Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بجنورد با اشاره به رسیدن نفتکش های ایرانی به سواحل ونزوئلا، گفت: این امر یعنی شانه به شانه ابرقدرت ها زدن و وارد حوزه ابرقدرتی شدن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» امروز (9 خرداد) در خطبه های مجازی نماز جمعه این هفته بجنورد، یکی از بهترین شیوه های تربیت در دین خدا را تربیت از راه برجسته کردن و نشان دادن الگوها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بجنورد افزود: تبعیت و اطاعت در دین اسلام در واقع همان پیروی و الگوپذیری از اسوه ها است.

 

وی با بیان اینکه سه دسته انسان پس رو، پیش رو و هم رو داریم، اظهارداشت: در دین الهی نباید پس رو و پیش رو باشیم، بلکه باید همراه با الگوها و اسوه های الهی حرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: از الگوها جلو نزنیم، داغ تر نباشیم و در مسیری که آن ها ترسیم می کنند، قدم برداریم.

 

آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام را به عنوان اسوه کامل بشریت معرفی کرده، اظهارداشت: آنچه که پیامبر ما را به آن دعوت می کند، پیروی کنیم و آنچه را نهی می کند نیز به آن عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه در صدر دعوت انبیاء الهی دو نکته مهم امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید معروف ها را بشناسیم، باورکنیم و در زندگی خود تجلی و عینیت ببخشیم و به دیگران نیز یاد دهیم.

 

امام جمعه بجنورد گفت: هر آنچه که مطابق عقل و شرع دین اسلام است در واقع معروف است و خلاف آن منکر می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به حوادث مهم 15 خرداد سال 1342 و رحلت امام خمینی(ره) در سال 1368 بیان داشت: 15 خرداد سال 42 در حقیقت آغاز بذرپاشی نهضت اسلامی ایران بود و این مکتب امام که بر اساس عقلانیت، معنویت و عدالت بود، ماندگار شد.

 

آیت الله یعقوبی همچنین با اشاره به رسیدن نفتکش های ایرانی به سواحل ونزوئلا، افزود: این امر یعنی شانه به شانه ابر قدرت ها زدن و وارد حوزه ابر قدرتی شدن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: امروز دنیا به ایران سلام می کند و این اقتدار نظامی و سیاسی در سایه رهبری های امامین انقلاب شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به گشایش مجلس یازدهم به تبیین ویژگی‌های مجلس تراز انقلابی اسلامی و کارآمد پرداخت و افزود: امروز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گشایش یافت، بدون تردید از این مجلس با توجه به ویژگی‌ها و خصایص آن انتظارات بیشتری می‌رود.

 

آیت الله یعقوبی اظهارداشت: مجلس باید در باقیمانده عمر دولت کاری کند که قانون های دست و پا گیر از جلوی راه برداشته شود، به کار و معیشت مردم رسیدگی و جلوی گرانی و فساد گرفته شود.  

 

                                                         

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی نفتکش ایرانی خطبه نماز جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا به رشد و ارتقای جایگاه علمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت؛ چرا که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمام مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمام عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمام ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و گفت: ظلم ستیزی جوهره همه ادیان ابراهیمی است و نقش محوری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه کنونی در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیز کاملاً آشکار است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت معرفی و اذعان کرد: بر پایه همین موضوع است که جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور