Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان با حضور استاندار سیستان وبلوچستان یک واحد گلخانه پرورش وتولید نهال میوه های گرمسیری در سطح یک هکتار در منطقه گوردیم شهرستان کنارک به بهره‌برداری رسید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در مراسم افتتاح این طرح گفت: طرح ۲۵۰۰هکتاری کشت وصنعت مکران در حال حاضر در دو فاز پرورش میگو واحداث گلخانه با اعتبار ۵هزار میلیارد ریال و ۴۰ میلیون یورو با هدف ایجاد زمینه اشتغال برای ۲۰هزار نفر در این منطقه مشغول بکار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اردشیر شهرکی افزود: اجرای ۷۵۰هکتار استخر پرورش میگو، ۲۰هکتارگلخانه مدرن هیدروپونیک و۱۵۰۰هکتار باغات میوه‌های گرمسیری با بهره‌گیری از سیستم سایبان و تامین آب از دریا پس از شیرین سازی از اهداف مهم شرکت کشت و صنعت مکران می باشد.

وی افزود: اجرای ۲۰هکتار گلخانه شامل نهالستان میوه‌های گرمسیری، مرکز ژرم پلاسم، گلخانه هیدروپونیک سبزی وصیفی، گلخانه نیمه صنعتی و یک واحد گلخانه تحقیقاتی وآب شیرین کن به ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب در روز دربرنامه های این شرکت می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: برای اجرای این واحد گلخانه یک هکتاری۳میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که توانایی تولید یک میلیون و دویست هزار اصله نهال در سال را دارد.

گفتنی است در مراسم افتتاح این طرح  استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان وشهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنارک گلخانه جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان میوه های گرمسیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رویکردهای سال جدید این سازمان برای تحقق شعار سال را تبیین کرد. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، رویکردهای سال جدید سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال را تبیین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی، توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده با توسعه گلخانه‌های پیشرفته، مدرن، سایه‌بان و گلخانه‌های خانگی، توسعه کشت‌های گیاهان دارویی و کم آب‌بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان‌های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت موردنیاز کشور، توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی را از مهمترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه‌های محوری فوق بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش، خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح و تجهیز خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • غرس ۱۴۰۳ درخت به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در یزدان آباد
  • هشدار سرمازدگی و یخبندان در باغات کشاورزی
  • نهال هلوی اصلاح شده با ۱۰۰ تن باردهی در هکتار
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات