Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@22:55:36 GMT

ترامپ دستور شلیک به معترضان را صادر شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۰۶۲

ترامپ دستور شلیک به معترضان را صادر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، گزارش‌های منتشر شده نشان دهنده اعتراضات و غارت در مینیاپولیس است. بر اساس این گزارش، این تظاهرات که روز چهارشنبه در مینیاپولیس برگزار شد به خشونت کشیده شد. این دومین روز اعتراضات پس از آن است که پلیس یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید را با اعمال خشونت کشت.

در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بدون توجه به شرایط مردم آمریکا در بحبوحه کرونا و کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار امریکایی در پیامی تویئتری خطاب به معترضان به کشته شدن سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس نوشت: این اوباش به خاطر جورج فلوید بی احترامی می‌کنند و من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش با فرماندار، تیم والتز، صحبت کردم و به او گفتم که ارتش در تمام مسیر کنار اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را در دست خواهیم گرفت، وقتی غارت آغاز می‌شود، شلیک هم شروع می‌شود. متشکرم!

خبرگزاری رویترز گزارش داد معترضان به سوی افسران پلیس سنگ پرتاب کردند. جورج فلوید جدیدترین سیاه پوستی در آمریکاست که قربانی استفاده بیش از اندازه نیروی پلیس می‌شود. قتل او سبب ایجاد خشم در سراسر آمریکا شده است. تصاویر منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد یک افسر پلیس زانویش را بر روی گلوی فلوید قرار و فشار می‌دهد. این رویداد سبب شد اعتراضات زیادی در سراسر آمریکا برگزار شود. شمار زیادی از افراد در محل وقوع این حادثه و همچنین در مقابل اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند.

همچنین تصاویری از آشوب منتشر شده است که نشان می‌دهد ده‌ها نفر در حال غارت فروشگاه‌ها هستند. این حادثه پس از آن رخ داد که جیکوب فری شهردار مینیاپولیس از دادستانان خواست اتهاماتی را علیه افسران سفید پوست پلیس رد کند که سبب کشته شدن فلوید در خیابان شدند. این افسر پلیس و همچنین سه پلیس دیگر که در روند دستگیری فلوید مشارکت داشتند از زمان وقوع این حادثه اخراج شده اند، اما هنوز نام پلیسی که زانویش را بر روی گلوی فلوید قرار داد اعلام نشده است.

این اقدامات سبب کاهش خشم مردم آمریکا نشده است. مردم در مینیاپولیس همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و شماری از آن‌ها اقدام به شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها کرده اند. شاهدان می‌گویند به نظر می‌رسد معترضان به عمد برخی از ساختمان‌ها را به آتش کشیده اند. اما نشانه‌ای از کاهش خشونت‌ها مشاهده نمی‌شود، زیرا چندین کسب و کار شب هنگام به آتش کشیده شده اند.

اعتراضات از زمانی شروع شد که تصاویر خشونت آمیز در حالی که یک افسر پلیس زانویش را بر روی گردن فلوید قرار داده است او در تقلا برای نفس کشیدن است. در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این موضوع یادآور مرگ اریک گارنر در سال ۲۰۱۴ در نیویورک است که به گسترش جنبش "جان سیاه پوستان اهمیت دارد" کمک کرد.

اف بی آی تحقیقاتی را درباره این سه مورد مرگ اخیر آغاز کرد و این سازمان اعلام کرد در حال بررسی این موضوع اتس که آیا باید اتهامات مرتبط با جرایم تنفر آمیز علیه قاتلان آبری واد کند یا خیر.
جف سشنز دادستان کل سابق آمریکا تحقیقات درباره "الگو یا اقدام" تبعیض سیستماتیک را در سال ۲۰۱۷ متوقف کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمال فلسطین اشغالی زیر آتش باران حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، بنا به اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان طی ۴۸ ساعت گذشته صدها موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز چهارشنبه به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که طی دو روز گذشته ۱۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.

بنا به اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در حال حاضر شرایط لازم برای دستیابی به توافق با حزب الله لبنان مهیا نشده است.

هارتص به نقل از سخنگوی ارتش صهیونیستی همچنین تاکید کرد که مبادله اسرا در غزه می تواند به دست‌یابی به توافق با لبنان هم کمک کند.

رسانه‌های صهیونیستی هم صبح امروز اعلام کردند که ۵ گروه آتش‌نشان در تلاش برای خاموش کردن حریق گسترده‌ای هستند که پس از حمله راکتی از لبنان در شهرک کریات شمونه شعله‌ور شده است.

کد خبر 6063816

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه هیجان‌انگیز شلیک پلیس به خودروی سارقان فراری در تهران
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • شمال فلسطین اشغالی زیر آتش باران حزب الله
  • سارقان کابل‌های مخابرات در فاروج با شلیک پلیس دستگیر شدند
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • پل فرانسیس اسکات در آمریکا فروریخت
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد