Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@13:59:57 GMT

شهدای قیام ۱۵ خرداد ستارگان آسمان ایران هستند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۱۴۸

شهدای قیام ۱۵ خرداد ستارگان آسمان ایران هستند

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه شهدای قیام ۱۵ خرداد ستارگان درخشان آسمان ایران هستند، گفت: فرهیختگان باید برای حفاظت از قیام نورانی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی ظهر امروز در مطالبی به عنوان «پیام جمعه» اظهار داشت: در آستانه ۱۴ خرداد سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم و یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) گفت: در این روایت آمده است که مردی از قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند، گروهی همراه او هستند و همچنین پایه آن محکم است و حوادث آن‌ها را از پا در نمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند و توکل شأن بر خداوند است.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: عاقبت نیک برای پرهیزکاران است و این سخن امام کاظم (ع) تنها مصداق بارزش تاکنون کسی جز امام خمینی (ره) نیست که با عصای موسی، تبر ابراهیمی، روح عیسوی و منطق مهدوی قیام کرد و بساط فرعونیان و نمرودیان زمان را بر هم ریخت؛ او که کاخ مستکبران را ویران کرد و تمام معادلات سیاسی آنان را دگرگون ساخت؛ امام خمینی (ره) شخصیتی از نسل رسولان بود که دعوت الهی‌اش شرق و غرب و جهان را فرا گرفت.

محمودی افزود: بزرگداشت چنین شخصیتی که برای همیشه در تاریخ کنار اسم دلیران ماندگار خواهد ماند، اهمیت دارد و راه و خط او رسالت خطیری است که بر دوش مردم سنگینی می‌کند و تبیین راه امام راحل وظیفه‌ای همگانی بوده تا این مسیر با برکت استمرار یافته و نه تنها ملت ایران، بلکه تمام آزادگان جهان از این سفره برکت بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: دلسوزان و صاحبان قلم و رسانه از آنجا که به دلیل شرایط استثنایی حاضر شرایط برگزاری مهیا نیست، باید با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه و تبلیغات به شیوه‌های نوین به رسالت انقلابی خود عمل کنند و ذره‌ای از دین خود نسبت به امام را ادا نمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان داشت: در آستانه پنجاه و هفتمین سالگی قیام خونین ۱۵ خرداد هستیم، قیامی که حضرت امام (ره) آن را مبدأ نهضت اسلامی ملی ایران معرفی کرد، حادثه‌ای که امام آن را برای همیشه چراغی روشن اعلام فرمودند و باید بدانیم که این حرکت رخدادی بی نظیر بود که به خاطر ولایتمداری و بصیرت و روحیه انقلابی مردم به وقوع پیوست.

محمودی ادامه داد: قیام کفن‌پوشان به صورت پیاده به سوی تهران که با آغوش باز از مرگ استقبال کردند و حماسه ۱۵ خرداد ورامین را رقم زد، برخی صحنه‌های آن را جز در حماسه‌های حسینی نمی‌توان یافت و ما وظیفه داریم برابر این حماسه تعظیم کنیم و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

وی گفت: ورامین و حرم مطهر حضرت امامزاده جعفر (ع) در روستای محمدآباد عرب‌ها به عنوان مراکز ثقل این قیام برای همیشه خواهد درخشید و شهیدان معصوم شاهی، رجبی، طباطبایی، خانی، عرب مقصودی، مهابادی و اردستانی به تعبیر مقام معظم رهبری همچون ستارگان درخشان در آسمان ایران اسلامی خواهند درخشید و وظیفه آحاد مردم ولایتمدار شهرستان دیار 15 خرداد است که از این حماسه بزرگ تجلیل کنند و اجازه ندهند این ولایت‌مداری و دینداری مخدوش شود.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: دست‌های پیدا و پنهان در کار هستند که چهره این منطقه را تخریب و ارزش‌های دینی را کمرنگ کنند، از این رو، وظیفه همه ما است که با تمام وجود از این حماسه نورانی حفاظت کنیم.

محمودی تأکید کرد: از همه فرهیختگان حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌خواهیم برای حفاظت از قیام نورانی تلاش کنند؛ باید هنرمندان منطقه آثار فاخری را برای 15 خرداد داشته باشند؛ باید نمادهای ارزشمند ۱۵ خرداد در شهرستان وجود داشته باشد و هر کس وارد این شهر می‌شود به طور محسوس بداند در دیار ۱۵ خرداد وارد شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی شهدا ایران ورامین ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند

ایسنا/تهران روحانیون و ائمه جماعات با حضور در بیت آیت الله محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین دیدار کردند.

آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین صبح پنجشنبه در جلسه روحانیون و ائمه جماعات شهرستان ورامین که به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام الله دوازدهم فروردین و روز جهانی قدس در بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده این کشور، اعتقادات و باورهای ملت ایران را نشانه رفته اند و در این راستا باید روحانیون و ائمه جماعات در این عرصه به وظیفه خود عمل کنند.

امام جمعه شهرستان ورامین افزود: امروز روحانیت بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام است و در صورت همدلی روحانیون، بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: دشمن به دنبال تفرقه افکنی است و از هرفرصتی استفاده می کند تا با استفاده از تفرقه، به اهداف خود برسد و در این راستا باید روحانیت به روشنگری و آگاه سازی مردم بپردازد.

وی گفت: روحانیون باید در تمام زمینه ها بویژه در حوزه عملکردی و رفتاری مراقب باشند تا اجازه سوءاستفاده به دشمن داده نشود.

وی یادآور شد: حضور روحانیون در میان مردم و پاسخ دادن به شبهات و دغدغه های آنان یک وظیفه است و باید همه به وظیفه خود عمل نمایند.

در این جلسه برخی روحانیون به بیان دغدغه های مردم پرداخته و خواستار توجه مدیران به رفع مشکلات شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیام دهم فروردین نقطه عطفی در تحولات نظام اسلامی
  • مسوولان استان قیام دهم فروردین یزد را در سطح ملی مطرح کنند
  • مسئولان استان قیام دهم فروردین یزد را در سطح ملی مطرح کنند
  • ضرورت توجه ویژه به قیام دهم فروردین
  • انتقاد ائمه جمعه استان تهران از بی‌حجابی‌ها در ماه رمضان
  • 13 فروردین، مردم حرمت عزای امیرالمومنین(ع) را نگه دارند
  • رسانه های معاند از حضور مردم در صحنه های انقلابی خشمگین هستند
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی