Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@01:35:44 GMT

تاکید روحانی بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۲۷۰

تاکید روحانی بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری


به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت اسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز جمعه در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کمیته‌های سلامت و امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا برای کنترل و مهار ویروس کرونا، تصمیمات لازم جهت طرح در ستاد را اتخاد نمایید.

روحانی پس از دریافت گزارش وزیر بهداشت از وضعیت بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار رشد تعداد مبتلایان در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور، تاکید کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا به همکاری استانداران و مسئولان شهری و همچنین مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی به‌موقع، همچنان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا مهار کامل ویروس دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در پاسخ به نگرانی وزیر بهداشت درخصوص افزایش رشد تعداد مبتلایان بعد از انجام سفرهای بین‌شهری در تعطیلات عید فطر و نگرانی از این بابت، باتوجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی، تاکید کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت کشور و صداوسیما برای اطلاع‌رسانی مردم و دادن هشدارهای لازم درخصوص پرهیز از سفرهای غیرضرور که منجر به انتقال ویروس می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

روحانی با قدردانی از کادر بیمارستانی و درمانی کشور که از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تا امروز با اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود به درمان بیماران و مقابله با شیوع بیماری پرداخته‌اند، گفت: با افزایش تعداد مبتلایان در برخی استان‌ها و شهرها، شاهد حضور به‌موقع کادر درمان در این مناطق برای کنترل سریع شیوع ویروس بوده‌ایم که موجب قدردانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی همچنان ناگزیر به زندگی و همزیستی همراه با کرونا هستیم، از همه مردم کشور خواست همچنان رعایت کامل و با دقت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند تا احیاناً با اوج‌‌گیری دوباره بیماری بخاطر عدم اصول بهداشتی، ناچار به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها نشویم که آثار و تبعات زیان‌باری برای زندگی اجتماعی و اقتصاد به همراه خواهد داشت.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی کاملی از روند مقابله با بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای مهار رشد تعداد مبتلایان در برخی استان‌ها و شهرها، نسبت به افزایش انتقال ویروس به خاطر انجام سفرهای بین‌شهری از سوی مردم ابراز نگرانی کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر روند سفرهای غیرضروری مردم در ایام تعطیلات پایان هفته‌ها و همچنین تعطیلات تابستانی، به همین صورت ادامه داشته باشد و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت نشود بار دیگر با اوج‌گیری ویروس کرونا در کشور مواجه خواهیم بود و ناچار می‌شویم برخی محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی حسن روحانی سعید نمکی سفرهای غیرضروری ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی تعداد مبتلایان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه نواز غزه به مکانی غیر قابل سکونت تبدیل شده است، تاکید کرد که باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود.

به گزارش مشرق، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: ما انتظار حمایت‌های بین‌المللی بیشتری از آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) را داریم.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شکری گفت: نوار غزه به منطقه‌ای غیر قابل سکونت تبدیل شده است.

وزیر خارجه مصر در ادامه نیز تاکید کرد: باید از تشکیل کشور فلسطین جهت پایان دادن به درگیری در منطقه حمایت شود.

او همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا هیچگونه اقدام نظامی را در رفح در پیش نگیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران