از بخش‌هایی است که عمل خوب و بدمان در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.

او خطاب به فعالان موسسه فرهنگی مهدی یاوران زاهدان گفت: باید به گونه‌ای در این زمینه فعالیت کنید که مدل کارتان به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود و پس از هر مقطع زمانی، یک ارزیابی از نوع فعالیت و کارتان داشته باشید تا به نقاط قوت و ضعفتان در راستای هرچه بهتر شدن کار دست پیدا کنید.

مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی مهدی (عج)‌یاوران زاهدان نیز در این دیدار اظهارداشت: یکی از خلا‌های موجود در استان عدم انسجام نیرو‌های مسجدی و هیئتی برای انجام فعالیت است.

حجت‌الاسلام حسین کده‌ای افزود: موسسه فرهنگی و تربیتی مهدی (عج)‌یاوران به دنبال جمع‌کردن نیرو‌های مسجدی و هیئتی است با چشم‌انداز تربیت افرادی مثل شهیدان چمران و امام موسی صدر که ازنظر علمی، اخلاقی و روحیه خدمت به مردم سرآمد باشند.

او بیان کرد: در چند سالی که از فعالیت این موسسه می‌گذرد تاکنون از ظرفیت طلبه‌ها و اساتید دانشگاه بهره گرفته شده و هم‌اینک تعداد قابل‌توجهی نیز در بخش‌های مختلف از خردسالی تا دانشگاه و حوزه‌های علمیه در حال تربیت شدن با بهره‌گیری از اساتید مجرب است و خروجی‌های خوبی در سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعلیم و تربیت امام جمعه زاهدان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تعلیم و تربیت موسسه فرهنگی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، موسسه بیت الاحزان از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از ۳ هزار نفر حافظ کل قرآن را آموزش داده است.

سعادتی معاون آموزشی این موسسه گفت: همچنین تعداد زیادی از افراد در این موسسه بخش‌هایی از قرآن را حفظ کرده اند.

کار جذب قرآن آموزان در اردیبهشت ماه از طریق سایت این موسسه از افراد ۱۴ تا ۲۲ سال صورت می گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران